הרב רזיאל שבח ז"ל והרב הראשי הספרדי יצחק יוסף. צילום: יצחקי נתן

מנציחים את ההרוג בפיגוע: אלבום ונטיעות לזכרו של הרב שבח

אירועי ברית מילה שערך הרב רזיאל שבח ז"ל יונצחו באלבום ומטע רימונים יישתל לזכרו על ידי חבריו מהגרעין התורני אור חדש בחולון

פורסם בתאריך: 7.2.18 13:52

ערב ה-30 להירצחו של הרב רזיאל שבח ז"ל, תושב חוות גלעד, שנרצח בפיגוע הירי ב-9.1.18 בשומרון, יוצאות חברותיה של יעל האלמנה במבצע לאיסוף תמונות ומזכרות מבריתות שבהן שימש הרב שבח כמוהל.

שבח, בן 32 במותו, גדל והתחנך בחולון, הותיר אחריו זוג הורים, תושבי חולון, שלושה אחים ואחות, אישה ושישה ילדים, הקטן בהם בן תשעה חודשים. אמו, אילנה שבח, מחנכת בבית הספר בתחכמוני בבת ים, סיפרה על בנה: "הוא היה כולו לב. רק במותו גיליתי כמה הוא היה גדול".

על היוזמה לאיסוף המזכרות מספרת מקורבת למשפחה: "במהלך השבעה פגשה המשפחה האבלה עשרות אנשים שסיפרו כי הרב שבח היה המוהל של בנם, סיפרו חוויות על האירוע והמפגש עימו ושיתפו את המשפחה ברגעים מרגשים, שלא ידעו עליהם. הצענו אני וחברה נוספת ליעל אשתו להפיק אלבום דיגיטלי שישמש כמזכרת חיה לה ולבני משפחתה ובו יאוגדו טקסי ברית מילה שבהם לקח חלק כמוהל.  יעל התרגשה מהיוזמה וכבר שכבר החלו להגיע אלינו חומרים וסיפורים על רזיאל ז"ל".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

המקורבת למשפחה מבקשת לציין כי "במקורות, המוהל נחשב כאב לתינוק שנולד ורזיאל היה אחראי ליותר מ-200 אירועים כאלה ובוודאי יש הרבה סיפורים אודותיו. לנו ידוע שהיה לו פנקס שבו רשם את כל האירועים ובוודאי נפתח אותו יום אחד ונגלה דברים חדשים".

יוזמה נוספת להנצחת זכרו של הרב שבח ז"ל היא של חברי הגרעין התורני אור חדש מחולון, שהתגייסו, יחד עם יו"ר הבית היהודי בחולון, שלומי תמם, להנצחתו. ביום שישי הקרוב (9.2) ייצאו לחוות גלעד כדי לנטוע במקום 25 עצי רימון לזכרו. באירוע הנטיעות ישתתף גם שר החקלאות אורי אריאל.

הרב שבח גדל ולמד במוסדות החינוך הדתי בחולון, ביניהם בית הספר ישורון. אמו ואביו עדיין מתגוררים בעיר. בבגרותו עבר להתגורר בחוות גלעד, כדי לשמש שם כרב קהילה. בנוסף, עבד ב"קו לחיים" – ארגון הפעיל למען אנשים בעלי מוגבלויות, מוטוריות ופיזיות, ושימש ככונן מד"א וכמוהל. תמם מסר: "חשוב לנו להנציח את זכרו של הרב. הוא היה חולוני ולמד בבית הספר ישורון ואנו מחויבים לדאוג לכך שלא יישכח לעולם".

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר