צילום: ראובן קפוצינסקי

מוטי ששון חתם על עצומה לביטול חוק המרכולים

בחולון פועלים 17 מרכולים ופיצוציות הפתוחים בשבת. בעלי העסקים חוששים שהחוק יפגע בפרנסתם

פורסם בתאריך: 3.12.17 15:15

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את חוק המרכולים, שנועד לאסור על פתיחת חנויות מכולת כולל פיצוציות, סופרמרקטים ובתי קפה בשבת ברחבי הארץ, למעט בתל אביב. החוק אושר בוועדת השרים לחקיקה.

בניסיון למנוע את אישורו של החוק פנו ראשי ערים ומועצות מקומיות בעצומה הקוראת לביטולו. בין ראשי הערים נמצא גם ראש עיריית חולון, מוטי ששון. בעיריית חולון ציינו כי "מדובר בהחלטה של מרכז השלטון המקומי ושל פורום 15 הרשויות, שחולון הינה חלק מהם, ולכן היא תומכת בהחלטה זו".

58 ראשי רשויות מקומיות, בהן תל אביב, נתניה ובאר שבע, חתמו על מכתב שבו הבהירו כי הם מתנגדים לחוק המרכולים, שיאפשר לשר הפנים למנוע פתיחת עסקים בשבת ויחול על כמעט כל הרשויות המקומיות בארץ פרט לתל אביב.

"השלטון המקומי מתנגד נחרצות להצעת החוק המבקשת לשנות את מערך היחסים הקיים בין השלטון המרכזי לבין השלטון המקומי בכל הנוגע להתקנתם של חוקי עזר, בפרט בימי המנוחה. מדובר בפגיעה חמורה בתושבי מדינת ישראל, ובשינוי דרסטי של הסטטוס-קוו הקיים לגבי פעילות עסקים בשבת ברשויות המקומיות ברחבי הארץ", כתבו ראשי הרשויות במכתב שנשלח ביום חמישי לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר הפנים אריה דרעי ולשרת המשפטים איילת שקד.

 

"אין כמעט נושא בעל אופי יותר מקומי מאשר שעות פעילות העסקים, ולכן הוא נמסר לאורך השנים לסמכותם הבלעדית של חברי מועצת הרשות המקומית וראש הרשות שנבחרו על ידי ציבור התושבים לעסוק בכך". הם מזהירים כי "יוזמה זו מהווה מדרון חלקלק לפגיעה בסמכויות השלטון המקומי בנושאים נוספים".

בחולון פועלים 17 מרכולים ופיצוציות הפתוחים בשבת. רובם ממוקמים בצמתים ראשיים או באזורים הסמוכים למקומות בילוי ועם החלת החוק חוששים בעלי העסקים הללו כי היא עלולה לפגוע בפרנסתם.

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר