בלחסן אימפריה!
בלחסן אימפריה!

האישה שמאחורי הצעדים בקליפים ובמחזות הזמר

גלית בלחסן – אמא ל-3 מיהוד, כוריאוגרפית והמוח היצירתי שמאחורי ריקודים במחזות זמר והצגות ילדים, ריקודים במערכונים ב"ארץ נהדרת" וב"אנחנו במפה", והצעדים בקליפים וסדרות טלוויזיה – התראיינה אצל קרן זוהר, כתבת התרבות של "השקמה", וסיפרה על החדווה שבמחול

פורסם בתאריך: 22.5.17 11:32

גלית בלחסן רוקדת מאז שהיא זוכרת את עצמה, אבל את הקריירה המקצועית שלה היא התחילה דווקא בזכות ההתנדבות שלה בתיכון, במסגרת המחוייבות האישית:

"שאלו אותי מה אני יודעת לעשות ועניתי: לרקוד! וכך עלתה יוזמה מצד רכז בית בנוער. הוא עבר איתי בכל הכיתות בבתי הספר בעיר, והזמין לחוג לריקוד שאני אעביר במסגרת ההתנדבות. בסוף אותו היום 200 תלמידים הגיעו לבית הנוער המרכזי ביהוד, זה היה שוק. הבנתי שיש כאן משהו גדול שקורה, סוג של שליחות. הרגשתי קצת כמו החלילן מהמילן של הריקוד. אלו היו הזרעים שמהם צמחה הקריירה המקצועית שלי".

שומרת על יציבות

שומרת על יציבות

אחרי הצבא נסעת לרקוד באופן מקצועי בניו יורק. חזרת ללמוד הוראת מחול בארץ, לימדת בכל הארץ, ובגיל 24 פתחת ביהוד את סטודיו שנושא את שמך: Galit's Studio.

"לא יודעת איזה אומץ היה לי בגיל כזה לפתוח עסק. ראיתי שהשיעורים שלי בתל אביב וביהוד באוברבוקינג, חרשתי את הארץ בהוראת סדנאות מחול, והחלטתי לצאת לדרך עצמאית. מעבר לכוריאוגרפיה אני מרגישה שבמפגש עם הילדים אני לומדת ומלמדת. אני מבינה שבעבודתי יש לי יכולת להשפיע על כל לב קטן שנכנס לסטודיו, ואחריות. אני נהנית להעניק לתלמידים, ומרגישה שמהקשר איתם אני מקבלת המון בחזרה".

מתוך העבודה בסטודיו צמחת גם לעבודה עם אמנים שונים.

"נכון. לפני יותר מעשור התחלתי עם הפקה בספארי שכללה את יובל המבולבל, הדוד חיים והפיג'מות. דבר הוביל לדבר, ולשמחתי, עבדתי על מחזות זמר והפקות ילדים מקסימות, ביניהן גם עם "גאליס", "סלפי", מיכל הקטנה, קופיקו, אורנה דץ, וגם בשני מחזות זמר שעלו בחנוכה האחרון: "משימה מהאגדות" ו-"סינדרלה" עם רינת גבאי, אילנית לוי, טום באום ושי מיקה".

סינדרלה

סינדרלה

נכנסת להפקות שונות גם במוזיקה ובטלוויזיה. אי אפשר להתעלם ממאות אלפי צפיות לקליפ בוליווד שיצרת לסדרה "זגורי אימפריה", ולמעל 25 מיליון צפיות ל"כמו בריו" של אגם בוחבוט עליו את אחראית ובו את גם מככבת בדמות המורה.

גלית מצטנעת: "ההצלחה של הקליפים הייתה הפתעה מחממת לב. בעקבות זה עבדתי עם אגם בוחבוט גם על הקליפ לשיר "ארטיק מסטיק", ולאחרונה, זכיתי לעבוד על קליפ עם אביב גפן, אליל נעוריי לשיר "מי אני היום". זה היה מאוד מרגש".

בלחסן ואליל נעורים

בלחסן ואליל נעורים

יש גם לא מעט מערכונים ששיתפת בהם פעולה.

"הייתה לי הזכות לעבוד עם "ארץ נהדרת" על הכוריאוגרפיה בשירי אגס קימל, וגם עם "אנחנו על המפה" בשתי העונות. בקרוב תעלה גם הסדרה "משיח" בערוץ 2, וביוני תעלה בהוט סדרה שעוסקת בתחום כוכבות הפופ, שם אני מלווה את שי מיקה. בימים אלו אני עובדת על מופע הקיץ של "פלשבק" (סדרת הטלוויזיה)".

אגאס קימל וגלית בלחסן בצילומי מערכון לארץ נהדרת

אגאס קימל וגלית בלחסן בצילומי מערכון לארץ נהדרת

השלימי את המשפט: "לרקוד בשבילי זה"…

"החיים. מזון לגוף ולנשמה. אני לא יכולה בלי זה, זה החמצן שלי".

איזו עצה היית נותנת למי שרוצה לעשות במחול באופן מקצועי?

"להיות רציני ובעל התמדה גבוהה. לא להשבר ולהאמין בעצמך. יש הרבה רקדנים עם פוטנציאל, אבל לפעמים גם מי שפחות טוב מהם יכול לחפות על זה עם הרבה עבודה קשה ומשמעת ולהגיע לגדולות. זה תחום טוטאלי שצריך כל הזמן ללמוד ולהתפתח בו. תחום קשה, אך מאוד מספק".

אנחנו במפה!

אנחנו במפה!

חלומות לעתיד?

"ללמוד בימוי, ולעשות מחזמר גדול רפרטוארי בארץ".

למי היית רוצה לעשות כוריאוגרפיה?

"בפנטזיה: למדונה כי היא אהבת נעוריי הגדולה. הדמות הכי חזקה ומשמעותית שהשפיעה עליי. כח הרצון שלה להגיע מכלום למה שהיא היום. היא התחילה כרקדנית, וכבשה את העולם".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר