עקב תלונות: הסייעת החשודה בתוקפנות הושעתה מהצהרון

(עדכון) בעקבות תלונות הורים על הסייעת בצהרון, רשת קהילה ופנאי פעלה מיד: "הגיעו פניות לגבי התנהגות בלתי נאותה של הסייעת והיא הושעתה"

פורסם בתאריך: 30.10.17 09:39

(עדכון: 13:20) רשת קהילה ופנאי הודיעה כי הסייעת שכלפיה נטען שהיא נוהגת לצעוק על הילדים ולנהוג בהם באגרסיביות הושעתה מעבודתה.

הבוקר (שני) פורסם חשד ליחס אגרסיבי בצהרון הפועל בגן צבעוני בחולון, צהרון לגילאי שלוש עד ארבע שנים, ברחוב היהלום בעיר. הצהרון מנוהל על ידי רשת קהילה ופנאי ואינו שייך לגן. הורים לילדים בצהרון טוענים כי הסייעת הפגינה יחס אגרסיבי לילדים.

בעקבות הדברים נמסר מרשת קהילה ופנאי, האחראית על הצהרון, כי הרשת "הינה גוף הפועל ללא כוונת רווח ומעניקה שירותים שונים ומגוונים לכלל תושבי העיר חולון. ברשת פועל אגף מקצועי ומוערך לגיל הרך ובמסגרת שירותינו השונים אנו מפעילים צהרונים, חוגים, מסגרות חברתיות, עשייה קהילתית ועוד.

"בתהליך קבלת העובדים לרשת אנו שמים דגש על איכותם, אמינותם ונסיונם של המועמדים ובמהלך עבודתם ברשת אנו מקפידים לקבל משוב על כל עובד ומתייחסים בכובד ראש לכל פנייה בנוגע לעובדים. אנו מבקשים להדגיש כי בכל מקרה בו עולה חשד לגבי התנהגות שאינה תקינה, אנו פועלים לביצוע תחקיר מעמיק של האירוע תוך שקיפות מלאה מול הגורמים המעורבים".

באשר לצהרון צבעוני, נמסר מרשת קהילה ופנאי כי "אתמול (ראשון) הגיעו למנהלת תחום צהרוני הגנים ברשת פניות לגבי התנהגות בלתי נאותה של סייעת בגן צבעוני. עם קבלת הפניות, נקבעה פגישה עם הורי הצהרון כבר לאותו יום בערב, על מנת לשמוע ולהבין את תלונות ההורים. במקביל נעשו שיחות בירור עם מנהל המרכז ורכזת הצהרונים במרכז הקהילתי המפעיל את הצהרון. מיד לאחר הפגישה עם ההורים הוחלט להשעות באופן מיידי את הסייעת מעבודתה וייערך לה שימוע לבירור הדברים.

"אנו מבקשים לציין כי אנו רואים את חשיבות הטיפול בילדים כערך עליון וטובת הילד תמיד מהווה נר לרגלינו", כך נמסר מהרשת.

שנת הלימודים החלה ב-1 בספטמבר ללא סייעת בצהרון הפועל במבנה של גן צבעוני. 28 הילדים נתונים היו למשמורתה של הגננת ובנות שירות לאומי המתנדבות בצהרון. במסגרת תפקידן, הן לא מורשות להחליף חיתולים וכך למעשה נותרו הילדים שעות רבות ללא החלפה. לאחרונה, נוספה סייעת למצבת כוח האדם בשעות הצהריים, שלדברי ההורים, מדובר בעובדת שמגלה יחס תוקפני כלפי הילדים.

בשבת האחרונה סיפרה אחת הילדות בצהרון להוריה שהיא "לא אוהבת את הגננת ר' של הצהריים". סייעת אחרת הנושאת אותו שם עובדת במשמרת בוקר ולדברי ההורים, אין איתה כל בעיה והם אף מרוצים מתפקוד הגננת בגן עצמו. כשנשאלה הילדה, מה הבעיה עם הסייעת "ר' של הצהריים", ענתה כי היא מושכת אותה מהיד, צועקת על כולם ומסרבת להחליף חיתול לילדים שעשו פיפי.

 

הוריה של הילדה פנו מודאגים לשאר ההורים בקבוצת הווטסאפ של הגן, ואלה החלו לדובב ולחקור את ילדיהם. התוצאות היו מדאיגות: הילדים, למרות גילם הצעיר, חזרו על אותן גירסאות המתארות התנהגות אלימה מצד הסייעת ר'. כמה מהילדים אף סיפרו שהם פוחדים ממנה.

אחת האמהות מציינת: "כל הסיפור הזה הוא לא חדש לרשת קהילה ופנאי. חוסכים בסייעות ובמפעילות. בחישוב פשוט, בכל חודש הצהרון מכניס כ-30 אלף שקל לרשת, וזה עוד אחרי סבסוד. לאן הולך הכסף הזה? במודעות דרושים מציעים לסייעות 28 שקל לשעה ובסוף הילדים סובלים מכוח אדם לא איכותי. איך עיריית חולון מניפה על דגלה את סיסמת 'עיר הילדים' אם לא אכפת להם מהילדים?".

בניסיון להגן על ילדיהם החליטו כמה מההורים המודאגים לא להשאיר את הילדים בצהרון. "אשתי ואני נצא כל יום מוקדם מהעבודה בתורנות רק כדי לקחת את הילד מהגן כדי שחלילה לא ייפגע מהסייעת", אומר אחד האבות. ברור לנו שהחלפה שלה בעובדת אחרת היא נוהל ביורוקרטי שעלול להתמשך ואנחנו לא מוכנים לקחת את הסיכון, אך זו לא הפעם הראשונה שיש עם העובדת הזאת בעיות והפעם לא נשתוק".

במכתב שנשלח אתמול (ראשון) למנכ"לית רשת קהילה ופנאי, ורדה כהן, כתבו ההורים: "אם יקרה משהו לאחד הילדים בצהרון, אנחנו יודעים מי האחראים. כעת אנחנו מתכוונים לפעול בחומרה אם בבירור יעלה שר' הסייעת מרשה לעצמה למשוך ילדים מהיד ולצרוח עליהם חזק כמו שהם מספרים. אנו מערבים את כל הגורמים הרלבנטיים. אנחנו מפקידים בידיכם את הילדים שלנו ואתם עושים מזה מפעל. זהו מצב נורא ואיום".

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר