מוטי ששון, נציגות העירייה ומשתתפי אתגר באירוע הגמר. צילום: תמי חוני

ההפקה הכי גדולה בעיר: תחרות האתגר בפעם ה-16 בחולון

תחרות האתגר בחולון סוחפת אחריה הורים ותלמידים המתמודדים בתחרויות מלמדות וחווייתיות. צפו בחגיגת הגמר של הכיתה המנצחת:

פורסם בתאריך: 24.4.18 16:00

תחרות האתגר בחולון החלה לפני 16 שנה בחולון והפכה כבר למסורת. מדובר בתחרות שבה משתתפים תלמידי כיתות ה' ו-ו' והוריהם מכמה בתי הספר בחולון, ובה מפגינים המתחרים את כישוריהם בחמישה אתגרים שונים. יוזמי התחרות הם עו"ד שלומי אסטרוגו, בן 38 ואדר בר אילן, בן 32, מנהל שלוחת רביבים של רשת קהילה ופנאי, שניהם ילידי חולון ומוכרים בזכות פעילותם הקהילתית והחברתית.

השנה נערכה התחרות בסימן 70 שנה למדינת ישראל והיא הסתיימה בטקס מרשים בבית שטיינברג בנוכחות ראש העיר ובהשתתפות תלמידי והורי בתי הספר רביבים והס שהגיעו לגמר.

צפו בחגיגות הכיתה המנצחת בגמר תחרות אתגר:

בין השאלות שנשאלו משתתפי התחרות ונדרשו לענות עליהן במהירות היו שאלות כגון: איזה נשיא כיהן גם כראש ממשלה? מי הישראלית שזכתה במדליה אולימפית ראשונה? מי היה נשיא בית המשפט העליון? מי היה מבקר המדינה הראשון? אילו שתי נשים כיהנו כנשיאות המדינה באופן זמני? אם נראה לכם קל, נסו לעשות את זה על הבמה מול 400 ילדים והורים, כשכל טעות עלולה לעלות לכם במקום הראשון – זה נקרא אתגר.

13 כיתות החלו את המירוץ בתחרת האתגר כאשר כל כיתה התמודדה במסגרת הבית ספרית עם תחרויות מאתגרות שהפכו את הלימוד לחוויה אמיתית. בדרך של משחק, גיבוש פנימי ואלמנט של תחרות הילדים הכירו 70 שנה של פוליטיקה וביטחון, 70 שנה של מצוינות והישגים במדע, בספורט, במוזיקה, 70 שנה של עברית ויצירה עברית. הם למדו להכיר ברגל את השכונה, את אתרי המורשת של העיר חולון ובהמשך את אתרי המורשת של המדינה – החל מבית מאיר דיזנגוף שבו הוכרזה הכרזת העצמאות, דרך מסדרונות הכנסת ובית המשפט העליון ועד אתרים לאומיים כמו ים המלח.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

אחת המשימות שאיתה התמודדו המתחרים היתה "המשימה הביתית". הילדים התבקשו להגיע עד לאנשים שמאחורי כל סיפורי ההצלחה של המדינה, לספר להם על התחרות ולבסוף להצטלם איתם. ראש העיר חולון היה ראשון המתנדבים לארח את הילדים בלשכתו ולשמוע על העשייה, אבל לא רק הוא אלא גם שר החינוך ושר התעשיה, שופט בית המשפט העליון, מפכ"ל המשטרה וזוכה האירוויזיון, זוכי המדליות באולימפיאדה, חברי וחברות כנסת ורשימה ארוכה של ישראלים שהביאו את המדינה למצוינות – כולם נרתמו לתחרות.

תלמידי שש כיתות העפילו לגמר העירוני והגיעו אליו לבושים בצבע כיתתי אחיד, מצוידים בשלטים, בלומים ושלל אביזרים ומלווים בעשרות הורים שלוקחים חלק בקרנבל התחרותי הזה והתחרו גם הם במשימות: החל ממסלול טירונות, דרך ידע ב-70 שנות קולנוע ישראלי ועד קליעת כדורי פלאפל לתוך פיתה ענקית ממרחק של עשרה מטרים.

בסוף התחרות הוכרזה הכיתה המנצחת בשנת ה-70 של מדינת ישראל – כיתה ו1 מבית הספר רביבים, ובמקום השני והשלישי כיתות ו3 מרביבים וכיתה ה2 מבית ספר הס. אבל אין חולק שהזוכים הגדולים היו כל המשתתפים, גדולים כקטנים, שנהנו שנה נוספת מחוויה חינוכית, מהנה ומאתגרת.

לצופה מהצד באירוע הגמר נדמה היה כי מדובר בהפקה טלוויזיה עם צילומים וקטעי וידיאו. רק התודות בסיומו של האירוע הבהירו שמדובר בשלומי אסטרוגו ואדר בר אילן, שני המתנדבים אשר כבר 16 שנה מצליחים להרים את הרף, לאתגר את עצמם ואת ילדי העיר.

עוד באותו עניין: 

מוכנים? התחרות שמאתגרת הורים וילדים כבר 15 שנה יוצאת לדרך

 

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר