המתחם הלוגיסטי בצומת חולון. ביתה החדש של התחנה המרכזית?

שר הפנים לוחץ להעביר את התחנה המרכזית מתל אביב לחולון

בכוונת השר אריה דרעי להפנות תקציבים ממשרדו כדי להקדים את לוחות הזמנים להעברת התחנה המרכזית מתל אביב לצומת חולון

פורסם בתאריך: 23.4.18 10:44

התכניות להעברת מסוף האוטובוסים ברחוב לוינסקי בשכונת נווה שאנן בתל אביב אל צומת חולון אינן חדשות ולאחרונה אף תופסות תאוצה. ממכתב ששלח לאחרונה (11.4.18) שר הפנים אריה דרעי לשר התחבורה ישראל כץ מבקש השר דרעי לקדם את התכנית.

במכתבו מציין השר דרעי כי תכנית המתאר של עיריית תל אביב, שאושרה לפני כשנה, ובה מסומנים צומת חולון ומסוף ארלוזורוב כמסופי תחבורה במקום התחנה המרכזית בתל אביב, מתעכבת, לפי התרשמותו המעבר ייקח זמן רב  ולכן הוא מתכוון להביא להחלטת ממשלה על פינוי מיידי של התחנה המרכזית בתל אביב, ובמקביל לא להאריך את החוזים עם חברות האוטובוסים – כל זאת כדי לקדם את פתרון בעיית המסתננים שמונעים את קידומם של השכונות הדרומיות בתל אביב. עוד מציין דרעי כי לשם כך הוא יפנה תקציבים ממשרדו על מנת להקדים את לוחות הזמנים להעברת התחנה המרכזית מתל אביב לצומת חולון.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

השטח שאליו מיועדת העברת התחנה נקרא "מתחם חולון" ובו פועל מרכז לוגיסטי של עיריית תל אביב. כזכור, בשנת 2013 עיריית תל אביב החליטה להפקיד תכנית מתאר חדשה שאושרה לבסוף בוועדה המחוזית, שעיקריה שינוי יעוד הקרקע המדוברת ממגורים לתעשיה ומסחר. השטח, השייך מוניציפלית לתל אביב, משתרע על 700 דונם מגבול חולון בדרום ועד דרך בן צבי בצפון, ממקווה ישראל במזרח ועד תל גיבורים במזרח. חלקו של השטח באחריות רשות שמורת הטבע, שם נמצאת שלולית החורף של חולון, כאשר 80% בבעלות המדינה והשאר בידי העירייה וגורמים פרטיים.

אל מול הקולות המתנגדים להעברת התחנה לחולון, בטענה כי זו תפגע באיכות החיים של תושבי העיר, יש גם תומכים להעברתה. טובה ורסנו, תושבת העיר, מציינת כי המעבר דווקא יטיב עם חולון ותושביה עם פתרונות תחבורתיים בהישג יד. "לדעתי", אומרת ורסנו, "זה ייתן דחיפה לחולון כאשר בכניסה לעיר יש תחנת רכבת ומסוף אוטובוסים מהם ניתן להגיע לכל מקום".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "לעיריית חולון לא ידוע על כל מכתב כזה שכן היא אינה מעורבת בכך. כחלק מההחלטה שהתקבלה בזמנו בוועדה המחוזית, לפיה כל תכנון עתידי לגבי הצומת יהיה מתואם בין שתי הרשויות (תל אביב וחולון), למרות שהוא ממוקם בתחומי העיר תל אביב, התכנית אכן קודמה אז יחד עם עיריית חולון ואולם לא ידוע מה הסטטוס שלה היום. בכל מקרה, במידה שיועברו חלק מהקווים לצומת חולון לא צפויה כל פגיעה בתושבים אלא להפך – המהלך ישפר מאוד את הנגישות לעיר וממנה".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "העתקת התחנה המרכזית בתל אביב נמצאת באחריותה של עיריית תל אביב. משרד התחבורה יפעל להעברת פעילות התחבורה הציבורית מהתחנה המרכזית לכל מקום ראוי שתקצה עיריית תל אביב. לצערנו, עיריית תל אביב לא הסדירה עד כה את השטח המיועד לתחנה באזור חולון. משרד התחבורה יתמוך בהקמת מרכז תחבורתי מתאים, בכל מקום מתאים וראוי שאותו תעמיד עיריית תל אביב. זאת, אך ורק מנקודת ראות של טובת נוסעי התחבורה הציבורית בתל אביב וסביבותיה".

עוד באותו עניין:

האם התחנה המרכזית בתל אביב תעבור לחולון?

תגובות

6 תגובות
  1. הכל בגלל החולדה

    רק בגלל חולדאי הכל נתקע, רק בגלל חולדאי תושבי דרום תל אביב סובלים.
    את רון חולדאי לא מעניין מאחווה, רעות וסולידריות, הוא יותר בקטע של אכילת כלבים ופתיחת גנים למסתנני עבודה בלתי חוקיים וחמור מכל – חולדאי מתנער מאחריותו ואף רוצה שמסתנני העבודה ישארו בצד האפל של עירו על חשבון התושבים, למה לא? WIN WIN – תושבים נמלטים ועוד שטחים לעשירים המושחתים.

  2. אנטי

    .ולהעביר את כל הפסולת מדרום תל אביב לחולון? לא תודה!!! תשמרו את האנסים ואת המסתננים לעצמכם. אל תנסו להתנער ולהפיל את הכאב ראש לתושבי חולון.

  3. נפלא

    להעביר את המסתננים לחולון פותר לתל אביב את הבעיה. מאיפה החוצפה?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר