ג'סי כהן. צילום: רומי עין גל
ג'סי כהן. צילום: רומי עין גל

כיצד תיראה ג'סי כהן בעתיד והאם תושבי השכונה יכולים להשפיע?

הערב ייערך מפגש תושבים ראשון בסדרת מפגשים שיוזמת העירייה בנושא תכנון ופיתוח השכונה

פורסם בתאריך: 19.2.18 13:02

הערב (שני) יתקיים ביוזמת עיריית חולון מפגש תושבים בג'סי כהן בנושא "התחדשות המרחב העירוני". מטרת המפגש, שייערך בשעה 20:15 במרכז הקהילתי לזרוס, היא לאפשר לתושבים לקחת חלק ולהשפיע על תכנון ופיתוח השכונה.

במפגש ידונו, בין השאר, בנושאים כגון המרחב הציבורי שבין בנייני המגורים, כיצד ייראו הגינות בשכונה, מה חשוב שיהיה במרכז המסחרי בעתיד, אילו מוקדים יש לפתח וכן התקנת מתקני גן ומשחק, פינות כושר, ריהוט רחוב, תאורה, פינות הצללה וישיבה ועוד.

במפגש שמארגנת עיריית חולון ייקחו חלק מנכ"ל העירייה, יוסי סילמן, והצוות המקצועי. מעיריית חולון נמסר כי מדובר במפגש ראשון בסדרת מפגשים עם תושבי השכונה וכי במהלך חודש מרץ יקיימו קבוצות חשיבה שההרשמה אליהן במפגש הפתיחה הערב.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

על אף יוזמת העירייה, נציג השכונה הבלתי רשמי, ניסן זכריה, אינו מתכוון להגיע למפגש. לטענתו, "העירייה היא ספק שירות שנותן שירות לתושבים ועד היום בקושי מסופקים שירותים לתושבי השכונה, ולראיה, מצבו העגום של המרכז המסחרי. אם המטרה היא יחסי ציבור לעירייה", אומר זכריה, "אני לא במשחק". דוד, סוחר ותיק במרכז השכונתי, מצטרף לדבריו: "מספיק להסתכל על מצבו של המרכז – אין טיפול בתשתיות, כל רגע מישהו עלול למעוד וליפול פה. אז מה יש לעירייה לחדש לנו?".

שושנה, תושבת ג'סי כהן, מבקשת לציין כי "נכון שבזמן האחרון נעשות פעולות בכיוון הנכון, אך לי נראה שכל הכנס הזה הוא הצגה גדולה שנזכרים לעשות לפני הבחירות". אכזבה עולה גם מדבריה של סימה, גם היא תושבת השכונה, שאומרת: "לפני כשלוש שנים נערך כנס דומה ומאז לא נעשה דבר. עושים תיקונים קוסמטיים אבל לא יותר מזה".

ראוי לציין כי במהלך שנת 2017 החל לפעול בשכונת ג'סי כהן פורום, בראשות מנכ"ל העירייה, שמטרתו לשפר ולחזק את מעמדה של השכונה משלושה היבטים מרכזיים: למידה, חיזוק ושדרוג המרחבים הציבוריים וטיפוח הקהילתיות. הפורום פועל בשלושה מישורים: בטווח המיידי, בטווח הבינוני ובטווח הארוך. כבר היום ניתן לראות את השפעות הפורום, שכתוצאה מעבודתו בשכונה שופרו תשתיות ושודרגו פעילויות, בהן: התקנת מתקני משחק חדשים; הוספת תאורה וניקיון מסיבי במתחם ויצמן, שיפוץ חיצוני והנגשת המרכז לאמנות דיגיטלית, שיפוץ מגרש הספורט; שדרוג הכניסה למרכז הקהילתי בשיתוף התושבים ועוד. בנוסף, פותחה תכנית ענפה ומגוונת לפעילויות קהילתיות בשכונה שיתקיימו בשנת 2018.

במסגרת עבודת הפורום לטווח הארוך, מכין מינהל ההנדסה תכנית אב להתחדשות של מגרשי המגורים ומבני הציבור בשכונה. מתוקפה של תכנית זו בעתיד ניתן יהיה להכין תכניות מפורטות אשר יאפשרו התחדשות עירונית, בניית מתחמים חדשים ועוד.

בתוך כך, הודיעה העירייה היום כי בקרוב יינתנו שירותי שי"ל – שירות ייעוץ לאזרח – גם בשכונת ג'סי כהן. שי"ל קיים בחולון מזה ארבע שנים, ובמסגרתו ניתן מענה לתושבים בכמה תחומים, בהם: דיור (בתים משותפים, סכסוכי שכנים), צרכנות, עבודה, דיני משפחה, ביטוח לאומי והתנהלות כלכלית. כאמור, ממש בקרוב תחל קבלת קהל מטעם שי"ל גם בשכונת ג'סי כהן, אחת לשבועיים.

 

 

תגיות:

תגובות

2 תגובות
  1. מוטי

    מה זה משנה גם אם יבנו שם שכונת פאר צריך לעשות משהו עם כל העבריינים שהתנקזו לשם

  2. זאב

    זה לא משנה כי כל האטרף בתל גיבורים גסי כבן כהן זה אימםרייה שקרסה נגמר הטמטום עבר לתל גיבורים תתעוררו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר