יחיאל ידלנסקי. שומר הגנים
יחיאל ידלנסקי. שומר הגנים

מי באמת מכיר את יחיאל, שומר הגנים של חולון? צפו:

מה עומד מאחורי המסירות הגדולה של יחיאל ידלנסקי, שחי ונושם כבר חמש שנים את העבודה שלו כמאבטח בגני ילדים בעיר? יצאנו לברר

פורסם בתאריך: 8.7.18 13:24

יחיאל ידלנסקי, בן 67, תושב חולון, הוא השומר והמאבטח של אשכול הגנים ובתי הספר בקריית בן גוריון זה כבר חמש שנים. יחיאל נשוי ואב לשני ילדים, סבא לארבעה נכדים, שומר על מתחם שבו כלולים שבעה גנים ושלושה בתי ספר. האיש הוא חביב הילדים, ההורים והגננות ואין איש שלא מכיר אותו בשכונה. מדי בוקר הוא מברך לשלום את ההורים והילדים המגיעים לפתחי הגנים, הוא מכיר כל ילדה וילדה בשמותיהם הפרטיים ויודע עליהם גם פרטים נוספים.

"אני קם מוקדם בבוקר ומגיע כבר בחמש בבוקר למתחם", מספר יחיאל על שגרת יומו, "פותח את הביתן, מנקה את הלכלוך, שוטף את שבילי הגנים, מוציא את הפחים, בודק שבכיתות הגנים הכל כשורה. לאחר מכן אני מגיעה לביתן, לעמדה שלי, מכין כוס תה ומקבל את הגננות, ההורים והילדים. אם ילד בוכה, אני נותן לו סוכריות ושואל לשלומו. אני אחראי על שבעה גנים ושלושה בתי ספר, כולם עוברים דרכי ואני מרגיש אחריות כלפי כל ילד וילדה. כל הילדים וההורים יודעים שהם יכולים לפנות אלי בכל בעיה. תמיד אהיה שם בשבילם".

צפו בשיחה של הוידאו-בלוגרית ענבל סגל עם יחיאל, שומר הגנים: 

עבור הילדים הוא לא רק שומר ומבוגר אחראי, אלא דמות מנחמת ואוהבת. יחיאל מסביר: "אין ילד אחד שאני מפספס. כל בעיה של כל ילד אני מכיר, וכל הילדים רצים אלי ואני מקבל את כולם בשמחה. במשך כל היום אני ערני ושומר בשבע עיניים על הגנים מפני כל צרה שלא תבוא".

על המסירות הזאת זכה לקבל הוקרה – שתי תעודות הצטיינות שניתנו לו על ידי עיריית חולון. אבל הזמנים לא תמיד היו קלים. "לפני שנים, כשלא היה ביתן, עמדתי עם מעיל ומטריה והעברתי את הילדים בגשם עד לגן. אני דואג להם כאילו היה ילדיי".

איך הגעת לעבודה הזאת?

"בעבר עבדתי כטכנאי בחברת קוקה-קולה ולאחר מכן ב'מקדולנדס'. ב-2009 נפצעתי כשנפלתי מסולם ולא עבדתי כשנה. בהמשך עבדתי במספר עבודות מזדמנות עד שעשיתי קורס מאבטחים והגעתי לכאן. מאז אני כאן ואני מקווה שיהיו לי עוד הרבה שנים".

מה המוטו שלך?

"המוטו שלי הוא לתת ולעזור לאחר וזה עושה לי טוב. עזרתי להרבה אמהות. לפעמים הן מקשרות לומר לי שהן מאחררות לקחת את הילד ומבקשות שאשגיח עליו עד שיגיעו. תמיד מגיעים אלי עם כל מיני בקשות, כמו למשל אם ילד שכח את המוצץ, אני שמח לחפש ולמצוא. זה עושה טוב לעזור וזה נותן לי את הכוח להמשיך כאן עוד שנים רבות".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר