בית ספר ריק
גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

מאבק הסייעות מחריף: הצהרונים בחולון יושבתו שוב ביום שני הקרוב

הסייעות הודיעו כי גם ביום שני הקרוב יושבתו הצהרונים בחולון. הנהלת רשת קהילה ופנאי: "רוב הדרישות נענו, אך לא נסכים לדרישות חסרות הגיון"

פורסם בתאריך: 17.11.17 08:47

כפי שפורסם בלעדית ב"השקמה-חולון", שביתת הסייעות בצהרונים של רשת קהילה ופנאי התקיימה אתמול (חמישי)בכל בתי הספר והגנים בחולון. מראשי מאבק העובדים נמסר כי השביתה התנהלה כמתוכנן ללא חריגים וכל העובדים שבתו ללא יוצא מהכלל.

סייעות רשת קהילה ופנאי הודיעו בהמשך כי עקב אי התייחסות הנהלת הרשת לדרישות העובדים, תתקיים שביתה נוספת ביום שני הקרוב. בהודעת פנייה להורי ילדי הצהרונים כתבו: "אנו מבקשות להודיע ולהתנצל על כי ביום שני, ה-20.11.2017, לא יופעלו הצהרונים והמעונות ברשת קהילה ופנאי. בהמשך להודעתנו הקודמת, אנו נאלצות להמשיך במאבק וכולנו תקווה כי נגיע במהרה להסכם מכבד ונמשיך בעבודתנו החשובה ברוח טובה וביתר מרץ".

רשת קהילה ופנאי: "הסכמנו להטבות בשווי מיליוני שקלים"

בהמשך לכוונת הסייעות להשבית שוב הצהרונים, פנתה הנהלת רשת קהילה ופנאי אל הנהגת ההורים: "בעת האחרונה, מנהלת הרשת משא ומתן קיבוצי אל מול הסתדרות העובדים הכללית, במסגרתה התאגדו עובדי הרשת. לצערנו, על אף נכונות הרשת למתן הטבות בשווי מיליוני שקלים בשכר העובדים, הטבות שללא ספק יפגעו ביכולת המערכת לספק צרכים קהילתיים אחרים, בחרה ההסתדרות לעזוב את שולחן המשא ומתן, להיאבק על גבכם ועל גב ילדיכם ולהשבית בשנית את המסגרות ובצורה מורחבת, ביום שני הקרוב".

עוד ציינה הנהלת הרשת במכתבה להורים: "על אף שהרשת נענתה למרבית דרישות העובדים בסכומים המגיעים למיליוני שקלים בשנה, לא יכלה הרשת להסכים לדרישות מופרזות וחסרות היגיון נוספות. כך לדוגמה, דורשים העובדים שלרשת לא יתאפשר להחליט על הפסקת העסקתו של עובד שלא התנהל כיאות עם ילדיכם, בין אם מדובר בסייעת, מובילה, אב בית או מדריך, ללא הסכמת ההסתדרות, ובכך עלולה הרשת להיאלץ להתפשר על ביטחון או בטיחות ילדיכם. זאת בצירוף דרישה לתשלום 'מענק חתימה' בשווי של כמיליון שקל נוספים".

בנוסף, מדגישה הנהלת הרשת כי הטענות לקיום יתרות תקציביות ש"אותן ניתן להפנות להטבות שכר מפליגות מוטעות, כיוון שכמוסד ללא כוונות רווח כספים אלה מיועדים לשיפוץ מבנים, לגיוס והכשרת כוח אדם ולסיוע לאוכלוסיות נזקקות במסגרותינו".

הנהלת הרשת מסיימת את דבריה להורים בהבטחה לזכות אותם בשווי ימי הפעילות שבהם הושבתו מסגרותיה: "אנו כואבים את הצעד החד צדדי והמיותר בו נקטה ההסתדרות ובו שמה אתכם ואת ילדיכם כבני ערובה. צעד כזה עומד בניגוד גמור לערכי הרשת ורצונותיה. אנו מקווים שההסתדרות והעובדים יתעשתו וישובו לשולחן המשא המתן תוך ראיית טובת הילדים לנגד עיניהם. ברצוננו להוסיף שהרשת תזכה אתכם ההורים בשווי כל יום פעילות בו השביתה ההסתדרות את מסגרות הרשת".

חבר המועצה שי קינן, המלווה את ההורים במערכת החינוך בעיר, מסר בתגובה: "מאבק המפעילות והסייעות אמנם לא נוח לנו, ההורים, אך הוא מן המאבקים החברתיים המוצדקים ביותר. עיריית חולון והעומד בראשה נוהגים בחוסר רגישות ואטימות כלפי הצוותים החינוכיים. במקום שצוותים אלה יימנו על עובדי העירייה, הפריטה העירייה את חינוך ילדינו לחברות קבלן ומעסיקה אותם בשכר נצלני שיוצר מערכת לא יציבה. בישיבת המועצה הקרובה אציג את דו״ח הצהרונים בפני המועצה ואני תקווה כי המלצותיי תתקבלנה למען ילדי העיר".

ההורים, שנאלצו אתמול (חמישי) למצוא סידור לילדים, הביעו מורת רוח על השביתה אך שתי אמהות לילדים בצהרונים תמכו בסייעות על מאבקן. "יש לסייעות תמיכה מלאה של ההורים", אמרה אם ששני ילדיה לומדים בצהרונים, "לא ייתכן שהן יעבדו כל כך קשה ולא יקבלו תמורה נאותה על כך". אם אחרת ביקשה לציין: "היה קשה לעזוב הכל ולהוציא את הילד מהגן, אך לו הנהלת הרשת היתה יורדת אל הצהרונים ורואה עד כמה הסייעות עובדות קשה, היו מכפילים להן את השכר".

הסייעות: "אנחנו עובדות הכי קשה וחוזרות הביתה לדוחק כלכלי"

הבוקר הוציאו ראשי המאבק מכתב תגובה להנהלת הרשת בזו הלשון: "הדרישות הן שלנו, העובדות, ולא של ההסתדרות. ועד הפעולה נמצא במשא ומתן  מול ההנהלה וחווה את העקשנות והציניות של ההנהלה. ההנהלה, שמתייחסת בצורה לא הולמת ובלתי אחראית לעובדות, מעוניינת להמשיך ולשלוט בפחד, ועכשיו גם מפחידה את ההורים. כן, העובדות רוצות שלא יתנכלו להן כפי שקורה לעתים, אך לעולם לא נדרוש שההסתדרות תכריע בפיטורין. זה סילוף. העובדים ויתרו על דרישות רבות ואף על הסכמי שכר מהעבר שלא כובדו. הרשת היא זו שהציעה מענק חתימה של חצי מיליון שקל שיחולק לאלף עובדות ועובדים וזה במקום תוספות שכר שהתחייבו בעבר, ושישפרו את הפרנסה גם אם במעט, לתמיד".

עוד ציינו הסייעות כי "כואב לנו שההנהלה, במקום לכבד את העובדות ולהתייחס לדרישות שלנו, עושה יחסי ציבור נגדנו. אנחנו האוכלוסיות המוחלשות של חולון שעובדות יום יום הכי קשה וחוזרות הביתה לדוחק כלכלי. קיבלנו היום תמיכה מההורים ואנו רוצים שגם הם יצטרפו אלינו למאבק אם אכפת להם מהחינוך וההשקעה בילדיהם".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. שי אגסי

    חייבים להחליף את ראש העיר מוטי ששון די כבר נמאס לכל הורי הילדים אם זה בגנים ובבתי הספר.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר