שביתה בצהרונים? סכסוך עבודה ברשת קהילה ופנאי

כ-1,000 עובדי הרשת מחריפים את המאבק על תנאי העסקתם: אם לא תהיה התקדמות במו"מ ישביתו את הצהרונים בחולון

פורסם בתאריך: 6.10.17 11:12

במסגרת מאבק עובדי רשת קהילה ופנאי על תנאי העסקתם, הכריזו העובדים סמוך לערב חג סוכות, על סכסוך עבודה. המשמעות: כאלף עובדים עלולים להשבית את העבודה ולשתק את הפעילות הצהרונים בחולון.

כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה חולון" לפני כחודש, העובדים איימו לשבות במסגרת החרפת המאבק על שכרם. לטענת העובדים שכרם הממוצע הוא נמוך ועומד על כ-30 שקלים לשעה, על אף שהובטח להם כי תנאי העסקתם ישופרו ושכרם יוכפל. העובדים הודיעו באמצעות ההסתדרות, כי הם מתכוונים להחריף את המאבק אם לא ימולאו דרישותיהם, וציינו במכתב לרשת כי "בפגישת המשא ומתן במהלכה הציגה הרשת את תשובתה למסמך הדרישות של העובדים, התברר שהרשת מתעלמת ממרבית דרישות העובדים ואינה נענית כלל למרבית הדרישות. מצב זה אינו מותיר ברירה בפני העובדים ובמידה שעמדת הרשת לא תשתנה באופן משמעותי, כל האופציות עומדות לרשותנו".

בעקבות הדברים ולאחר שלא נרשמה התקדמות במו"מ, הוגשה לפני מספר ימים בקשה לסכסוך עבודה בתמיכת ההסתדרות ונעמ"ת. יו"ר ההסתדרות במרחב חולון-בת ים, אלי נעים, אמר ל"השקמה חולון" כי סכסוך העבודה שעליו הכריזו העובדים אמנם קיים כחצי שנה, אולם במהלך השבוע הוא הורחב ונוגע לשיפור תנאי העסקתם של עובדי רשת קהילה ופנאי. "מקווה שהרשת תגיע להסדר עם העובדים, אחרת לא תהיה בררה אלא לצאת לשביתה", הוסיף נעים.

"רוב העובדות לא מחזיקות מעמד ונאלצות לעזוב בגלל התנאים והשכר הנמוך", ציינה עובדת הרשת, "זו עבודה לא פשוטה ואפילו קשה, אבל מתייחסים אלינו בזלזול ואין לנו תנאים בסיסיים. זה משפיל לקבל שכר כל כך נמוך, אחרי שכל יום אנחנו מטפלות ודואגות לעשרות ילדים".

מרשת קהילה ופנאי נמסר בתגובה כי "לא ידוע לנו על צעדי מחאה מתוכננים. אנו ממשיכים בעבודה כרגיל".

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר