סוקולוב-חנקין. צילום: דודו ונצובסקי
סוקולוב-חנקין. צילום: דודו ונצובסקי

התארגנות בעלי העסקים בסוקולוב לקראת עבודות הרכבת הקלה

דיירי רחוב סוקולוב ובעלי העסקים במקום מתארגנים לקראת עבודות הרכבת הקלה ודורשים לקבל מראש תכנית לצמצום נזקים ולסיוע מהעירייה

פורסם בתאריך: 11.4.18 09:47

הרכבת הקלה בחולון תצא לדרך. השאלה באיזה מחיר ומי ישלם אותו. עוה"ד אילת בהרי ויעל בועז, המייצגות בעלי עסקים ברחוב סוקולוב, טוענות: "מדובר במכת מחץ לבעלי העסקים ולסוחרים ברחוב.

קו הרכבת הקלה בחולון, הקו הירוק, עתיד להיסלל גם ברחוב סוקולוב בחולון. רחוב סוקולוב הראשי בעיר כולל בתי עסק שונים, מקומות בילוי, בנייני מגורים ומסעדות. לדברי עוה"ד בהרי ובועז, ההשלכות המיידיות של התחלת ביצוע העבודות הן סגירת הרחוב, גידורו, היעדר גישה לבתים ולחנויות ומצוקת חניה גוברת והולכת – ובמילים אחרות, פגיעה בבעלי העסקים.

בניית תוואי הרכבת הקלה מתוכננת להפוך את רחוב סוקולוב למדרחוב, כך שבתום התהליך הממושך בתי העסק אמורים ליהנות מתנועה גוברת של הולכי רגל, ונוסעי הרכבת הקלה. הבנייה תחל במרץ 2019 ותסתיים ב-2024, חמש שנים של עבודות תשתית מאסיביות עד להפעלת הקו בפועל.

לדברי נציגי נת"ע, עתידים הקווים להיסלל במשך כמה שנים ובכל שלב ייסלל מקטע. עבודות תשתית רבות ומורכבות, כפי שקיימות כבר בתל אביב זה כשלוש שנים.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

עוה"ד בהרי ובועז מציינות: "הפגיעה בחיים העסקיים ובתושבים המתגוררים לאורך תוואי הרכבת תהיה קשה מנשוא. מה יעלה בגורל אותם בתי עסק שבמשך חמש שנים תלויים בנגישות התושבים לעסק? מדובר במכת מחץ לפרנסתם, השקעה של שנים רבות בעסק ובעובדיו תרדו לטמיון, שלא לדבר על פתרונות חניה למצוקה הגוברת והולכת ממילא, עבור בעלי העסקים".

ראוי אומרות עוה"ד, ש"עיריית חולון עוד בשלב התכנון תכלול לצד פתרונות תעבורה עתידיים בדמות הרכבת הקלה גם תכנית סיוע לבעלי העסקים לאורך תוואי הרכבת כדי למזער את הפגיעה הכלכלית. תכניות הסיוע תתבטא בהקלה בארנונה ובמיסים הכבדים ממילא המושתים על בעלי העסקים, הקלה במיסי עירייה, מימון הוצאות של הנגשת העסק ללקוחות, השתתפות בעלויות פרסום ומתן סיוע כספי לצמצום נזקים כספיים מוכחים לתקופת ביצוע העבודות".

לדבריהן, המדינה אינה מפצה ואילו בעירייה טוענים כי תינתן לעזרה מירבית לאותם בעלי עסקים אך עד היום לא הוקם מערך הולם – "מדובר בהפסדים בקנה מידה בל ישוער".

אחד מבעלי העסקים ברחוב סוקולוב, הבעלים של מסעדת "אושי אושי", יואב בן יוסף, טוען: "השקענו בעסק כספים רבים, אנו משקיעים בלקוחות ואם לא יהיה כאן פיצוי שהולם את גובה ההפסדים, משפחות רבות יקרסו כלכלית ויפלו כנטל על החברה".

עוה"ד בהרי ובועז מעריכות כי מדובר בהפסדים של עשרות מיליוני שקלים וכי הרבה מלקוחות המשרד, שהם בעלי עסקים ברחוב סוקולוב, פועלים להתאגד נגד נת"ע והמדינה. "ראוי", אומרות השתיים, "להקדיש מחשבה לתושבי העיר חולון שלפתע מוצאים עצמם חיים במרכז פרויקט שאפתני בעוד הם צריכים להמשיך לצאת מדי בוקר לעבודתם, לחזור הביתה ולהחנות את רכבם, להסיע את ילדיהם לחוגים לצאת לקניות ופשוט שואפים לחיות חיים נורמליים. בדיוק כמו בעלי העסקים בעיר, אשר השקיעו ממיטב חסכונותיהם בעסק ומשפחתם תלויה בו לפרנסתה וכעת הם עומדים מול שוקת שבורה ומנסים בכל כוחם למזער את הנזק ולהמשיך להתפרנס בכבוד ותו לא. תתכבד העירייה ונת"ע ותגבש תכנית הכוללת פתרון לצמצום הנזקים לתושבים ובעלי העסקים לצלוח תקופה זו בכבוד הראוי להם".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בימים אלה נמצאות בשלב התכנון כל הפעולות הכרוכות בהיערכות לעבודות כולל מתן נגישות לעסקים ברחוב סוקולוב. הנושא הינו באחריות נת"ע בתיאום עם מינהל ההנדסה בעיריית חולון. לא ניתן לתת הנחות בארנונה בגין עבודות תשתיות הנעשות ברחבי העיר".

 

תגיות:

תגובות

5 תגובות
  1. אמיר

    יעשו בשכל אם יצמידו במקביל לקוו הרכבת נתיב לאופניים כמו באירופה
    על זה נאמר סוף מעשה במחשבה תחילה !!!

  2. רמי

    סוף סוף המזללות שעובדות 24 שעות ביממה ומפריעות לתנועה ולדיירי הרחוב יסגרו….

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר