הרצמן. צילום: טל קירשנבאום

מה עשתה המנכ"לית שכיכבה בדו"ח המבקר על במת פרס החינוך?

בין הנוכחים שהגיעו לטקס וגרמו לביקורת קשה היו מנכ"לית העירייה לשעבר, חנה הרצמן, וראש מינהל החינוך לשעבר, ד"ר טליה פרידמן, שכזכור עזבו באקורדים צורמים את תפקידיהן בעירייה

פורסם בתאריך: 15.3.18 14:37

פרס החינוך הארצי הוענק אמש לעיריית חולון בטקס שנערך בירושלים. הפרס הוענק לעיר חולון על ידי שר החינוך נפתלי בנט בנוכחות ראש העיר מוטי ששון, מנכ"ל משרדו, שמואל אבואב, והוא כולל תעודת הצטיינות ופרס כספי בסך 100 אלף שקל להשקעה בפרויקט חדשני חינוכי. בטקס נכחו בנוסף מנכ"ל העירייה, יוסי סילמן, ראש מינהל החינוך, אריאלה קידר, ראשי מינהל החינוך לשעבר דורית בן יהודה, מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי ועובדי חינוך רבים.

בין הנוכחים שהגיעו לטקס היוקרתי ונוכחותן גררה ביקורת היו מנכ"לית עיריית חולון לשעבר, חנה הרצמן, וראש מינהל החינוך לשעבר, ד"ר טליה פרידמן, שנאלצו לעזוב את תפקידיהן בעירייה.

כזכור, הרצמן, שכיהנה כמנכ"לית עיריית חולון במשך כ-24 שנה, עזבה את תפקידה לאחר שבדו"ח מבקר המדינה 2016 נודע כי השתמשה בכספי קופת העירייה לצורכיה הפרטיים. הרצמן אף התבקשה על ידי מבקר המדינה להשיב לקופת העירייה כ-20 אלף שקל עבור שיחות טלפון בינלאומיות וכן הוצאות אחרות שנעשו על חשבון העירייה. לאחר הסערה שעורר דו"ח המדינה וליקויים נוספים שעלו בתפקודה כמנכ"לית העירייה, עזבה הרצמן את תפקידה בעיריית חולון. כיום היא משמשת כיועצת אמנות ותרבות לחברה הכלכלית בעיריית רמת גן.

ראש מינהל החינוך לשעבר בעיריית חולון, ד"ר טליה פרידמן, שפוטרה מתפקידה ביולי 2017, נכחה אף היא על במת מקבלי הפרס. יש לציין כי פרשת הפיטורין של ד"ר פרידמן לוותה בקולות צורמים ובטענות שהעלתה פרידמן כלפי התנהלות מנכ"ל העירייה הנוכחי, יוסי סילמן, בעניין פיטוריה ובסופו של דבר הודיעה על פרישתה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

זאת לכן, הופעתן של הרצמן ופרידמן בטקס הענקת פרס החינוך אמש צרמה לעיני רבים והועלו תהיות כיצד שתי נציגות שנאלצו לעזוב את העירייה – האחת נחשדה בלקיחת כספים שלא כדין מקופת העירייה, והאחרת שפוטרה במפתיע ובבושת פנים מהעירייה – נוכחות במעמד קבלת הפרס. "אם ראש מינהל החינוך היתה כה גרועה, עד כדי כך שהיה צריך לפטרה, כיצד חולון קיבלה את פרס החינוך?!", נשמעו קולות זועמים, וליאורה פור, ראש המשמר החברתי בחולון, הוסיפה: "כיצד מנכ"לית העירייה לשעבר, הגב' חנה הרצמן, הגיעה לאירוע ועמדה על הבמה ללא בושה. מדובר במי שהשתמשה בכספי ציבור ושמה נקשר במכרזים לא תקינים". גורם בכיר במינהל החינוך ציין: "איך ייתכן שפיטרו את ד"ר פרידמן כי כביכול נמצא טעם לפגם בניהולה את מערכת החינוך בעיר, ויחד עם זאת מזמינים אותה לעלות על הבמה לקבל את הפרס. מישהו בעירייה כנראה השתגע".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "פרס החינוך הארצי ניתן לחולון על עשייה חינוכית מתמשכת ופורצת דרך בכל מערכת החינוך בשנים האחרונות, שאותה מתווה ראש העיר ומוביל הצוות המקצועי. לפרס שותפים אנשי מקצוע רבים, שחלקם סיים את עבודתו בעירייה ואין בעובדה זו כדי להפחית מתרומתם הרבה. עצם הזמנתם לטקס למרות שסיימו את תפקידם היא הבעת הערכה והוקרה לתרומתם זו. בין בעלי התפקידים שהוזמנו להשתתף היו גם דורית בן יהודה וד"ר טליה פרידמן, שכיהנו כראשי מינהל החינוך, יהודית בר און, ששימשה כמנהלת האגף לחינוך יסודי ואישים נוספים".

עוד ציינו בעיריית חולון: "חנה הרצמן, שכיהנה כמנכ"לית העירייה במשך שנים רבות, הוזמנה אף היא להשתתף במעמד המכובד כשותפה טבעית לזכייה בפרס וכמי שיזמה וקידמה פרויקטים חינוכיים מרכזיים בעיר, שהיוו חלק מהנימוקים להענקת הפרס לחולון, דוגמת: למידה מבוססת פרויקטים (PBL) – תחום שבו חולון היתה החלוצה ויישובים רבים הלכו בעקבותיה, העיר כמרחב למידה (SCHOOL IN THE CITY) שהופך את הלימוד לחוויה משמעותית לתלמידים, תוך רתימת מוסדות התרבות העירוניים ועוד. חנה הרצמן פרשה לגמלאות בשנה שעברה ואילו ד"ר טליה פרידמן סיימה את עבודתה. האישים שעלו לבמת הכבוד היו ראש העיר, מנכ"לית העירייה לשעבר, ראש מינהל החינוך ומנהלת המחוז".

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר