צוות אושי אושי. "מכורים לסושי"

כיצד הפך הסושי בר המקומי להצלחה? הזוג שמאכיל את חולון

"לקחנו מקום צנוע וקטן והפכנו אותו למוסד של סושי שכל חולון מכירה", אומרים שרון ויואב בן יוסף, האמא והאבא של "אושי אושי"

פורסם בתאריך: 28.10.17 11:27

ענף המסעדנות בישראל הוא ענף תזזיתי ורב תהפוכות. מסעדות ובתי אוכל חדשים נפתחים מדי שני וחמישי, אבל באותו קצב מסחרר, נסגרות מסעדות, ביניהן של שפים מוכרים. איך קורה שבו בזמן רשת מסעדות אחת פורחת, בעוד ששפים ומסעדנים מתקשים לשרוד אפילו את השנה הראשונה? את השאלה הזאת הפנינו אל שרון ויואב בן יוסף, זוג נשוי פלוס ארבעה ילדים, חולונים מבטן ומלידה והזכיינים של סניף "אושי אושי" המקומי בחולון, שנחשב לאחד הוותיקים והאהובים.

"היו שהרימו גבה לגבי סיכויי ההצלחה של סושי בר בחולון", מספרת שרון. "לקחנו מקום צנוע וקטן והפכנו אותו למוסד של סושי שכל העיר מכירה.השקענו לילות כימים בסניף ובתקופות מסוימות התראינו רק בחילופי משמרות, אבל אין ספק שהמאמץ השתלם".

שרון. "צריך להשקיע, כמו בזוגיות"

שרון (36) ויואב (38) הכירו לפני כ-17 שנה בעבודתם המשותפת ב"בורגר ראנץ". זה לקח כשנה עד שהשניים התאהבו ומאז דרכיהם לא נפרדו. כעבור שבע שנים הם נישאו והקימו משפחה רחבה המונה  ארבעה ילדים: אופק בן 9.5, התאומים גל ואלמוג בני 7.5 ועוגן בת השנתיים וחצי.

יואב, שהחל כעובד פשוט, הפך במרוצת הזמן לבעלים של סניף "בוגר ראנץ'" ובמהלך כל השנים רכשו השניים ניסיון רב בתחום עסקי המזון. בהמשך הקדם יואב לתפקידי הנהלה ברשת ההמבורגרים עד שבשנת 2012 הרגיש מוכן לאתגר הבא – סושי. השניים חברו  ליניב ששון, גם הוא חולוני מלידה, מנכ"ל ובעלים של רשת אושי אושי, והחליטו בעצה אחת לרכוש את הסניף בעיר.

"סוד ההצלחה", הם אומרים, "הוא קודם כל הרבה אהבה לתחום, תמיכה הדדית ומקצוענות ללא פשרות. תחום המסעדנות הוא תחום תובעני שדורש שעות עבודה רבות ובלתי שגרתיות והתמודדות עם מצבי לחץ קיצוניים. רק אם יש בך אהבה ותשוקה לתחום וכמובן זוגיות בריאה ותומכת, אפשר לעמוד בלחצים לאורך השנים".

הזוג בן יוסף. "החולונים נשארים נאמנים"

מה הוביל אתכם לתחום הקולינרי בכלל והסושי בפרט?

יואב: "התחלנו כבר כבני נוער לעבוד בתחום האוכל ומשם השאר היסטוריה. לאורך על השנים שאפנו למצוינות. כשהכרנו את רשת אושי אושי, הרגשנו שמצאנו בית חם, שיש לנו מקום לבטא את הניסיון והידע שרכשנו במהלך השנים ולתת לו ביטוי בתחום מאתגר ומתפתח של סושי ומזון אסיאתי".

איך אתם מסבירים את הפופולריות של הסושי בישראל?

שרון: "הקהל הישראלי מחפש מזון בריא, מהיר וטעים. הסושי נותן לו מענה נהדר לכך. בנוסף, סושי משדר אלגנטיות ואסתטיות ייחודית".

הייתם בין הראשונים שהביאו את בשורת הסושי לאזור חולון. האם היה קשה לפרוץ להגיע לקהל המקומי?

שרון: "קשה זו לא המילה הנכונה. הקהל בחולון אוהב ודורש איכות ושירות אדיב. אם תספק לו את זה הוא יישאר נאמן לך לנצח".

סושי כשר הפך לטרנד חזק מאוד בישראל. מה ההסבר שלכם לתופעה?

יואב: "היתה תקופת הסתגלות של הסושיות לקהל הישראלי. במשך שנים, סושי עורר קונוטציות של פירות ים. לעומת זאת, היום הקהל שומר הכשרות יכול ליהנות מסושי איכותי כשר ואפילו מתחליפי שרימפס כשרים למהדרין".

האם אתם בעצמכם אוכלים סושי או כמו מסעדנים רבים, אתם אוכלים בעיקר דברים שאינם כלולים בתפריט שלכם?

שרון: "אנחנו מכורים לסושי. יש כל כך הרבה אפשריות ומקום ליצירתיות ולדמיון בסושי, כך שגם אחרי שנים של אכילת סושי, תמיד יש טעמים חדשים".

איך אתם מסבירים את התופעה של פתיחה וסגירה מהירה של מסעדות רבות כל כך בישראל?

יואב: "הכל מתחיל ונגמר בניהול. ניהול מסעדה הוא לא עניין לחובבנים אלא למקצוענים בלבד. נדרש ידע ומיומנות בתחומים שונים ומגוונים. לא כל מי שמצטיין במטבח יצליח גם לתפעל מסעדה כמו שצריך. מגוון היכולות והדרישות רחב הרבה יותר".

אילו טיפים הייתם נותנים ליזם מתחיל בענף המסעדנות?

שרון:  "קודם כל חייבת להיות תשוקה עזה לתחום. תוסיפו לזה מוכנות לעבודה קשה סביב השעון, מוצר איכותי ושירות ללא פשרות ודרככם להצלחה תהיה סלולה".

מה דעתכם על ההתפתחות הקולינרית באזור חולון-בת ים בשנים האחרונות?

יואב: "אין ספק שיש שיפור ניכר ופריחה כמו ברוב אזורי הארץ. אני מניח שעוד נראה התפתחות גם באיכות ובשירות בעתיד. הקהל יודע בדיוק מה הוא רוצה. יחד עם זאת אני חושב שהרשויות צריכות לשאוף להביא את הרשתות האיכותיות והמסעדנים המצטיינים לתחומן לטובת תושבי העיר ולפיתוח כלכלי ותעסוקתי בעיר".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר