צילום: טל קירשנבאום

רגע לפני "אחרי החגים": כל המסלולים במוזיאון הילדים

רגע לפני סוף החגים, מצעים במוזיאון הילדים מסלולים לגילאי שנתיים עד 12 שיעזרו להם להבין גם רגשות

פורסם בתאריך: 10.10.17 19:23

רגע לפני שהחגים מסתיימים והילדים והורים חוזרים לשגרה, במוזיאון הילדים בחולון מציעים שורה של פעילויות לילדים. הפעילויות מחולקות למסלולים המותאמים לגילאי שנתיים ועד 12. "לכל גיל יש את המסלול שמתאים לו, כדי שילד בגיל ארבע לא ימצא את עצמו באותה פעילות עם ילד בגיל שמונה",  מסביר טל רובינשטיין, מנהל התוכן של המוזיאון, "החלוקה מאפשרת לנו לתת לכל שכבת גיל את ערך המוסף ואת החוויה המתאימה לה. כל המסלולים הם חוויתים, ויש בהם סיפור מסגרת, תפאורה שממחישה את עולם הסיפור, והקבוצות במסלול מונחות על ידי מדריכים שהם גם שחקנים, כאשר הקבוצות הן קטנות של עד 12 משתתפים בקבוצה".

לגילאי שנתיים ועד ארבע נבנו שני מסלולים. "'טיול עם ינשול' הוא מסלול שעוסק בביישנות ובכך שזה דווקא לגיטימי להתבייש. זה מאוד יפה לראות איך תוך כדי הפעילות גם ילדים שמגיעים לראשונה עם ההורים, ולא הכירו ילדים אחרים מהקבוצה, לאט לאט 'מתקלפים' מהביישנות, ומתחברים עם הילדים בקבוצה דרך הפעילות. החוויה היא גם אישית וגם קבוצתית", מסביר רובינשטיין.

המסלול השני הוא "בעקבות הפרפרים". מדובר בפעילות לקטנטנים, שבאמצעותה ניתן ללמוד על הדומה והשונה דרך סיפורם של הזחלים זיג וזג שיהפכו בהמשך לפרפרים. "במהלך המסע הילדים מכירים משפחות שונות של חיות, ומגלות מה דומה ומה שונה בין המשפחות", אומר רובינשטיין.

מסלול נוסף, המיועד לבני ארבע עד שש, נקרא "המסע לתיקון ממלכת הזמן" ועוסק במחזוריות, הסתגלות למצבים חדשים ולשינויים. רובינשטיין: "גם שם זיג וזג הזחלים מככבים, אך פה אחד מהם לא רוצה להשתנות ולהפוך לפרפר, והוא עוצר את שעון הזמן כדי לא להשתנות. הילדים עוברים תהליך עם הזחלים, ויוצאים אל קרחת היער כדי לתקן את הזמן".

לגילאי שש עד שמונה נבנה מסלול "היער הקסום", שבו מתמקדים בתחושות ורגשות. רובינשטיין: "בכניסה ליער אנו מוצאים תיבה, ומתוכה משתחרר שדון תעלולון שעושה לנו בלאגן ביער. כל התעלולים שהוא עושה קשורים בתחושות ורגשות. למשל: הוא מבלבל את החיה הכי חכמה ביער באופן שהיא לא מצליחה להביע את מה שהיא מרגישה. דרך החיה אנו משליכים על חיינו: 'האם גם לכם זה קרה?' או 'אולי שיחקת עם חברים, וקיבלת מכה אבל המשכת לצחוק למרות שכאב לך והיית קצת עצוב?' ככה הילדים מעבדים את התחושות והרגשות שלהם דרך מעללי השדון, ואנו מבינים גם בשיחה עם השדון למה הוא עושה תעלולים? בסוף הם גם מגיעים לקוסם שגר בהר השלג, ושם יורד עליהם שלג והיער ניצל".

יוצאים לטיול ב"יער הקסום":

המסלול הבא הוא "החייזרים", שמיועד לגילאי שמונה עד 12 ועוסק בקבלת השונה ובהפיכת הזר למוכר. תוך כדי נסיעה ברכבת הילדים נחטפים, ומגיעים לתחנת חלל, נפגשים עם החייזר ולא מצליחים לתקשר איתו. רק לאחר הכרות איתו, מגיעה ההבנה והחברות. במהלך המסלול המתקיימות שיחות עם הילדים הנוגעות להיכרות עם אנשים שונים מהם, גזענות והדרכים להימנע ממנה.

 

 

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר