התקדמות במו"מ: רשת קהילה ופנאי מנעה את שביתת הסייעות

הסייעות פנו לסיוע מראש העיר והנהלת רשת קהילה ופנאי הסכימה לכמה מדרישות העובדים ובכך מנעה את השביתה בצהרונים מחר

פורסם בתאריך: 19.11.17 20:19

איום שביתת הסייעות בצהרונים בבתי הספר ובגנים בחולון הוסר לעת עתה ומחר, כך הודיע ועד עובדי רשת קהילה ופנאי, יפעלו הצהרונים כסדרם. כזכור, ביום חמישי שעבר הושבתו הצהרונים במסגרת סכסוך העבודה והסייעות הודיעו כי בשל אי התקדמות במשא ומתן מול הנהלת הרשת, ישבתו שוב ביום שני. אולם, כאמור, נציגות העובדים החליטה להסיר את איום השביתה מחר ולהמשיך במשא ומתן עם הנהלת הרשת ובמידה שלא יושגו הדרישות, יממשו בהמשך את איום השביתה.

הנהלת הרשת הסכימה לחלק מדרישות העובדים

ההחלטה לבטל את השביתה מחר הגיעה לאחר שהנהלת רשת קהילה ופנאי אישרה מספר סעיפים בדרישות העובדים, ביניהם: השוואת ימי מחלה מהיום הראשון; העלאת מספר ימי חופשה שנתיים ל-25 יום; לעובדים ותיקים מעל חמש שנים יינתנו שלושה ימי בחירה במקום שני ימים עד כה; עבודה בערבי חג (ראש השנה, סוכות ושבועות) ייחשבו לימי עבודה מלאים במקום חצאי ימים עד כה; שי לחג ישולם במלואו 700 שקל ולא על חשבון העובדים; סעיף הגנה על עובדים – פיטורין ושימוע לפני פיטורין יהיו רק במעורבות של נציג ועד העובדים; העובדים השעתיים ייכנסו להסכם ויחולו עליהם התנאים הללו.

הסייעות לראש העיר: "השכר שלנו אינו הולם את ההשקעה שלנו"

במקביל, שלחו היום הסייעות מכתב גלוי לראש העירייה מוטי ששון, בו קראו לו לסייע להן במאבקן. הסייעות מציינות במכתבן: "אנו פונות אליך בבקשה לסייע לנו במאבקנו. שנים רבות אנו עובדות במשכורת נמוכה יחסית, כמעט ללא תנאים סוציאליים וללא תנאים ההולמים יחסי עובד-מעביד בין הרשת לבין העובדים. כל אחת ואחת מאיתנו נדרשת מדי יום לחנך ולטפל בעשרות ילדים, חלקם בעלי צרכים מיוחדים, ואנו עושות ככל שביכולתנו לא לשמש כשמרטפיות אלא להעניק לילדים חוויה מעשירה, חברתית ומלמדת, תוך כדי הקשבה, אכפתיות והרבה מאוד אהבה והכלה".

עוד מציינות הסייעות בפנייתן אל ראש העיר כי "התפקיד שלנו הוא תפקיד קשה לאין שיעור והעבודה שלנו, הנעשית גם בחופשות, כרוכה, בין השאר, בהתמודדות יומיומית עם ילדים שמגיעים אלינו עייפים וחסרי סבלנות לאחר יום לימודים. אמנם איננו מורות וגננות ממערכת החינוך הרשמית, אך האחריות המוטלת על כתפנו היא לא פחות כבדה ומשמעותית. בקשתנו לשיפור תנאי השכר והעבודה שלנו נובעת ממצוקה גדולה. שכרנו הנמוך, התגמול שאנו מקבלות בעבור עבודתנו, אינו הולם את ההשקעה הגדולה ואת המאמצים הפיזיים, הרגשיים והמנטליים להם אנו נדרשות מדי יום במשך כל השנה. ידוע כי עובדים החשים מצוקה (שלא לומר "ניצול") אינם מפיקים את המירב בעבודה, ובסופו של יום אלה הילדים שיוצאים נפסדים ובמקביל נפגעים המוניטין של רשת קהילה ופנאי".
הסייעות מסיימו את מכתבן אל ראש העיר: "אנו פונות אליך, ראש העיר חולון, ראש העיר שלנו, בכל לשון של בקשה: אנא עזור לנו לשפר את התנאים הבלתי אפשריים שלפיהם אנו עובדות. כל מה שאנו מבקשות הוא לראות שכר הוגן בעמלנו. בסופו של דבר, כולם ייצאו מכך שבעי רצון: הילדים שיקבלו טיפול מסייעות מרוצות, רשת קהילה ופנאי והעיר חולון, עיר הילדים".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר