עזרא ממסעדת "שיפודי עזרא ובניו": "לא אתן להרוס לנו את מפעל החיים – אמות יחד איתו"

ביום אחד הגיעו שוטרים, מגב"ניקים, נציגי רשות מקרקעי ישראל, משרד הבריאות ורשות המסים. בני המשפחה, שמפעילים את המסעדה הפופולרית כבר יותר מ-40 שנה, אומרים ל"השקמה חולון": "מנסים בכל דרך לגרום לנו לפנות את השטח"

פורסם בתאריך: 31.3.19 18:05

בשנה וחצי האחרונות, אחרי יותר מ-40 שנה, עזרא חנה, 11 ילדיו ו-65 נכדיו נלחמים על מפעל החיים שהקים האב המייסד. יותר מ-40 שנה הם נמצאים באותו המקום, במסעדה שהפכה למותג בכל גוש דן, בכניסה ליישוב האזור. בבית הזה הם גדלו, בבית הזה הם הפעילו את המסעדה שהפכה לבית עבור לקוחות רבים. עכשיו הם חוששים שייאלצו להיפרד מהבית ושמפעל חייהם יתרסק.

ביום חמישי, כפי שפורסם כאן ב"השקמה חולון", הגיעו אנשי רשות מקרקעי ישראל למקום על מנת להשיב למדינה את שטח החניה. אנשי הרשות הגיעו יחד עם שוטרים, שוטרי מג"ב, אנשי חברת חשמל, נציגי משרד הבריאות ואף נציגי רשות המסים. בני המשפחה הבינו, כך הם מספרים ל"השקמה-חולון", שיש כוונה לפעול במלוא העוצמה על מנת שיתפנו מהשטח, עליו קיבלו אישור במשך 40 שנה, עד לפני כשנה וחצי.

במסגרת הפשיטה, מלבד תיחום השטח והצבת הגדר סביבו, הושמדו כ-130 ק"ג בשר שלטענת נציגי משרד הבריאות הוחזק בתנאים ירודים. ואולם, לטענת בני המשפחה ועורך דינם, מדובר בכמות קטנה של בשר המוחזק במקום, פחות מ-10 אחוזים. עוד הם טוענים כי הוא נזרק משום שהושאר במהלך הביקורת, במשך שעתיים, מחוץ למקרר. הם מוסיפים כי הם נפגעו מהביקורת שלא הביאה את התמונה במלואה ומסגירת החניה, למרות הלקוחות שממשיכים להגיע ולתת בהם את אמונם גם לאחר הפרסום.



כמעט כולם מכירים את מסעדת "שיפודי עזרא ובניו", מותג שבנה במו ידיו עזרא חנה באזור, ומנוהל על ידי בני משפחת חנה, כמה מהם מתגוררים בסמוך למסעדה. גם הנכדים והנינים הם חלק מהמפעל. לדברי בני המשפחה, בשנה וחצי האחרונות החלו הבעיות, מתוך כוונה לקחת חזרה את השטח שקיבלו, לטובת מיזם נדל"ני.

מסעדת הבשרים "שיפודי עזרא ובניו" הוקמה בשלהי 1978 בתוך בית ערבי ענק, עם מספר חללים, ומהר מאוד הפכה לאחת המסעדות הפופולריות ביישוב אזור ובכלל בגוש דן, בפרט בחולון. המסעדה מציעה בשר על האש במחירים שווים לכל כיס ומלאה כמעט לאורך כל היום. "השנה וחצי האחרונות הן פשוט גיהינום מתמשך עבורנו", מספר עזרא חנה. "ביום חמישי האחרון התעוררתי בארבע  בבוקר, כרגיל. אחרי שעשיתי כושר והתפללתי, יצאתי לכיוון המסעדה. ראיתי שוטר אחד, לא הבנתי מה קורה. כשהגעתי למסעדה ראיתי שחסמו את הכניסה עם רכב משטרתי, ואז עשרות אנשי יס"מ, משמר הגבול, משרד הבריאות, משרד החקלאות ורשות המסים ואפילו אנשי חברת החשמל הגיעו אלינו. פשוט סגרו לנו המסעדה".

עוד מספ חנא: "כל שנה אני מחדש את הרשיון, דיברתי עם המועצה המקומית ובפירוש נאמר לי שאנחנו יכולים להמשיך לעבוד כי הכל נמצא בתהליכי אישור. ביקשו מאיתנו להביא ארכיטקט, וזה בדיוק מה שעשינו. אבל אז, ביום חמישי, כולם באו לכאן והתנהגו אלינו כאילו אנחנו פושעים. יש להם מטרה אחת: שמסעדת עזרא ובניו תיסגר".

למרות ההד התקשורתי, והפרסומים עזרא חנה טוען כי האירועים האחרונים לא הצליחו לפגוע בשמה הטוב של המסעדה. "אי אפשר לפגוע בשם שלנו, אנשים אוהבים אותנו ומגיעים במשך כל היום", הוא אומר. "בזמן הביקורת, במשך שעתיים, הבשר נשאר מחוץ למקרר. ביקשנו להכניס אותו לקירור, אבל דרשו שלא ניגע בכלום. החלטתי שאני לא מתווכח וזה מה שאמרתי לילדים שלי, על כל מה שביקשו ממני – חתמתי, בלי לקרוא אפילו, רק כדי שיעזבו אותנו בשקט. מה אני? עבריין? אנחנו רק רוצים להתפרנס בכבוד. כל השנים עבדתי, שירתי בצבא, אף פעם לא ביקשתי כלום מאף אחד, רק שייתנו לנו להמשיך ולהתפרנס. אני פה כבר 40 שנה, חי פה עם המשפחה, יש לי 11 ילדים, 65 נכדים ונינים ואני תומך בכולם. אם יסגרו לי את המקום, לאן אני אלך? אני בן 75, מה הם רוצים? שאני אחיה מקיצבה של 2,000 שקל מהביטוח הלאומי? אני לא רוצה כלום, אני רק רוצה לעבוד".

ולא קיבלתם הצעה לפשרה?

"מהמועצה הציעו לנו לקבל 500 מ"ר, שבהם תפעל מסעדה בקומה התחתונה ומעליה ייבנו יחידות דיור. אם ייתנו לנו את ההסכם הזה, ניקח ונעבור. העניין הוא שאף אחד לא מדבר איתנו. פתאום הגיעו ולקחו את השטח וכל הרשויות מעורבות. אני לא מחפש להילחם באף אחד, זה לא כוחות, זה הממשלה מולי. אם יהיה צריך למות כדי לשמור על המקום – אני אמות. אני אפוצץ את עצמי במקום הזה. אני לא רוצה כסף ולא מבקש כלום, אני רק רוצה שיגיעו איתי להסדר, אני רק רוצה שקט".

בזמן שעזרא מדבר, הלקוחות הוותיקים ניגשים אליו, מבקשים לחזק אותו ומציינים שוב ושוב שהם נאמנים למקום וסומכים על טיב האוכל והבשר. ב"עזרא ובניו" מקווים שהמלחמה לא תסב להם נזק נוסף ושלקוחות ימשיכו להגיע.

לתחושה הקשה של פגיעה במפעל החיים שותפים כל בני המשפחה. "זה לא הגיוני שלי, בתור הנכד של עזרא, שתמיד מסתובב עם ראש מורם וגאה במה שאנחנו מוכרים, יגידו שאנחנו מוכרים זבל.  אני לא יודע איפה לקבור את עצמי. זה העתיד של כולנו, זה לא מצחיק מה שקורה פה, הם גוזלים לנו את כל הפרנסה. זה לא מגיע לנו שכולם עושים לנו שיימיינג, שפתאום כולם נגדנו", אומר נכדו של עזרא.

"'עזרא ובניו' זו אימפריה מאז ומתמיד והציבור מצביע ברגליים, מגיע ונהנה מבשר איכותי במחיר עממי, שווה לכל כיס", מוסיפות דינה ומזי חנה, "כולם מוזמנים להיכנס ולהתרשם מהאווירה וממתן שירות חם ואוהב".

צפו בפשיטה על מסעדת "שיפודי עזרא ובניו":

מעורך דינה של המשפחה, עו"ד חיים כהן, נמסר כי "המועצה המקומית אזור שיכנה את המשפחה במקום וסייעה לה להקים את המסעדה הזו. הפעילות שלהם הייה בתמיכה של כל ראשי המועצה באזור לאורך השנים. הם יושבים על קרקע שהיא בבעלות של המינהל, ויש להם הסכם לתקופה ארוכה. בשנת 1995 אמורים היו להגיע מהמינהל להסכם עם המשפחה על דיור חלופי ובשנת 2016, לאחר שהתקבל אישור לקדם תכנית בנייה, היו אמורים להגיע עם בני המשפחה להסדר. מה שקרה ביום חמישי נעשה כדי להחליש את בני המשפחה, בדיוק כאשר היינו אמורים לקבל שוב רשיון, כפי שהיה כל השנים. באו לכאן עם חפ"ק, שוטרי יס"מ, משמר הגבול, נציגי משרד הבריאות שרצו לפסול את כל הבשר, אבל אחרי שהבינו כי הכל כשורה, הם פסלו רק חלק קטן. אחר כך הגיעו מרשות המסים וטענו שכקונים אנונימיים הם שילמו 135 שקל בלי לקבל קבלה. זו פשוט התעמרות. הם רוצים להפוך את בני המשפחה בכוח לעבריינים".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה חולון כאן והיו הראשונים לדעת

תגובות

26 תגובות
  1. הפרפר

    מה לא עושים בשביל כסף.. חזירים!!
    עזרא ובניו מספר אחד!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    האם בכל האזור ברדיוס סביר אין שטח חלופי כדי שמסעדת עזרא ובניו תמשיך להתקיים ? האם אין התחשבות באלפי ואולי עשרות אלפי הלקוחות אשר מקבלים שרות מעולה ובמחירים סבירים ? האם שווה למנוע מאנשים קשיי יום להמנע לאכול כאחד האדם בשרות מעולה ומחיר סביר ? האם חריגתה של משפחת עזרא ( באם קיימת ) היא היחידה באזור או במרחב ? עד לאן ?

  3. סשה

    רשויות משטרה זבל לעבריינים הם לא באים כמו שרואים בתמונות בושה הבנאדם 50 שנה שם מה כואב לכם יאאאאאא עובדי משכורת כואב לכם !!!!!!

  4. דוד

    בושה וחרפה מה שעושים שם אני רוצה לראות אם המדינה היתה עושה ככה לאיזה ערבי מה היה קורה אותו רגע

  5. אלירן פדידה

    עכשיו אני מבין מה עובר בראש של שמאלני..
    המדינה הזאת לוקחת לך כל מה שיש לך , משוחדת מאוד , מיסים גבוהים , עושה מלחמה בצורה עבריינית עם בעל מסעדה של 40 שנה אבל השטחים שהדרוזים כבשו בצפון זה בסדר.
    מדינת משטרה!!!

  6. גלעד

    תקבלו עליכם שמירת שבת והשם יעזור השבת היא מקור הברכה וכל הצרות יעלמו כלא היו

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מסעדה. מעולה. אני. אול. 40. שנה. ונהנה. מאוכל. טוב.
    יחי עזרא. בלי עזרא ובניו. לא. יכולתי. להרשות. לאכול. במסעדה. אחרת. כולם. שוחטים. אני מודה. לעזרא. ובניו תודה. מכול. הלב

  8. משה. מסטר ומה. מספר1

    מספר 1. אני. משה לך. על. 40. שנה. של. שרות.
    אוכל. מעולה. תמיד. נתמוך. בך

  9. אבי

    אני הולך לשם בקביעות,אבל אתם לא מעל החוק,אם פלשתם לשטח לא שלכם,המדינה חייבת לקחת את זה ממכם,תמצאו מקום חלופי,הולך לאכול אצלם הערב,מקווה שהכל יסתדר

  10. יוגב

    הרג אותי,איפה אנ אלך לקבל ביטוח לאומי 2000 שקל..חחחחחחחחחחחחחח ערקי נשאר ערקי

  11. צלע הכבש

    בושה וחרפה. שילכו ככה לערבים ולבדואים. פחדנים. מלא פלישות ובניה ללא אישורים במגזר אבל למי באים

  12. נ

    אין לא היה ולא יהיה כמו עזרה ובניו
    עזרה הוא אדם צנוע שתמיד עזר לכל מי שאפשר
    המסעדה היא עמוד התווך של הישוב אזור
    מאד עצוב לשמוע את מה שעושים לו
    היום אני מתגורר בארה״ב
    אבל גדלתי עים משפחתו
    מקווה שייתנו לאדם הקדוש הזה להתפרנס ולפרנס בכבוד
    כמו שהוא עושה כבר 40 שנה
    מאחל לעזרה ומשפחת חנא בהצלחה
    כולנו מתפללים שיהיה פיתרון טוב וצודק לכם ב״ה
    כולנו אוהבים ומודאגים

  13. שושקה

    עדיף רצוי ונחוץ להרוס מפעל חיים מאשר המפעל יהרוס לציבור הלקוחות את ה ח י י ם !!!תכבדו ותשמרו על היגיינת הלקוחות- מעל הכל!!

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני אוכל שם כבר 20 שנה הבשר שם בסדר גמור

  15. ענת

    זה העונש למי שמחלל שבת בפרסיה!!! ועושה על האש בשבת
    מה אתה מתפלל בשבת בבית כנסת ואחר כך בא לאכול ארוחת בוקר במסעדה על האש???????????? חה חה חה חה חה חה

  16. א

    עזרה איש קדוש ויקר אדם צנוע
    אני עובד במועצה שנים ומאריך אותך מאד
    אני עדיין בשוק איך ראש המועצה (פכטר) שידע על כל זה
    ושיתף פעולה לא האמנתי אבל אלה הם פוליטיקאים
    ימכרו הכל בשביל כסף
    רוצה לאחל לך ממני ומכל תושבי אזור בהצלחה
    ומי יתן והמיסעדה שלך תמשיך לעבוד
    ולהאכיל אלפי תושבים באוכל מעולה במחיר לכל נפש
    אמן

  17. סתם בחור שחולף על אזור בדרך לעבודה בתל אביב

    40 שנה קיים , בזכות המסעדה אנשים מכירים את אזור פעם היה מה לעשות באזור מישהו בכלל נכנס לישוב לא קניון לא מוסדות מוכרים לא חנויות מובילות כלום סתם עוד ישוב על הדרך אפילו תושבי אזור מבלים וקונים מצרכים בחולון והסביבה רק בשנים האחרונות קצת יתפתח תגידו תודה לעזרא שבזכותו אלפי אנשים חיילים שוטרים וכו' מכירים את השם אזור ומגיעים מרחוק למסעדה צריכים לשלם לו על שנים של פרסום

  18. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני אוכל שם קבוע. הבשר טוב,המחירים מצוינים אין שום טענה. (אני מתפעל כל פעם מחדש על הזיכרון של המנגליסטים – איך אף פעם לא טועים מה למי,גם כשיש מאות לקוחות) אבל למה הם צריכים לקבל אדמה בחינם ? אני מעולם לא קיבלתי כלום בחינם, הילדים שלי משלמים רוב המשכורת לשכירות ולעולם לא יגיעו לדירות. עזרא ובניו,נכדיו וניניו אני מניח לא נתקלים בבעיות כאלה כבר הרבה הרבה שנים ויושבים בוילות שלהם בכיף.

  19. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני גר בחולון כבר שנים ניזכור שכול המשפחה אנחנו אצל עזרא ימותו הקנאיים מפרנס יחיד ומיוחד במינו נקי המקום למה אתם הגורמים המשפיעים ביותר עושים עוול לילדיהם

  20. י.ח שא

    עוד כשהייתי ילד היום אני סבא הימים הטובים ביותר אצל עזרא ובניו שרות מהנה במיוחד נקי ומסודר לא כולם מפרגנים בגלל מקנאיים ממנו הוא היה מביא בשרים עסיסיים וראיתי מאיפה הוא היה קונה סבתא שלי היתה מכינה בשר מהאדם שיהיה מוכר לו אין על עזרא ימותו הקנאיים מפרנס יחיד

  21. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חרם חרם על הכל המשפחה שנים רבות ללכת. אצל עזרא ובניו שרות מהנה במיוחד נקי ומסודר לא כולם מפרגנים בגלל מקנאיים ממנו הוא חזק מאוד עושה הכל בשקט לטובת הסועדים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר