ראש עירית חולון מוטי ששון מימין, והנשיא רובי ריבלין ורעייתו משמאל במוזיאון הילדים

נשיא המדינה הוא המבקר המיליון ב"דיאלוג בחשיכה"

הנשיא רובי ריבלין ורעייתו הוזמנו לתערוכה במוזיאון הילדים שמטרתה להעלות את המודעות לעיוורים ולקויי הראייה בישראל

פורסם בתאריך: 6.6.18 11:45

לרגל היום להגברת המודעות וההזדהות עם ציבור העיוורים ולקויי הראייה בישראל, החל היום (6 ביוני), פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים על לקויי ראייה בישראל, מתוך הסקר החברתי 2016.

הנתונים מתייחסים למבוגרים, בני 20 ומעלה ומהם עולה כי בישראל שלושה מיליון אנשים סובלים מלקות ראייה כלשהי, מרכיבים משקפיים, כולל משקפי קריאה, או עדשות. 125 אלף איש סובלים בישראל מלקות ראייה חמורה, שיעור המתקשים בראייה עולה עם הגיל ויותר נשים סובלות מלקויי ראייה מאשר גברים. רבע מהאנשים עם לקות ראייה חמורה חשים בדידות ודיכאון לעתים קרובות, לעומת 6% בקרב שאר האנשים.

בתוך כך ציינו אתמול (שלישי) במוזיאון הילדים בחולון את המבקר המיליון בתערוכה "דיאלוג בחשיכה" – הנשיא ראובן (רובי) ריבלין. במהלך הסיור בתערוכה הייחודית מדריכים עיוורים מובילים את המבקרים דרך חללים חשוכים אך מעוצבים כטבע, פארק, עיר, שוק, בית קפה. מטרת התערוכה היא להעלות את המודעות ללקויי ראייה בחברה ולהדגיש כי עולמם אינו דל ומוגבל אלא רק שונה.

אתמול, כאמור, ביקר במקום נשיא המדינה ורעייתו נחמה שהגיעו למוזיאון הילדים לסיור בתערוכה המתקיימת בחשכה מוחלטת. ראש עיריית חולון אירח את הנשיא ריבלין ורעייתו ששוחחו עם המדריכים והתרגשו לגלות שהתערוכה מעסיקה כ-35 מדריכים כבדי ראייה ה"פוקחים" את עיני המבקרים שעוברים חוויה מטלטלת רב חושית וזוכים במסע מרתק להכרת ולקבלת האחר תוך כדי התנסות אישית.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר