מי ישלם את חובות הארנונה על האולם בסוקולוב 45?

העירייה דורשת ממינהל מקרקעי ישראל לשלם חובות שנצברו לנכס שירשה המדינה

פורסם בתאריך: 20.8.17 09:55

מחלוקת בין העירייה לרשות מקרקעי ישראל בגלל אולם ברחוב סוקולוב. ג'ורג'יה כדורי  ורחל שאול דנוס ירשו אולם ברחוב סוקולוב 45 מבעליו הקודמים, צבי כדורי ז"ל ויורם דנוס ז"ל. עם זאת, לאחר הודעת דבר הירושה, התגלה כי האולם אינו רשום על שם המנוחים או המשיבים כיורשיהם אלא על שם החברות הקבלניות היזמיות אשר בנו את הבניין ואלו נחשבות ל"חברות מחוקות", ועל כן הנכס עבר לרשות מקרקעי ישראל.

השופטת חנה פלינר קיבלה לידיה בקשה מעיריית חולון, לפיה תחויב הרשות למיסוי מקרקעין בפיצוי של סכום הקרוב ל-50,000 שקל. העירייה טוענת כי על הנכס רובץ חוב ארנונה אשר המנוחים ויורשיהם מסרבים לשאת בתשלומו. עוד נטען כי המנוחים או יורשיהם משכירים את הנכס לצדדי ג'.

בתחילת השנה (26.1.2017) הועלתה הסוגיה בפני השופטת שרה דותן, שקבעה: "המצב כפי שעולה מהחומר אינו פשוט, מאחר שמדובר בנכס רב בעלים ודיירים, אשר לפחות אחת המשיבות בענייננו היא אחת מהן ובגין נצבר חוב ארנונה. אולם מאחר שלא הוצג חוזה רכישה של הנכס מהחברות המחוקות, לא ניתן אפילו לעשות את הצעד הראשון לביצוע הרישום המבוקש".

בתאריך ה-17.5.2017 חויבה הרשות למסור דיווח על רכישת האולם, אך הרשות סירבה למסור את הדיווח בשל הוראות החיסיון – הרשות מנועה למסור מידע בשל הוראת סעיף 15 לחוק מיסוי מקרקעין , התשכ"ג-1963 על פיו "המידע האגור ברשות המיים אינו מיועד לסייע בבירור הליכים אזרחיים שאינם הליכים מכוח אחד מחוקי המס…"

עורך הדין של עיריית חולון טען מנגד: "נראה כי על המבקש לפעול בדרכים אחרות לשם השגת העתקי המסמכים הדרושים לו, כגון לבקש רשות משר האוצר או לפנות למשטרת ישראל כדי לקבל העתקים ממסמכים אלה".

בינתיים, בית המשפט עדיין לא הכריע, אך דרש "לקיים דיון במעמד הצדדים אליו יזומנו המשיבים ותתקבל עמדתם לפרוטוקול הן בנוגע לסעד הסופי המבוקש".

עד שהעניינים יוסדרו, לא צפויים להיפגע תנאי ההשכרה של השוכרים ברחוב סוקולוב 45.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר