"מיס ואן". צילום: עמי ורוד, תל אביב 2014

מחתרת הגרפיטי מגיעה לחולון. ככה זה נראה:

שדרות דב הוז יארחו את "גיבורי רחוב", תערוכת אמנות הרחוב והגרפיטי בארץ ובעולם

פורסם בתאריך: 30.1.18 19:08

שדרות דב הוז בחולון, המשתרעות מנתיבי  איילון ועד כיכר סטרומה, עומדות לשנות את פניהן. "גיבורי רחוב" – תערוכת חוצות חדשה במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון – תיפתח ב-15.2.18 ברחוב הראשי והיא מוקדשת לאמנות המחתרתית של הגרפיטי כפי שנתפסה במצלמתו של הצלם  עמי ורוד, המתעד באדיקות את אמנות הרחוב והגרפיטי בארץ ובעולם.
בתערוכה יוצגו  36 צילומי גרפיטי שכל אחד מהם מתעד יצירות של אמני רחוב או של קבוצת אמני רחוב. כמה מהיצירות בתערוכה הן עבודות מוזמנות, וחלקן יצירות שנוצרו במחתרת.

klone (קלון), חיפה 2014. צילום: עמי ורוד

בעשורים האחרונים הפכו אמנות רחוב וגרפיטי לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני ברחבי העולם. אמני הרחוב מביעים בצורה חזותית את מחאתם על עוולות חברתיות-פוליטיות ונגד המציאות הקיימת. מה שהחל כאמנות גרפית מחתרתית, שמטרתה לסמן טריטוריות באזורים עירוניים עזובים, הפך לתופעה אורבנית ויזואלית בולטת, שזוכה בימינו לפריחה ולהכרה ממסדית. רבים מאמני  הרחוב הפכו ליוצרים ידועים ועבודותיהם מוזמנות ומוצגות באתרים ציבוריים ובמוזיאונים ונמכרות בגלריות.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

ברוח יום האישה הבינלאומי המתקיים בחודש מרץ, תיתן התערוכה דגש ליצירתן של אמניות הרחוב ולדימויים נשיים שיצרו אמני הרחוב שיצירותיהם מתועדות בתערוכה..

מיכל רובין, בני ברק, 2016. צילום: עמי ורוד

לצילום האורבני יש תפקיד חשוב בפריחה זו, כמו בהתפשטות התופעה לאתרים ולמרחבים נוספים. ציורי הרחוב נתונים לחסדי הזמן, למזג האוויר ולגחמות של תושבי העיר, הם ארעיים ולא מוגנים, והצילום מנציח ומשמר אותם גם לאחר שהם נהרסים או משתנים.

מצלמתו של עמי ורוד משגרת את יצירות האמנות הזו מהרחובות וכפי שהיא נראית ברחוב, אל עיני העולם כולו – ובכך הוא משלב את שתי אהבותיו הגדולות כאמן: צילום וציור, ומנציח את אמנות הרחוב הקרובה כל כך לליבו. עמי ורוד, נולד בשנת 1970 בתל אביב, והוא צלם אוטודידקט. בעבר עסק בציור, כמו אביו וסבתו לפניו. הוא הציג במספר תערוכות ציור וצילום, ועובד בעריכת דין.

כמה מהאמנים  חושפים את שמם האמיתי, אחרים שומרים על אנונימיות ופרטיות ולא חושפים את זהותם. לכל אחת ואחד מהם סגנון ייחודי, המתבטא בשימוש בדימויים חוזרים או דומים שמהווים את חתימתם, או טכניקות אופייניות. חלקם מציירים ציור חופשי עם צבע ספריי,  אחרים עושים שימוש בתבניות ובסטנסילים, או יוצרים מדבקות אותם הם מדביקים ברחבי העיר.

בין האמנים והקבוצות שיצירותיהם מתועדות בתצלומים בתערוכה בחולון תמצאו את: אורן, בזוקה ג'ו, ברוקן פינגז, דיוז, די מאגיו, דמיאן טאב, דן פלסמה, לאצי, מונטאז', מונקי, מוריאל, מיכל רובין (MR), מיס ואן, ניצן מינץ, נסקה, עדי סנד, פילפלד, רוס פלזמה ואחרים. מיכל רובין (MR) ובועז Untay הם גם אמני קעקועים, כמו אמני רחוב רבים. בתערוכה מוצגות גם יצירות של אמנים בינלאומיים ידועים שיצרו בארץ, כמו האמניות מיס ואן ופייט '47 והאמנים Enzo and Nio.

"גיבורי רחוב". אוצרת: שירי ברוזה. תערוכת חוצות בשדרות דב הוז, חולון. 15 בפברואר – 10 באפריל 2018

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר