האם יוקמו גני ילדים לצד מגדלי קראוזה?

להקמת הגנים הוגשו התנגדויות, רשות הרישוי לא אישרה ואילו העירייה טוענת שמשרד החינוך אישר

פורסם בתאריך: 6.3.18 09:56

רשות הרישוי של עיריית חולון דחתה לאחרונה את בקשת העירייה למתן אישור להקמת גני ילדים בסמוך למגדלי קראוזה. הנימוק לדחייה הוא שהתכנית אינה כוללת מקומות העלאה והורדת תלמידים ואינה מתחשבת באופיו של הרחוב ובבעיות תחבורה בסמוך לפינת הרחובות קראוזה וסרלין. בהחלטה נקבע שיש צורך בהגשת תכנית מתוקנת לבקרה המרחבית.

תושבת רחוב קראוזה, השמאית גלית צור, הגישה התנגדות לבנייה וטוענת שמדובר בחריגה מהתב"ע המקומית. לדבריה: "מגדלי קראוזה אושרו במסגרת תוכנית ח/444 ומעבר למגרש מגורים נקבע מגרש למבני ציבור בגודל 643 מ"ר עם 250 מ"ר בנוי. במקרה עברתי שם יום אחד וראיתי מודעה קטנה ובה רשום שהעירייה מבקשת הקלות כדי להקים במקום שני גני ילדים. לדעתי, גודל המגרש כלל אינו עומד בדרישות משרד החינוך, שמקצה לפחות 500 מ"ר להקמת גן אחד (כיתה, חצר, מתקני הצללה וגדר). העירייה היתה צריכה להפקיע שטח גדול יותר, כלומר דונם עבור שני גנים, אבל אז השטח של המגדלים היה מצטמצם, וזה לא קרה במציאות".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

לדברי צור, "כשאזרח חורג מהתב"ע ובונה לפי ראות עיניו – יבואו פקחים ויהרסו את המבנים. כאן העירייה מנסה לבצע מחטף, בהתחלה ביקשו הקלה של 6% על מגרש של 643 מ"ר והורידו את הבקשה ל-2.5%. ההתנהלות נראית לי בעייתית וזה עוד לפני שהזכרתי את בעיות התחבורה והגישה למקום, עליהן הצביע יועץ תחבורה שנתן חוות דעת".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "ההתנגדות של התושבת טרם נדונה בוועדה ולפיכך לא התקבלה כל החלטה. לעניין הפרוגרמה, מאחר שהתכנון הינו בשתי קומות, ניתן להקצות לגני הילדים את שטח הפעילות החיצוני כפי שנדרש. הגורם הבלעדי המוסמך לקבוע אם תכנון הגנים מתאים לדרישות הוא משרד החינוך, אשר כבר אישר את התכנון".

 

 

 

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר