גזית משמאל עם יאיר לפיד ולימור גזית, ראש המטה בחולון. "נסתער על חולון"
גזית משמאל עם יאיר לפיד ולימור גזית, ראש המטה בחולון. "נסתער על חולון"

עולה על המתח: אילן גזית עובר מאולם הספורט אל הזירה הפוליטית

מאמן ומנהל הפועל חולון בהתעמלות מכשירים, לשעבר מאמן נבחרת ישראל, מבקש לעשות שינוי

פורסם בתאריך: 4.11.17 11:14

כשאילן גזית התבשר השבוע כי אושרו כל התכניות להקמת אולם ספורט חדש בקריית שרת, הוא לא ידע את נפשו מרוב אושר. אפשר להבין, הספורט הרי זורם בעורקיו ויש בכוונתו להקים בחולון צוות מומחים לקידום הנושא בעיר. "חולון היא בין הערים הגדולות בארץ וחייבים לשפר את המתקנים ולגרום לנוער להגיע. חייבת לקום תכנית רב שנתית שתביא עימה שינוי מהותי לתחום", הוא אומר.

גזית, בן 54, נשוי פלוס 2, הוא איש רב פעלים ומעשים, ומנווט בין שלל עיסוקיו הרבים הכוללים את עולם הבמה, עולם הספורט, מדיה, פעילות חברתית ולאחרונה גם פוליטיקה. הוא משמש כמאמן וכמנהל של הפועל חולון בהתעמלות מכשירים. "אולם בית מכבי מול העירייה שבו אנחנו מתאמנים כיום כבר אינו מתאים לאימונים ואנו נאלצים לנסוע להדר יוסף. זה מצב קשה מאוד גם למאמנים וגם למתעמלים", הוא מסביר.

גזית. "לגרום לנוער להגיע"

מעולם הבמה לאולם הספורט

גזית נולד למשפחה אמנותית – אמא שחקנית תיאטרון ואבא זמר שנסונים. עד גיל עשר היה כל כולו בעולם הבמה, עד שהמליצו לו לנסות התעמלות המכשירים. הוא אימץ את ההמלצה וניסה אך ללא הצלחה, ומיד פרש. בהיותו בן 24 ניסה שוב והפעם התגלו אצלו יכולות מרשימות עד שהגיע לנבחרת ישראל בהתעמלות מכשירים.

את חיי הבמה הוא לא זנח גם כספורטאי. הוא ניווט בין קריירה מוזיקלית בלהקתה קאברים לקריירה הספורטיבית והשתדל שזו לא תפגע בזו. במשך היום התאמן והתעמל, ובערב חזר לבמות ושיחק בהצגות תיאטרון כמו "עליזה בארץ הבלהות" ובסרט "אושר ללא גבול".

במהלך השנים גילה גזית דבר נוסף על עצמו: התברר לו שיכולות האימון שלו טובות יותר מכישוריו כשחקן והוא החל לאמן את הפועל חולון, מילדים ועד בוגרים. משם הדרך היתה קצרה לאימון נבחרת ישראל, בוגרים ונוער, שבראשותו קטפה שבע אליפויות (בין השנים 2000-1990) וזכתה בעשרות מדליות באליפויות אירופה. בנוסף, יצא להשתלמויות בשיפוט והיה בין השופטים הצעירים בעולם ועד היום הוא שופט בתחרויות רבות.

סך כל כישוריו של גזית הביאו אותו גם למדיה, הוא משמש כפרשן אולימפי בתחום התעמלות מכשירים, מנחה בתכנית הכושר "כושר טוב ישראל" וכן תחרויות ואירועי ספורט. בין לבין הספיק להוציא לאור שני ספרים פרי עטו: ספר שירה בשם "סטריפטיז רוחני" ומדריך בשם "300 טיפים לשיפור הכושר ואיכות החיים". את הבמה הוא לא זנח לגמרי וקצר פירות כשעשה שוב סוויצ' ועבר מקדמת הבמה אל בימוי פעלולים וכיום הוא מביים פעלולים בפסטיבלים ובמחזמרים כמו "ספר הג'ונגל" ו"סיפור הפרברים".

מהמגרש הספורטיבי למגרש הפוליטי

"המצב בעיר מדאיג אותי", אומר גזית שהצטרף לאחרונה למפלגת יש עתיד והוא מביא עימו מטרות ברורות: "חייבים לשנות את סדרי העדיפויות בעיר, ואנו עובדים במרץ על תכניות פעולה שבראשן עומדים נושאי החינוך והספורט. היום אנו מלכדים את השורות בסניף ואנשים מבקשים כעת להצטרף אלינו וזה קרה במיוחד לאחר ביקורו של יאיר לפיד בחולון ביום שבת האחרון".

גזית מבקש להדגיש: "אנו עסוקים בגיבוש סניף ובהרכבת הרשימת ולאחר שהכל יהיה מוכן, נסתער על חולון כמו שעשינו בבחירות הארציות, שם קיבלנו 12.3 אחוז מהקולות. בחולון צריכים להיות יותר נגישים ויותר קשובים לתושב – זה חלק גדול ממה שאנו רוצים לשנות בתפישה וזו  גם התפישה של המפלגה: אנו עובדים עבור התושב ולא ההפך. יש לשנות את סדרי העדיפויות בעיר שזה אומר יותר תקציבים לרווחת התושב, לחינוך, לספורט ולתרבות".

בין כל המשימות והמטרות שהוא מציב לעצמו, גזית גם מוצא זמן לפעילות חברתית, הוא מתנדב בעמותת "קרן המשאלות" באונקולוגית ילדים בבית החולים שניידר, בבית הספר הרצפלד בחולון במסגרת סיוע לילדים נכים ופגועי מוחין. "ההתנדבות היא לנפש ואני מתנדב בין לבין. אני מאמין שכל תושב ואזרח צריך לתת מעצמו לחברה במידת האפשר. כדי ליצור חברה טובה ובריאה יותר חייבת להיות ערבות הדדית ועזרה לזולת, כמו פעם. אנו המבוגרים אמורים לשמש דוגמה לשאר ולסחוף את הנוער אחרינו".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר