בית ספר ריק ועזרא סיטון (צילומים: שאטרסטוק, יח"צ)

סגן ראש העיר, עזרא סיטון: "בתי הספר הם מדגרה של קורונה ויש לסגור אותם"

סגן ראש העיר, עזרא סיטון, המשמש גם כמורה בתיכון, אומר כי חובה להשאיר את כל מוסדות החינוך סגורים בשלב זה: "הזכות לביטחון גוברת על הזכות לחינוך". ריאיון

פורסם בתאריך: 21.1.21 07:28

במהלך הימים האחרונים, בעיקר עקב התרחבות מבצע החיסונים הארצי שכבר הגיע ליותר מ-2 מיליון תושבים במדינה, סקטורים שלמים בחברה חזרו לקוות לשוב במהרה לחיי השגרה שהיו קיימים לפני הקורונה. אחד הנושאים החמים ביותר על סדר היום הציבורי בנושא החזרה לשגרה הוא עתידה של מערכת החינוך לאחר היציאה ממתכונת הסגרים. מחד, קולות רבים דורשים כי היא זו שתיפתח ראשונה, מיד לאחר הסגר, לכל הפחות לשכבות הגיל הנמוכות, אך במקביל קיים חשש כי דווקא מערכת החינוך עלולה להיות המקום בו מתחילות הכי הרבה שרשראות הדבקה; בעיקר מכיוון שנכון לעכשיו ילדים מתחת לגיל 16 אינם מתחסנים.

בתוך כך, במהלך ישיבת הממשלה שהתקיימה השבוע, דרשו שרי כחול לבן, בתור אחד התנאים להארכת הסגר, שתלמידים בגיל 18-16 יורשו להתחסן מיד לאחר המורים. כך או כך כולם מבינים כי משבר עמוק עובר על יותר מ-2 מיליון תלמידים שבמשך השנה האחרונה נאלצו להעביר חלק גדול מזמנם בבית.



סגן ראש העיר ויו"ר סיעת "מצטיינים בחינוך", עזרא סיטון, אומר בשיחה עם "השקמה חולון" כי למרבה הצער בתי הספר וגני הילדים הפכו להיות מדגרות של הנגיף. "בתי הספר והגנים הם מדגרה של קורונה", אומר סיטון. "בכזו מגפה גדולה, אני חושב שכל אלה שמתלהמים ודורשים לפתוח את בתי ספר – טועים. צריך לעצור את כל זה. גם לי יש ילדים ואני חווה את הקשיים בבית".

"אנחנו מזהים בעיות עם קורונה אצל ילדים ומתבגרים. צריך לעצור את כל זה. הזכות לביטחון גוברת על הזכות לחינוך. יש שני מיליון ילדים בבתי ספר ויש לי חברים מורים שחולים. יש לי חבר שנפטר לאחר שנדבק בקורונה", אומר סיטון ומוסיף, "פשוט צריך לקבל החלטה אמיצה להמשיך את הסגר עוד שבוע ועוד ושבוע".

באשר לטענה כי הסגרים הממושכים פוגעים בתפקודיהם של תלמידים רבים, אומר סיטון: "כל אלה שירדו בלימודים, אפשר לתקן את זה עם שעות תגבור. אני מלמד את זה בחודש-חודשיים. מורים יודעים לעשות את זה. אפשר להדביק פערים. בואו נעבור את הגל הזה".

סיטון, המשמש כמורה בתיכון "אורט" בחולון, מספר כי עידן הקורונה הציב אתגר בפניו ובפני עוד מורים שהחליפו את השיעור הפרונטלי בכיתה בתוכנת הזום. "אני הפתעתי את עצמי. בכיתה אני מאוד תיאטרלי ואוהב לעשות חוויות בשיעור. פתאום אותה בזום כמו רובוט, אבל מאוד הפתעתי את עצמי. נפתחו לי אופציות חדשות. אצלי אין דבר כזה שתלמיד לא פותח את הקובייה שלו בתוך הזום. שאלתי את עצמי איך אני ממשיך להיות מעניין דרך הזום. אני חושב שעדיין אין תחליף למגע בין מורה לבין תלמיד בשיעור פרונטלי", אומר סיטון ומוסיף, "אני חסיד של העולם הישן. אני רק אומר שהחדש יכול להוסיף".



תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר