סיידוף. מורה של פעם עם תובנות על היום
סיידוף. מורה של פעם עם תובנות על היום

המורה מהסרטון שכבש את חולון: "התלמידים אינם רובוטים". צפו

יונית סיידוף, 28 שנה מורה בחולון, כבשה את הרשת בסרטון שבו היא מקבלת את פני תלמידיה בבוקרו של יום לימודים. מה סוד הקסם? צפו:

פורסם בתאריך: 13.6.18 16:29

כבר 28 שנה שרונית סיידוף מלמדת בבית הספר היסודי עלומים בשכונת תל גיבורים בחולון. היום עלה לרשת סרטון ויראלי שבו היא מברכת את תלמידיה לשלום בדרכה הייחודית והתגובות החמות לא איחרו להגיע.

סיידוף, תושבת חולון, בת 57, אם לשניים, לא ידעה על ההדים שעורר הסרטון כי "אין לי פייסבוק וגם לא יהיה לי, כי אני לא אוהבת את הרשתות החברתיות". אבל, כאמור, הגולשים "עפו" עליה, הרבה בזכות היחס החם שהיא מרעיפה על הילדים. השנה היא מלמדת את כיתות ה' ב"עלומים", ובשעה הראשונה ללימודים היא עומדת בכניסה לכיתה ומברכת את התלמידים. "אני רוצה שייכנסו בחיוך לכיתה ואימצתי את המנהג הזה כבר לפני 15 שנה. בבית הספר אני מרגישה כמו בבית, התלמידים הם החיים שלי".

כך מקבלת רונית סיידוף כבר 15 שנה את תלמידיה בבוקרו של יום לימודים: 

אחרי 28 שנה במערכת החינוך היא מודה שאת עייפות החומר היא חשה דווקא בטיולים, "אבל", היא אומרת, "ההוראה של היום ביחס לעבר היא קלה יותר כיוון שהאמצעים המוענקים למורה הם יותר טכנולוגיים ולילדים חשוב לחוות ולהרגיש. פעם זה לא היה כך. היום, אם רק תנאם מול התלמידים, זה לא יעזור. כשהם חווים יותר קל להם ללמוד וכך גם קל יותר למורים".

יחד עם זאת היא לא זונחת גם את השיטות המסורתיות: "אני מורה של פעם, משלבת את השיטות הישנות עם החדשות. חשוב לשמור על הדרך, על האמינות ועל עקביות. היום שומעים הרבה שאין כבוד למורים מצד ההורים והתלמידים. לכן המורה חייב לשים חסמים ודרישות וככל שתציב גבולות, כך יכבדו אותך. גם ההורים הולכים איתי יד ביד ומפרגנים. כשמורה משדר סמכותיות ועקביות, מכבדים אותו יותר. התלמידים הם בני אדם ויש לכבד גם אותם. אם תכבד אותם, הם יכבדו אותך", היא מסבירה את משנתה.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו:

להורדת האפליקציה באנדרואיד

להורדת האפליקציה באייפון

סיידוף לא אוהבת שקוראים לה "המורה". היא מעדיפה ומבקשת גם מתלמידיה לקרוא לה בשמה, יונית. היא כנראה מורה בלתי נשכחת ויעידו על כך תלמידים שכבר מזמן סיימו את לימודיהם ועדיין מתקשרים, מתעניינים ואפילו שולחים מתנות. "כן", היא מחייכת, "זה מדהים לגלות שתלמידים לאחר צבא עדיין זוכרים אותי. לא מזמן אפילו שלחו לי עציץ במתנה".

לסיכום, היא אומרת: "הסוד הוא ללמד ולחייך. השיעורים שלי מתובלים בהומור. הילדים אינם רובוטים, חשוב להיות חבר מצד אחד ומהצד השני שיכבדו אותך".

תגובות

3 תגובות
  1. אבי חן

    מורה מדהימה ,הילדים שלי למדו בילויים חיונית היא אישיות באכפתיות ובמעשיה ,שיתפנו הרבה פרויקטים שמח לשמוע עליה אבי חן

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר