פעילויות בירושלים. מגדל דוד. צילום: ריקי רחמן

מחוץ לבית: המדריך המלא לאירועי סוכות ברחבי הארץ

משעמם לכם בבית? הסיורים, הפסטיבלים וההפקות המיוחדות. המדריך לאירועי חג סוכות

פורסם בתאריך: 5.10.17 08:18

תל אביב והסביבה

פסטיבל מספרי סיפורים
פסטיבל מספרי הסיפורים ה-24 יתקיים בסימן 70 למדינת ישראל. באירוע הפותח יצוינו 90 שנה לאחד הסממנים הבולטים של הישראליות לאורך השנים – הקיבוץ הארצי. הפסטיבל יעלה יצירה מיוחדת בביצוע בכורה למספר סיפורים ותזמורת קאמרית, "כרטיס לכיוון אחד – חלום ציוני", בשילוב נגנים עיראקיים אותנטיים לכבוד 70 שנות המדינה. אירוע מרכזי יציב את 70 שנות המדינה ויפגיש את ותיקי הפלמ"ח שיביאו סיפורים על הנס של מדינת ישראל, שהתאפשר הודות לבחורים והבחורות האמיצים של פלוגות המחץ. הקרן הקיימת לישראל, מסמלי המדינה הבולטים, תחגוג 115 שנה להיווסדה באירוע עם סיפורים שלא ייאמנו על רכישת קרקעות, הפרחתן, ייעורן וטיפוחן. באירוע שיעשה כבוד לגיבורים הסודיים מעולם הביטחון הנסתר של ישראל, יסופר סיפורם של יוצאי עיראק בקהילת המודיעין הישראלית. חפלה עיראקית עם בני העדה שהיו נערים במחתרת הציונית בעיראק והפכו למקימי יחידות המודיעין והביון בישראל עם סיפורים שלא סופרו עד היום.
איפה: תיאטרון גבעתיים
מתי:  יום חמישי, 5 באוקטובר, ויימשך עד 14 באוקטובר
כמה: 110-85 שקל.

פסטיבל ירון בתיאטרון אורנה פורת
תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער ממשיך במסורת ויקיים בפעם ה-15 את פסטיבל ירון על שם הצנחן ירון ירושלמי – בחול המועד סוכות, חגיגה של תיאטרון איכותי לילדים ולכל המשפחה. באי הפסטיבל ייהנו מחוויה תרבותית משולבת שתכלול מגוון פעילויות לכל המשפחה ברחבת המוזיאון: מתחמי יצירה, דוכני משחקים, אמני רחוב והפתעות נוספות. לאחר הצפייה בהצגות יוזמנו המבקרים ללא תשלום נוסף לסיור בין כתלי המוזיאון, בו ייחשפו הילדים והמשפחות ליצירות אמנות.
בפסטיבל יועלו 16 הצגות שונות לגילאי שנה עד 12, עם בכורה של ההצגה "עכבר העיר ועכבר השדה" לגילאי 7-4 וכן ההצגות: "טרופותי", "מחסן השטוזים של דתיה", "זהבה ושלושת הדובים", "מולאן", "אי המטמון", "שרלוק הולמס", "מלך סיאם", "אלאדין ומנורת הקסמים", "פרצוף חמוץ", "למה רק כבשים?", "שבת הזהב", "חברים על הגשר" ו"מרק כפתורים".
איפה: מוזיאון תל אביב לאמנות
מתי: 11-9 באוקטובר
כמה: מ-55 שקל ואילך.

פסטיבל רמלה – עיר עולם
הפסטיבל "עיר עולם" יתקיים ברמלה, בפעם הראשונה, במספר מוקדי תרבות ברחבי העיר וייקחו בו חלק עשרות רבות של אמנים, שחקנים, זמרים (עדן בן זקן, חנן בן ארי, רותם כהן ועוד), רקדנים, הצגות, מופעי מחול, תערוכות, הקרנות סרטים, שוק קולינרי למאכלי עדות, סיורים תיירותיים בעיר ומגוון פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה.
איפה: רמלה.
מתי: חול המועד סוכות בתאריכים 10-8 באוקטובר בשעות 23:00-11:00
כמה: רוב האירועים חינם. חלק מהאירועים בתשלום סמלי של עד 20 שקל.

סוכות במוזיאון
במוזיאון תל אביב לאמנות תתקיים תערוכה לכל המשפחה בכניסה חופשית לילדים ושיחי גלריה על תערוכות המוזיאון. המבקרים בתערוכה יוכלו להתנסות בפעילויות יצירתיות כגון בנייה בחול קינטי, ציור, גזירה והדבקה.
איפה: מוזיאון תל אביב לאמנות
מתי: חול המועד סוכות, יום שני 9.10 ויום שלישי 10.10 החל מהשעה 10:00.
כמה: הכניסה לפעילות עצמה של שיחי הגלריה כרוכה בעלות של 30 שקל (מחיר אחיד להורים וילדים) והיא כוללת גם את הכניסה למוזיאון עצמו וגם לתערוכת הילדים.

עוד באותו עניין:

החווה העירונית "ירוק בעיר"
בחוות "ירוק בעיר" בדיזנגוף סנטר יתקיימו סיורים מרתקים, מעשירים ומהנים במהלך חול המועד. מדי יום יתקיימו סדנאות חווייתיות במטרה להעלות את מודעות הציבור לנושאים של קיימות עירונית, גידול וצריכת מזון מקומי, טבע עירוני ובמטרה להמחיש כמה קל לטפח ולגדל עציצים וצמחים גם בלב ההמולה של העיר התוססת. הסיורים והסדנאות, המועברים על ידי חקלאים ומדריכים מקצועיים, מבוססים על התנסות ומפגש ישיר עם הטבע, בהם לומדים על קיימות, טבע עירוני ואחריות סביבתית. בנוסף, לומדים על גידול ירקות בשיטה הידרופונית ייחודית המתאימה לחיים בעיר, על הקשר בין צריכת אנרגיה, זיהום אוויר וחשיבותם של העצים, איך מבשלים על מדורת ירקות, כיצד ניתן להיעזר בחיידקים כדי להפוך זבל אורגני לגז בישול, ביקור בכוורות הדבורים הביודינמיות ועוד.
איפה: דיזנגוף סנטר
מתי: בימים א'-ג' (תאריכים 10-8 באוקטובר) וביום שישי ה-13.10
כמה: העלות למשתתף בסיור נעה בין 59 ל-90 שקל
ניתן להירשם לפעילויות.

סוכות לילדים
תיאטרון השעה חוגג עם הילדים את חגי תשרי. בוכנית: הפעלה סביב שירי תשרי, ההצגה "הברווזון המכוער", הרצאה על ארבעת המינים וסדנת קישוטי סוכה.
איפה: מרכז קהילתי בית צ'רנר, רחוב חסידי האומות 23
מתי: 2 באוקטובר, מהשעה 16:30
כמה: הכניסה חופשית.

חלוקת סכך
עיריית תל אביב-יפו מחלקת סכך במוקדים: פארק וולפסון – רמת הטייסים, פארק דוידוף – רחוב אד קוץ' פינת שדרות ירושלים, יפו, חורשת רדינג – רחוב רדינג, רמת אביב ובית הלוויות – שדרות רוקח ישראל 9, בשני סבבים: בשעות 12:00-10:00 ובשעות 18:00-16:00 (או עד גמר המלאי).
איפה: ברחבי העיר
מתי: 3-2 באוקטובר
כמה: חינם.

יריד ארבעת המינים
יריד ארבעת המינים השנתי לקראת סוכות יתקיים בכיכר רבין ובמסגרתו תתקיים מכירה של קישוטי וצורכי סוכה, ארבעת המינים וסוכות. שעות פתיחת היריד: 2 ו-3 באוקטובר: 23:00-9:00, 4 באוקטובר: 14:00-8:00.
איפה: כיכר רבין
מתי: 4-2 באוקטובר
כמה: הכניסה חופשית.

"ולכולם יהיה מקום" – סוכת ענק
זה יקרה בארגז החול בדק המרכזי בנמל תל אביב – הציבור מוזמן על ידי נמל תל אביב ובית תפילה ישראלי לסוכת ענק, המתפרשת על פני 650 מ"ר, שתוצב במהלך כל ימי החג ותציע בשעות 23:00-9:00 מבחר פעילויות ותכנים לכל המשפחה: הופעות חיות, הרצאות חברתיות, סדנאות ריקוד ו"הכנה להקפות" עם יענקלה פילצר ("רק רוצים לרקוד"), יוגה ופלדנקרייז בסוכה, פעילויות לילדים שבהן הצגות, שעת סיפור, סדנאות יצירה ותיפוף על גוף, פסטיבל מוזיקה יהודית, פיוטים וניגונים, הקפות שמחת תורה ראשונות ושניות ועוד.
איפה: נמל תל אביב
מתי: 14-2 באוקטובר
כמה: כניסה חופשית.

קמפינג קרוב לבית
לקראת סוכות יתקיים לראשונה אירוע חווייתי וחד פעמי של לינה תחת כיפת השמים בתל אביב-יפו, שמתאים להורים שמתעצלים לנסוע רחוק, לגנים וכיתות שמחפשים גיבוש אטרקטיבי ולתושבים שמתאים להם להתחבר לשכונה ולשכנים. מהשעה שש בערב ועד תשע בבוקר למחרת יתקיימו במתחמים פעילויות חוץ שונות למבוגרים, לצעירים ולילדים: שירה עם גיטרה, שעת סיפור צ'יזבטים, מתחם קפה, סרטים, יוגה, הולה הופ, טיול לילי עם עששיות, שעת סיפור, משחקי שש בש ורמי, טאקי ועוד.
איפה: מתחמי קמפינג ולינה תחת כיפת השמים יוקמו בשלוש גינות בעיר: גן גונדה (שדרות החי"ל), גן העצמאות (רחוב הירקון) וגינת שושני (רמת החייל). מספר מקומות מוגבל.
מתי: 4-3 באוקטובר
כמה: הפעילות בתשלום סמלי ובהרשמה מראש.

תערוכת "גיבורי נייר"
תערוכה לכל המשפחה שתתקיים בשעות 18:00-10:00, למעט ימי שישי (עד 14:00). התערוכה מזמינה מבוגרים וילדים כאחד להיחשף ולהיסחף אל עולם האפשרויות הבלתי מוגבלות של אמנות הנייר. האמנים בתערוכה מעניקים פירושים שונים למושג "גיבור" באמצעות יצירות מעוררות דמיון והשראה, אשר נוצרו בטכניקות שונות באמנות נייר.
איפה: מוזיאון יפו העתיקה
מתי: 10-8 באוקטובר

יריד תוצרת הארץ
מ-6 באוקטובר ועד סוף החודש בכל שישי-שבת מ-10:00 בבוקר ועד 16:00 (בשישי) ו-18:00 (בשבת) יתקיים יריד תוצרת הארץ, שבו תמצאו פריטי אמנות ועיצוב חדשניים ואוספי וינטג' ישראליים מגניבים, והכל באווירה ציונית כחול-לבן, המלווה בפסקול ישראלי שמח. אמנים ומעצבים ישראלים יציגו פריטים בעבודת יד: ארנקים ותיקים, תכשיטים, הדפסים, אקססוריז, קוסמטיקה טבעית, ישראליאנה, עבודות עץ, ארומתרפיה, אופנה ישראלית, ציורי שמן ואקריליק, סריגה בטקסטיל ועוד. בימי שבת יתווספו לפעילות הצגות ילדים ומופעי להטוטנות וקרקס מהשעה 11:00.
איפה: מתחם התחנה
מתי: 7-6 באוקטובר
כמה: כניסה חופשית.

פסטיבל DGTL
פסטיבל DGTL יארח עשרות די.ג'ייז ואמנים מובילים מהארץ ומהעולם וישמש מפגש פסגה שהוא חוויה רב חושית של אמנות, מוזיקה, תאורה ותפאורה בסטנדרטים בלתי מתפשרים בכל חלקי ההפקה: דוכני מזון מושקעים, ארט מטורף וסאונד מוקפד. הפסטיבל יציג שלוש במות עם תוכן מוזיקלי משובח, יריד אומנות וחדשנות ותוכנית ייחודית למיחזור חומרים.
לצד הקהל המקומי, הפסטיבל ישווק ב-50 מדינות בעולם, ולתל אביב צפויים להגיע אלפי חובבי מוזיקה מרחבי העולם.
איפה: גני יהושע
מתי: 5 באוקטובר, בין השעות 23:00-16:00
כמה: החל מ-180 ועד 300 שקל.

סיורים לכל המשפחה
בחול המועד סוכות מבלים ומסיירים בתל־אביב-יפו: גרפיטי כולל התנסות, שרונה מתחת לאדמה, שביל העצמאות, הקסם היפואי ועוד. מוזמנים לגלות את העיר בשעתיים עם סיורים לכל המשפחה.
איפה: רחבי תל אביב
מתי: 10-6 באוקטובר
כמה: 80-60 שקל. הטבה למחזיקי כרטיס דיגיתל: 10 שקלים.

אירועי סוכות במתחם ביאליק
חוויה קסומה לילדים ולהורים שתיערך בין השעה 10:00 בבוקר ל-14:00, שמציעה לפגוש את הדמויות והסיפורים שעיצבו את חיי העיר העברית הראשונה, לגלות את הסודות המסתתרים בין חדרי מוזיאון בית ביאליק ובית העיר ולהשתתף בסדנאות משחק ויצירה ברוח התערוכה של קולקטיב Klub7 מגרמניה, המוצגת בימים אלה בבית העיר. התערוכה עשויה מחומרים שונים שנזרקו לרחוב – רהיטים, דלתות, קרשים, קרטונים ועוד, אשר נאספו על ידי האמנים, מוחזרו, טופלו בכישרון רב והפכו ליצירת אמנות מרתקת בחללי המוזאון.
מתי: 10-6 באוקטובר
כמה: 30 שקל לילד, 10 שקלים למבוגר. חניונים בתשלום: מוגרבי ודיזנגוף סנטר.

מפגש עם הבמאי פסקל רמברט
מפגש עם פסקל רמברט, מגדולי הבמאים באירופה, שמגיע ליפו במטרה להעלות מופע בעיר, שבה חיי קהילה מעורבים. המופע עלה והוצג בעבר בעשרות ערים ברחבי העולם (קהיר, ניו יורק, שנגחאי ועוד) וזכה להצלחה רבה. שמה של ההצגה הוא "(מיקרו) היסטוריה של הכלכלה העולמית" והיא עוסקת במציאת משמעות במשבר ובקונפליקטים על ידי שיתוף ההיסטוריה הפרטית של המשתתפים עצמם.
בתהליך ייקחו חלק 50 תושבי יפו, אשר אינם שחקנים, מכל הגילאים, הקהילות המגזרים והמגדרים לצד שחקנים מקצועיים, ויביאו לבמה סיפורי חיים מרגשים. פסקל רמברט הוא מחזאי, במאי וכוריאוגרף, זוכה פרס האקדמיה הצרפתית על עבודותיו שהועלו בכל העולם והמחזות שלו תורגמו ליותר מ-20 שפות.
איפה: אמפי תירוש גן הפסגה, יפו, בשעה 20:00
מתי: 8-7 באוקטובר.

פסטיבל אייקון קידס
פסטיבל פנטזיה, מדע בדיוני ומשחקי תפקידים, שבמסגרתו יוקרנו סרטי פנטזיה ויתקיימו מפגשים חווייתיים להורים ולילדים וסדנאות לכל הגילים. לובי הסינמטק יהפוך לממלכת קרטוניה – הילדים ייכנסו לעולם חלומי, שבו הם מתחבאים, מחפשים, נעלמים ומתגלים במבוך של קרטונים, בתים גמדיים ובית קפה מיניאטורי. הם יוכלו לבנות מגדלים, ליצור טירה אישית קטנה מקרטון ולהרגיש כמו גדולים. בנוסף תיערך סדנת יצירה, פעילות חווייתית לקטנטנים, פינת "חווידע" של ניסויים מיוחדים לילדים ופינת צילום עם מסך הקסם, שבו תוכלו להיות בכל מקום שתבחרו.
איפה: סינמטק תל אביב
מתי: 11-8 באוקטובר
כמה: 675 שקל לשלושה ימים.

מחנה אופניים
רכיבת אופניים ואימוני טכניקה יתקיימו בגני יהושע משעה 8:00 עד 13:30. מרכז אימון והדרכת אופניים "המסלול" מזמין אתכם לארבעה ימים מלאי הרפתקאות בטבע – פעילות רכיבה על אופניים ואימוני טכניקה בשטח ומיטב פינות החמד של גני יהושע, כמו גן הסלעים, גן הקקטוסים, ראש ציפור וחוף הים.
איפה: גני יהושע
מתי: 11-8 באוקטובר
כמה: 200-180 שקל.

בראנץ' בפארק
אחרי ברצלונה, אמסטרדם וברלין – בראנץ' בפארק מגיע לתל אביב-יפו. חגיגה של מוזיקה, אוכל, שתייה וחוויות. במסגרת האירוע יהיה ניתן ליהנות ממתחמי פנאי שונים ברחבי הפארק: מתחם תיאטרון עם הצגות מתחלפות מעולם האגדות,  סדנאות בלונים, ריקודים להורים ולילדים, מתחם בירגארדן ומתחם פודטראק עם מותגי מזון מובילים. נסיעה חינם ברכבת בהרשמה מראש.
איפה: גני יהושע
מתי: 11-8 באוקטובר
כמה: הכניסה חופשית.

מוזיאון המדע ירושלים מגיע ל"דיזנגוף סנטר"
יוצאים מהסוכה לשעשועי מדע בסנטר – מגוון רחב של פעילויות וסדנאות חווייתיות מהנות ומעשירות לכל המשפחה. תמצאו שם מראות ופוסטרים עם אשליות, לבני ספוג צבעוניות, קסמי מדע, סדנה לבניית קופת קסמים, משקפי בלשים עם מראות, צפרדע קופצת ועוד.
איפה: מתחם הגלריה בדיזנגוף 50, בקומה 1- (במעבר בין הבניינים)
מתי: 11-8 באוקטובר. ימים ראשון עד שלישי בין השעות 18:00-11:00 וביום רביעי (ערב חג) בין השעות 14:00-10:00
כמה: כניסה חופשית.

חג היין
חג היין הוא פסטיבל סוף הבציר, נערך זו השנה הרביעית. יותר מ-25 יקבים ותיקים וצעירים יציגו במסגרתו את היינות החדשים שלהם בבכורה עולמית לצד יינות מובילים מהארץ ומהעולם. בין היקבים שיציגו: יקב מאיה, יקב ברקן, יקב סגל, יקב טפרברגר, יקב כרמל, חברת אקרמן וצור, סוכנויות עם יינות יבוא מרתקים ועוד. הטעימות יתקיימו במבנה 4 הצמוד לפסטיבל בטעימה מודרכת, אשר תיפתח אחת לכל שעה וההשתתפות בה מותנה בהרשמה מראש. תינתן אפשרות לרכוש שוברי טעימה במקום. עלויות: 69 שקל ברכישה מוקדמת באתר איש הענבים, 79 שקל ברכישה במקום בקופות האירוע, מ-49 שקל למחזיקי כרטיס דיגיתל בקופה. טעימת היהלומים: שלוש טעימות ב-30 שקל ברישום מראש בלבד. כל אורח שיגיע לחג היין ייהנה מכוס יין ומטעימת יינות חופשית לאורך כל הערב.
איפה: מתחם התחנה
מתי: 10-9 באוקטובר, מהשעה 18:00
כמה: כניסה חופשית.

סיור צפרות
לכבוד עונת הנדידה יתקיים סיור בהדרכת הצפר ערן בנקר ועם ליאב שלם, אקולוג גני יהושע. הסיור ייערך לאורך נחל הירקון ובפארק הצפרות החדש, ובמסגרתו ישוחררו לטבע ציפורים שנפצעו וטופלו בבית חולים לחיות בר, ויינתן הסבר על עונת הנדידה ופעולות אקולוגיות שמבצעים בפארק. משך הסיור כשעה וחצי. ההשתתפות חופשית ברישום מראש בלבד. מספר המקומות מוגבל.
איפה: גני יהושע
מתי: 10-9 באוקטובר, בשעה 16:30
כמה: כניסה חופשית.

סובב טורקי תל אביב-יפו 2017
אירוע האופניים הגדול בישראל. ארבעה מסלולי רכיבה מרהיבים בשדרות העיר, בנתיבי איילון ולאורך חופי תל אביב-יפו. חגיגת אופניים וחיים אקטיביים לרוכבים.
איפה: זינוק וסיום בשדרות רוקח, צמוד לגני התערוכה
מתי: 11 באוקטובר
כמה: מ-60 ועד 260 שקל.

פסטיבל יפו ה-11 להצגות ילדים
בטיילת מפרץ שלמה 10 ביפו העתיקה מהשעה 10:00 – מופעי חוצות פתוחים ברחבת התיאטרון, בכורות והצגות אורחות, הצגות דו-לשוניות והצגות בעברית ובערבית.
איפה: תיאטרון יפו
מתי: 14-12 באוקטובר
כמה: מחיר כרטיס מבוגר: 40 שקל, ילד: 50 שקל
מחיר סדנאות: 5 שקלים
מופעי חוצות ברחבת התיאטרון ללא תשלום.

ירושלים

פנינת טבע לחג
למי שמעדיף טיולים, אפשר לעשות מסלול קליל, משולב עם פיקניק ומוקד נוסף בסטף ושכונת עין כרם, באזור ירושלים. מומלץ לאנשים שרוצים לטייל אך לא להתאמץ יותר מדי ובוחרים בעיקר ליהנות מהטבע בשעת פיקניק נעימה. מומלץ להגיע בנעליים או סנדלים אשר תומכים ברגל ובנוסף להצטייד בתכשיר הגנה ובכובע. ישנו מסלול גם לספורטאים, אך בחרנו להתמקד במסלול הקליל. החניה למסלול הקצר נמצאת במגרש החניה התחתון. להתחלת המסלול יש ללכת בעקבות השילוט ולרדת במדרגות בזהירות תוך היצמדות לשילוט וזאת כדי לא להיכנס לשטחים הפרטיים המצויים באזור. תוך דקות ספורות תגיעו למערת הנביעה החצובה – האטרקציה מלהיבה בעיקר את הילדים שיכולים להיכנס ולצאת פעמים רבות מן המערה שבתוכה מצוי חדר קטן וחשוך שבו, ככל הנראה, כיבסו נשות הכפר את בגדיהן. לאחר מכן, ללא הרבה מאמץ, יש למצוא את הפינה המוצלת ביותר תחת העצים הרבים באזור – לפרוש את המחצלת וליהנות ממאכלי החג בשקט מופתי.
לא הספיק לכם? יעד נוסף במרחק נסיעה של 15-10 דקות מהסטף הוא עין כרם – שכונה בפאתיה הדרום מערביים של ירושלים. במקום מספר כנסיות ומנזרים ומגיעים במשך כל השנה תיירים רבים מרחבי העולם. השילוב שבין הציוריות שבשכונה לטבע שמקיף אותה יעניק לכם תחושת חו"ל למשך הביקור. גם המדרגות שתצטרכו לעלות עד לכנסייה לא יהוו עבורכם מכשול, כי רוב הסיכויים שמיד לאחר מכן תקנחו בגלידה מקומית.
מתי: מומלץ להגיע לקראת השעה 10:00
כמה: כניסה חינם, חניה חינם.

חגיגות המוזיקה באבו גוש
באבו גוש תתקיים חגיגת מוזיקה, בהשתתפות מקהלות מחו"ל, מקהלות והרכבים קולים מגוונים. יצירות מופת ייחודיות לפסטיבל (קנטו חנרל ו"המבול" מאת מיכלאנג'לו פאלווטי) בצד יצירות קלאסיות אהובות. כ-50 סולנים, 200 זמרי מקהלות, כ-60 נגנים ישתתפו בפסטיבל הווקאלי הוותיק במדינה.
מתי: 16-11 באוקטובר
כמה: 144-85 שקל, ילדים – 30 שקל.

סוכות ומנגינות במגדל דוד
גם השנה יתקיימו אטרקציות לכל המשפחה במגדל דוד (ירושלים), בהן: שעת סיפור מוזיקלית לכל המשפחה, חידות מסקרנות ומשימות ברחבי המצודה לכל המשפחה, סיור מודרך במוזיאון ותצפית בלתי נשכחת מגובה 777 מטר, תערוכות אמנות עכשווית עם נגיעה לעולם התוכן היהודי ועוד מגוון אטרקציות ייחודיות.
איפה: מגדל דוד, ירושלים
מתי: ראשון, שני, שלישי 10-8 באוקטובר בין השעות 16:00-11:00
כמה: לילדים חינם, להורים 40 שקל.

צפון

פסטיבל המעיינות
לכבוד 80 שנה לעמק המעיינות יתקיים פסטיבל עם מופעי מוזיקה ישראלית (3 מופעים באולם הקימרון – אברהם טל (7.10), טיפקס (8.10), אביתר בנאי (10.10); אסי ישראלוף ואבי גרייניק במופע לכל  המשפחה בניר דוד (8.10); אליעזר רוזנפלד בשמחת בית השואבה בשדה אליהו (10.10) ועוד; לצד סיורים מזמרים ביישובים השונים שיתמקדו בסיפורים, בשירים ובאנשים אשר עיצבו את דמותו של העמק במהלך השנים.
איפה: ברחבי עמק המעיינות
מתי: 10-7 באוקטובר
כמה: חלק מהפעילויות יהיו בחינם וחלקן בתשלום של בין 60 ל-100 שקל.

פארק דרך העץ
פארק דרך העץ שבשדמות דבורה מזמין אתכם לחגוג בחול המועד סוכות עם שפע פעילויות לכל המשפחה; מבוך ענק מעץ וברמות קושי שונות, תבליט של ארץ ישראל, קרטינג פדלים במסלול מרהיב, סדנת תיפוף סוחפת והתנסות בתקיעת שופר, סדנה לבנייה בעץ, מיני גולף ובאולינג, רכבת התבור (בתוספת 10 שקלים לטיול של 25 דקות), טיול עצמאי במגוון רכבי שטח (בתוספת תשלום ובהזמנה מראש) אל מול נופי התבור ועוד. פארק התיירות דרך העץ הוא פארק אטרקציות השוכן במושב שדמות דבורה שלמרגלות התבור, מיקום מושלם למטיילים צפונה (שתי דקות נסיעה מכביש 65).
איפה: מושב שדמות דבורה
מתי: 14-5 באוקטובר, בין השעות 17:00-10:00
יום ו' וערבי חג, 15:00-10:00, כניסה אחרונה ב-13:00
פסטיבל העץ יתקיים ב-10-9 באוקטובר
כמה: לפארק האטרקציות – 59 שקל לילד מגיל שנתיים, 25 שקל למבוגר.

פסטיבל טעם בגליל
הפסטיבל עים בגליל מציע שלל פעילויות ואטרקציות חינם לכל המשפחה כולל הופעות, הפעלות ומופעי מוזיקה, תיאטרון רחוב מתחמי יצירות ומשחקים, פינת ליטוף, מתחמים מוזיקליים בסגנונות שונים, פינות שאנטי ועוד, הכול ללא תשלום. בין המופעים השונים – נצ'י נצ, שמעון בוסקילה, התקווה 6, אלגרו, NOLA, DJ, עפרה ברעם, ג'מבו ג'יי ולהקת ספא, הצגות ילדים שונות ועוד.
איפה: מעלות תרשיחא באגם מונפורט
מתי: 10-8 באוקטובר
כמה: חלק מהפעילויות יהיו בחינם וחלקן בתשלום סמלי החל מ-20 שקל.

דרום

פסטיבל "אושפיזין מוזיקלי"
באשדוד יתקיים פסטיבל "אושפיזין מוזיקלי", במסגרתו להקת טיפקס תקיים מופע חגיגי לציון 20 שנה לאלבום "נשיקה לדוד".
משתתפים: ישי לוי, ניסים סרוסי וחיים אוליאל, יסמין לוי במופע חדש עם שירי אלבומה האחרון וכל שיריה האהובים, ימן בלוז מארחים את מקהלת מורן, גלית גיאת במופע "שירת לבבי", חיבור בין תימן, אלג'יר והקלאסיקה הישראלית, אבי טולדנו והתזמורת הסימפונית אשדוד.
איפה: המופעים יתקיימו באמפי אשדוד ובאולם מונרט
מתי: 10-5 באוקטובר
כמה: החל מ-99 שקל.

"קסם של פסטיבל 2"
בקריית מלאכי יתקיים "קסם של פסטיבל", עם שלל פעילויות לילדים, בהן מופע של חני נחמיאס עם שירי עוזי חיטמן וההצגה "מחסן השטוזים של דתיה" מבית תיאטרון אורנה פורת. בנוסף, הקרנת הסרט "האוצר מעבר לנהר", כאשר במקביל תתקיים סדנת אנימציה.
איפה: קריית מלאכי
מתי: ימים שני ושלישי, 10-9 באוקטובר
כמה: חינם.

הפסטיבל הבינלאומי לאמנויות הקרקס
באשדוד יתקיים הפסטיבל הבינלאומי לאמנויות הקרקס, באוהל קרקס שיוקם בכיכר המפרשיות באשדוד. בפסטיבל ישתתפו כ-60 מתחרים מ-20 מדינות ברחבי העולם וישפטו בו 14 אנשי קרקס מהמובילים בעולם, השופטים בתחרויות דומות במדינות אחרות.  קטעי הקרקס בתחרויות כוללים קטעים אוויריים, ליצנות,  ג'אגלינג,  עמידות ידיים, קטע "מקל רוסי" (מקל אותו מחזיקים שני אנשים ואמן שלישי שקופץ עליו) ועוד.
איפה: פינת שדרות מנחם בגין ופינת שדרות משה דיין, אשדוד
מתי: 10-8 באוקטובר
כמה: 39  שקל. מופע הגאלה ב-10 באוקטובר – 59 שקל.

פסטיבל "בציר חדש"
במסגרת פסטיבל "בציר חדש", שיתקיים זו השנה השביעית ביבנה, תתקיים בבכורה עולמית הצגה מוזיקלית חדשה שנקראת "סימני דרך", מאת גיורא יהלום ואורן יעקובי בבימויו של משה קפטן. בהצגה מוזיקלית חדשה אנחנו פוגשים את נעמי שמר בארבעה צמתים בחייה, בהם היא נדרשת להילחם על עתידה האישי והמקצועי. כמו כן, בין התאריכים 10-9 באוקטובר יתקיימו מופעי חוצות; מוזיקה, קרקס ותיאטרון רחוב ברחבת היכל התרבות ופעילות בסדנה לאמנות ביבנה.
איפה: מופעי החוצות יתקיימו ברחבת היכל התרבות יבנה. מופע הפתיחה יתקיים באמפי תיאטרון יבנה והמופע "סימני דרך" בהיכל התרבות.
מתי: 10-8 באוקטובר, חול המועד סוכות.
מחיר: מופעי החוצות ללא עלות. המופע של אברהם טל 80 שקל בגוש הכסאות, 60 שקל במדשאה, "סימני דרך": 199-139 שקל.

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר