השוטר של ג'סי כהן: "הייתי צריך להסתובב בשכונה על אזרחי". צפו:

אלימות, סמים ומעצרים היו חלק מהדרך שעבר השוטר ערן תמיר, עד שהצליח לרכוש את אמונם של בני הנוער והתושבים ולעשות מהפך

פורסם בתאריך: 9.2.18 11:18

"ההתחלה שלי בג'סי כהן לא היתה פשוטה. בתחילה הסתובבתי לבד בשכונה ועיקר העבודה היה לעקור את נגע הסמים והאלימות בשכונה. לצורך כך ביצענו מעצרים והפגנו כוח על מנת להחזיר לתושבים את תחושת הביטחון שהיתה חסרה להם", מספר השוטר הקהילתי ערן תמיר.

ערן תמיר הוא אולי השוטר הכי מוכר בשכונת ג'סי כהן. בזכות פעילותו בשכונה, הוא זכה השבוע בתואר שוטר מצטיין שירותי מטעם מחוז תל אביב וזומן לכנסת ליום הצדעה שנערך לשוטרים ובמהלכו הוקרן סרטון שבו נחשפה פעילותו בשכונה. על הכבוד שחלקו לו הוא אומר: "העבודה לא יכלה להיעשות אלמלא היו שותפים לה רבים, ואחת עיקרית היא עדיי סמבטה, רכזת מניעה והסברה מטעם רשת קהילה ופנאי בשכונה".

צפו בסרטון על ג'סי כהן ועל פעילות השוטר הקהילתי ערן תמיר:

השוטר תמיר, בן 42, גרוש ואבא לשתי בנות, משרת זה 20 שנה במשטרת ישראל. "בגיל 23 התגייסתי למשטרה והתחלתי במחלקת הסיור, שם נחשפתי לבעיות בחברה הישראלית כמו אלימות, סמים ועוד. לאחר זמן קצר קודמתי לתפקיד סגן קצין יחידה, תפקיד שאותו מילאתי עד שנת 2014, אז התפרסם מכרז לתפקיד של שוטר קהילתי. כיוון שרציתי לשנות ולתרום לקהילה ניגשתי אליו והתחלתי את תפקידי ברמת יוסף בבת ים. לאחר שנה ולאחר שקיבלתי שוטר מצטיין, העבירו אותי לתפקיד של מפקד רובע, שמשמעותו אחריות על אזור ג'סי כהן, קריית בן גוריון וח-300 בחולון. בהמשך הבינו שיש צורך בשוטרים קהילתיים שיכסו שטח קטן יותר, וכך למעשה הגעתי לג'סי כהן".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

המטרה: למגר את נגע הסמים

המטרה העיקרית שהציב לעצמו היתה למגר את נגע הסמים והאלימות שאפיינו את השכונה. "כך כיסינו את כל השכונה", מספר תמיר, "ולאט לאט הכרתי את התושבים הנפלאים שלה. למזלי, נקודת המשטרה בשכונה צמודה למרכז הקהילתי וכך יצא שהיא הפכה לנקודה מרכזית בשכונה".

בשלב זה בשיחה תמיר מבקש לצרף לשיחה את עדיי סמבטה, רכזת מניעה והסברה מטעם רשת קהילה ופנאי המטפלת בעיקר בקהילה האתיופית בשכונה. סמבטה מספרת כי עבודתה כוללת הרצאות להורים ותושבים בנושאי אלימות וסמים ויצירת סדנאות עבורם. כמו כן, היא מאתרת מכורים לסמים ומשתמשים ומנסה להחזיר אותם למוטב.

סמבטה ותמיר. שיתוף פעולה צמוד

כדוגמה מביאה סמבטה את סיפורו של בחור בן 20 שמצאה שוכב מחוסר הכרה בקרן הרחוב. "ניגשתי אליו וניסיתי לדובב אותו אך ללא הצלחה. מיד הזעקתי את תמיר שקלט שהבחור במצב קשה ומיד הזמין אמבולנס שפינה אותו לבית החולים". בהמשך התברר כי הבחור הצעיר סבל מהרעלת סמים קשה ולמעשה השניים הצילו את חייו. "מאז אנחנו מלווים אותו, הוא נמצא בתהליך שיקומי עד היום, אבל צריך לדעת שבלי רצון של האדם, המכור, המשתמש, העבריין, אנחנו לא יכולים לעשות כלום. כל עוד יש רצון, יש דרך להצליח בשיקום".

אחרי לא מעט מפגשים ומעצרים של צעירים בעקבות שימוש בסמים, תמיר הציב לעצמו מטרה: לטפל בנוער תחילה. לשם כך הפעילו בשכונה את פרויקט מילה, פרויקט חברתי המשלב את המשטרה בחיי הקהילה ומנסה לשנות דפוסי התנהגות אצל נוער בסיכון. "בתחילה", מספר תמיר, "הייתי צריך להסתובב בשכונה על אזרחי, אחרת אף אחד לא היה מדבר איתי. הייתי בא על אזרחי כדי לרכוש את אמון בני הנוער ולשוחח איתם. הפרויקט הצליח מעל ומעבר והיום כל אחד בשכונה מכיר אותי וסומך עלי גם שאני על מדים. גם התדמית של השכונה השתפרה פלאים ואני חייב להגיד שיש שכונות במצב יותר גרוע מזה של ג'סי כהן".

"הדימוי של השכונה משתפר"

תמיר מבקש לציין בהצלחת הפרויקט את סגל הפיקוד בראשות סיגל ולרי, "שמקצים לשכונה משאבים כמה שאנחנו צריכים.הם פנו לעירייה והתקיים סיור עם מנכ"ל העירייה יוסי סילמן, ומאז אותו סיור השתנו הרבה דברים. למשל, שיפצו את מגרש הכדורסל, החליפו תאורה ותשתיות, ובכלל רואים שהדימוי של השכונה משתפר ויותר זוגות צעירים מגיעים לגור בשכונה".
כיום הוא, כמובן, חלק בלתי נפרד מחיי השכונה. את יומו הוא מתחיל בסיבוב ברחובותיה, משוחח עם בעלי העסקים ועם אנשי הסביבה על מצוקות היומיום, ומספר הנייד שלו מוכר לרבים מהתושבים שלא מפסיקים להתקשר אליו.

"בסוף היום כשאני מגיע הביתה, אני עושה את ההפרדה בין הבית לעבודה, ולמרות שאני מקבל טלפונים גם בשעות הערב, אני לא שוכח את ביתי וילדיי. כשבתי הגדולה אמרה לי לאחר שראתה את הסרטון, 'אבא אני גאה בך', התרגשתי מאוד וזה חימם את ליבי. חשובה לי התמיכה של המשפחה, שמבינה את אופי עבודתי, וההערכה שלה נותנת לי כוח להמשיך".

תגיות:

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר