האישה שמאחורי זכרונות הילדות שלכם: "חולמת על דירה בחולון"

דף הפייסבוק שפתחה נאוה זיגדון מונה כבר כ-30 אלף חברים: "אנחנו מתרפקים על העבר ומדחיקים את הזכרונות הרעים", היא מסבירה את הטירוף הנוסטלגי

פורסם בתאריך: 10.12.17 12:33

קבוצת הפייסבוק "זכרונות ילדות – חולון" הגיעה, נכון לכתיבת שורות אלה, לכ-30,000 חברים. מדובר בלהיט של ממש שסוחף אליו מדי יום עוד ועוד אנשים שהנוסטלגיה העירונית היא המכנה המשותף שלהם. הדמות החיה, מקימת ויוזמת הקבוצה, היא נאוה דיין זיגדון, תושבת בת ים דווקא, שמעידה על עצמה:  "זכרונות העבר תמיד הדהדו בי והגעגועים לעבר ולפשטות של פעם ולילדות תמיד הציפו אותי".

זיגדון, בת 38, נשואה ואם ל-3 ילדים, גדלה בבת ים עד גיל 15 ולאחר מכן עברה משפחתה לחולון. "היתה לי ילדות מדהימה", היא מעידה, "הוריי לא החסירו דבר ממני ומאחי, למדתי בבית הספר מיטרני, התגייסתי  לצבא, שירתי בקריה ובגיל 20 התחתנתי ומאז הספקתי להביא לעולם שלושה ילדים".

"הרעיון לפתוח קבוצת פייסבוק שתתרכז בזכרונות ילדות תמיד בער בי", היא מספרת, "וכשראיתי קבוצות בפייסבוק שנפתחו והעלו זכרונות ואנשים מהעבר הרחוק, חיפשתי קבוצה כזו בחולון ולא מצאתי ועל כן החלטתי ליזום ולפתוח. הייתה היענות עצומה ובאופן בלתי צפוי הקבוצה גדלה ובתוך שבועיים הגיעה לכ-30,000 אלף חברים, כמובן שהיא ממשיכה לגדול".

איך את מסבירה את גודל ההיענות?

"אנשים מעדיפים להיאחז בזכרונות ולהתרפק על העבר וכיוון שרובנו דומים, אנו מעדיפים תמיד לזכור את הטוב ולא את הרע. את הזכרונות הרעים אנו מדחיקים יותר ומעדיפים להיזכר בטוב".

כמנהלת הקבוצה, יש פוסטים שאינך מאשרת לפרסום?

"הנוסטלגיה מקשרת בין חברי הקבוצה וזו רוח הקבוצה. אני מאשרת כמעט כל פוסט אבל מונעת פרסום של פוסטים שיווקיים ופוליטים, שלצערי מנסים לדחוף לכל קבוצה".

איזה פוסטים זוכים להכי הרבה תגובות ולייקים?

"הפוסטים הלהיטים הם תמונות מן העבר שאנשים מעלים וגם תמונות של מפגשים מהיום. הניצוץ בעיניים שלהם הוא מדהים".

מה דעתך על כך שקבוצות דומות נפתחות בעוד ערים?

"זה מדהים בעיני שנפתחו קבוצות בערים שונות, כך יותר קל למצוא אנשים מן העבר וכמובן שזה תורם להזדהות עם הקבוצה".

ניהול קבוצת הפייסבוק "זכרונות חולון" תופס חלק ניכר מזמנה של זיגדון, שבמקצועה היא מעצבת בלונים – סידור ועיצוב בלונים לאירועים ולשמחות, קישוט חללים ועוד. בין השאר היא גם מנסה את מזלה בשירה כזמרת לכל המשפחה ולוקחת קורסים שונים בתחומי הקוסמטיקה – איפור, מניקור ועוד.

בעקבות ההצלחה של "זכרונות חולון" היא מעוניינת לאצור תערוכה באותו נושא: "החלום הגדול שלי הוא להפיק תערוכה בחולון שתקרא 'זכרונות ילדות חולון' ואשמח כמובן לכל עזרה בנושא הזה".

עוד חלום שהיא מקווה שתצליח להגשים הוא לקנות דירה בחולון. "המחירים", היא אומרת, "בשמיים, והלוואי ויכולנו להרשות לעצמנו דירה בחולון. כשהתחתנתי התפשרתי על דירה בבת ים בקומה רביעית בלי מעלית שבה אני גרה עד היום".

היא מסיימת במילות פרגון לבעלה, כי "רק בזכותו אני מגשימה את השאיפות שלי. הוא זה שמאפשר לי להתפתח לכל מיני כיוונים ונותן לי את הזמן והספייס לנהל את 'זכרונות ילדות חולון".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. רינה גאון (גליקמן)

    הרעיון של האתר זכרונות ילדות הוא נהדר. כמה זה נהדר להתעטף בזכרונות שהיו חלק מחיינו ושוב לא יחזרו. העולם שועט קדימה בצעדי ענק וכמה זה טוב להירגע מהמרוץ, לעצור ולהיזכר בטוב שהיה פעם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר