התחנה המרכזית בתל אביב. בקרוב בחולון?
התחנה המרכזית בתל אביב. בקרוב בחולון?

המועמדת לראשות העיר קרן גונן: לעצור את מעבר התחנה המרכזית

קוראת לתושבי חולון להתאגד ולחתום על עצומה: "מעבר התחנה המרכזית לחולון ייצור עומס על הכניסה הראשית לעיר, עלייה בזיהום האוויר והצפה של קבצנים וחסרי בית"

פורסם בתאריך: 1.5.18 09:45

כוונתו של שר הפנים אריה דרעי לזרז את תכנית מעבר מסוף האוטובוסים ממתחם התחנה המרכזית ברחוב לוינסקי בתל אביב אל אזור צומת חולון, עוררה השבוע הדים בקרב תושבי חולון ובעיקר קמים לה מתנגדים רבים. אחת מהם היא המועמדת לראשות עיריית חולון ד"ר קרן גונן שפרסמה השבוע עצומה הקוראת לביטול התכנית תחת הכותרת "עוצרים את התחנה המרכזית ומונעים העברתה לחולון".

קרן גונן

גונן. "תחבורה ירוקה"

על העצומה אשר פורסמה באתר "עצומה" חתמו כבר 121 איש מתוך צפי ל-3,000 חתימות. העצומה נפתחת במילים הבאות: "רגע לפני שמאבדים את האפשרות האחרונה לעצור את הקמת התחנה, בזכות החתימות שלכם לעצומה נראה לעוסקים בנושא שאת המחדל הזה ניתן לעצור ולנו התושבים אכפת מהעיר".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בהמשך מפרטת גונן את הסיבות לעצירת מעבר התחנה, ביניהן העומסים שהתחנה המרכזית עלולה להביא על הכניסה הראשית לחולון, עלייה בזיהום האוויר והצפה של האזור בקבצנים ובחסרי בית.

"על הציבור בחולון להבין את הסכנה"

"מטרת העצומה היא לחזק את הכוח שלנו כציבור מול מקבלי ההחלטות ולהציג את אי שביעות הרצון שלנו מהקמת התחנה באופן ובמקום שנקבע", מסרה גונן ונימקה את התנגדותה לתכנית: "הסיבה המרכזית להתנגדותי נובעת מהעובדה שלא נכון לקבל החלטות עבור עיר אחרת באופן חד צדדי ולא בשיתוף. אני בעד תחבורה ציבורית, נוהגת להשתמש בה במידת הצורך ומאמינה שהעתיד הוא בתחבורה שיתופית וציבורית. אבל, יש דרך לעשות את זה ולא 'לנקות שולחן' בפתרון מהיר וללא שיתוף. אני מקווה שהציבור בחולון מבין את הסכנה ושיירתמו איתי ביחד למאבק החשוב הזה".

במקום תחנה מרכזית, ד"ר גונן מציעה לחשוב קדימה ולפתח תחבורה ירוקה בשנים הקרובות. "אני מאמינה שיש לשפר את תשתיות העיר, החל מהיציאות והכניסות אליה, דרך חשיבה ירוקה על תחבורה בשילוב הרכבת באופן נכון ל-20-10 השנים הקרובות. לא לחשוב על תחנה, שם זה מתחיל ומסתיים. מישהו שקיבל את ההחלטה כנראה רצה לפתור את הבעיות שלו ולא לחשוב לטווח הרחוק ואת זה לא נאפשר".

ההתנגדות לתחנה כמצע של מועמדים לבחירות

השטח שאליו מיועדת העברת התחנה נקרא "מתחם חולון" ובו פועל מרכז לוגיסטי של עיריית תל אביב. כזכור, בשנת 2013 עיריית תל אביב החליטה להפקיד תכנית מתאר חדשה שאושרה לבסוף בוועדה המחוזית, שעיקריה שינוי יעוד הקרקע המדוברת ממגורים לתעשיה ומסחר. השטח, השייך מוניציפלית לתל אביב, משתרע על 700 דונם מגבול חולון בדרום ועד דרך בן צבי בצפון, ממקווה ישראל במזרח ועד תל גיבורים במזרח. חלקו של השטח באחריות רשות שמורת הטבע, שם נמצאת שלולית החורף של חולון, כאשר 80% בבעלות המדינה והשאר בידי העירייה וגורמים פרטיים.

דיבורים על העתקת התחנה המרכזית אל מסופים בכניסות אל תל אביב נשמעים לא מהיום. התונית לבניית מסוף אוטובוסים מרכזי בכניסה אל צומת חולון נדונה שוב ושוב בעשור האחרון וההתנגדויות אליה שימשו בעיקר מצעים של מועמדים בבחירות לרשויות המקומיות. כך למשל, בבחירות המוניציפליות שהתקיימו בשנת 2013, נושא העתקת התחנה המרכזית אל צומת חולון הופיע רבות בקמפיין הבחירות של עו"ד שמעון חזן שהתמודד אז על ראשות עיריית חולון.

במהלך השנים האחרונות ביצעה חברת נתיבי איילון עבודות שדרוג לצומת חולון שהפכו אותו למחלף בו נפתחה בשנת 2011 תחנת רכבת בקו באר שבע-תל אביב-הוד השרון. בנוסף לכך הקו הירוק של הרכבת הקלה, אשר צפוי להתחיל לפעול בעוד מספר שנים, יעבור בשטח הצומת. כל אלה מחזקים את השאלה האם עדיין קיים צורך בתחנות מרכזית ובמסופי אוטובוסים גדולים לקראת תחילת העשור השלישי של המאה ה-21.

קיראו עוד באותו נושא:

שר הפנים לוחץ להעביר את התחנה המרכזית מתל אביב לחולון

האם התחנה המרכזית בתל אביב תעבור לחולון? צפו בשטח המיועד:

 

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר