טקס שבועות

קחו את הילדים ואל תפספסו: טקס שבועות מסורתי במקווה ישראל

פעם בשנה פותח בית הספר החקלאי מקווה ישראל את שעריו לקהל הרחב לאירוע שאסור לפספס: טקס הבאת ביכורים ממש כמו פעם, והקהל מצביע ברגליים

פורסם בתאריך: 16.5.18 13:31

כ-2,000 משתתפים צפויים להשתתף הערב בטקס השבועות המסורתי המתקיים כבר עשרות שנים בבית הספר החקלאי מקווה ישראל בחולון.

טקס הביכורים הוא מסורת בת עשרות שנים במקווה ישראל. הטקס יתקיים הערב (רביעי) בשעה 17:30 באמפי התיאטרון של הפארק בהשתתפות עשרות מתלמידי הכפר מבתי הספר הכללי, הדתי, הצרפתי ושתי הפנימיות. על הטקס ינצח אלכס כץ, מנהל הפנימיה, שזו לו שנתו העשירית בארגון הטקס: "אני מתרגש כמו בכל שנה לקראת הטקס. זה מהנה לראות את התלמידים ואת התוצרת החקלאית. גם השנה נשמח לארח את הילדים מגן דולפין שכבר שנים באים לשמוח איתנו ומשתתפים בטקס".

ואכן, לטקס מגיעים המונים מתושבי חולון והסביבה המעוניינים לחוות טקס מסורתי של הבאת ביכורים. בין השאר מוצגים טרקטורים ועגלות בנהיגה של תלמידי מקווה ישראל, בעלי חיים מענפי המשק השונים וכמובן תוצרת המשק החקלאי.

צפו בילדי גן דולפין מחולון רוקדים בטקס. סרטון באדיבות עינת עדן: 

בית הספר מקווה ישראל, השוכן  בכניסה לחולון, קיים כבר מן המאה ה-19. הוא בית הספר החקלאי הראשון בארץ ישראל ולזכותו יש לזקוף חלקים חשובים בכל תחומי העשייה הציונית: בחקלאות, בחינוך, בהגנה, בעלייה ובקליטה. בשנת 1870 הוקם בית הספר על ידי קרל נטר, מזכיר חברת "כל ישראל חברים" (אליאנס) בפריז, במטרה לשמש מוסד חינוכי שבו ילמדו בני ישראל את עבודת האדמה וממנו יצאו להקים ישובים חקלאיים בכל רחבי הארץ.

מסורת במקווה ישראל. טרקטורים ועגלות

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

בכפר החקלאי במקווה ישראל ענפים: ענף גידולי השדה המשתרע על פני כ-2,500 דונם, וכולל גידולי חיטה לגרעינים ולשחת, בקיה (משמש כמזון לבהמות) ואבטיח לגרעינים. בחממות גן הירק מגדלים ירקות כמו עגבניות שרי מזנים מיוחדים, מלפפונים, חצילים, תותים, פלפלים ועוד. במטעים נמצאת חלקת אבוקדו שניטעה בקיץ 2006 עם 2,580 עצים על שטח של 62 דונם. גם תפוזים יש מזן "שמוטי", התפוז הישראלי בכל הזמנים.

תוצת חקלאית במקווה ישראל

בענף הרפת משלבים במקווה ישראל גם טכנולוגיות מתקדמות וגם את אהבת בעלי חיים. מדי שבוע מגיעים לענף כ-100 תלמידים המבצעים את מרבית העבודות, מההגמעה ועד החליבה, הנקיונות ותוך אווירה חברית בצוות. ברפת של מקווה ישראל כ-80 חולבות, והשנה יתקרבו לתנובה של  כ-12,500 ליטר לחולבת בשלוש חליבות יומיות.

בלול במקווה ישראל יש 4,500 תרנגולות מטילות. הלול מייצר יותר ממיליון ביצים בשנה ועובדים בו תלמידי הכפר משכבות י', י"א וי"ב. התלמידים מגיעים לעבודה בשתי משמרות: בוקר וצהריים ואוספים את הביצים מהמסילות, ממיינים אותן בעזרת מכונת מיון. התלמידים בכיתה י"א גם עורכים עבודות חקר וחלקם אף מכינים עבודות גמר בהיקף של 5 יח"ל. בלול הפיטום יש מקום לקבלת 12,000 אפרוחים בשנה ומתבצעים שני גידולים. כל גידול אורך כחודש וחצי. בכל גידול משווקים מעל ל-20 טון של בשר. התלמידים מכינים את הלול לקבלת אפרוחים: הם מפזרים נסורת, הם בודקים את כלי המים וכלי המזון. בזמן הגידול התלמידים שוקלים את האפרוחים על מנת לעקוב ולוודא התפתחות תקינה של האפרוחים.

את כל התוצרת הזו תוכלו לראות כאמור הערב בטקס שלכבודו פותח מקווה ישאל את שעריו לקהל הרחב.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר