מי השתייה בחולון אינם עומדים בתקן משרד הבריאות

בדיקת כמות המגנזיום במי השתייה המותפלים חושפת נתונים מדאיגים לסיכון למחלות לב

פורסם בתאריך: 11.7.18 09:38

אם חיפשתם עוד מקור לדאגה בחיי היום יום שלנו, הידיעה הזו מיועדת עבורכם. בבדיקת מעבדה שנערכה לפני כמה חודשים, באופן יזום על ידי מעבדת אמינולב, נבדקה כמות המגנזיום במי השתייה בערי ישראל ונחשפו נתונים מדאיגים לגבי הסיכון למחלות לב.

הבדיקה התקיימה בעקבות מחקר מקיף של מעבדות אמינולב, שקבע כי בגלל התפלת המים נוצר מחסור במגנזיום, דבר שהוביל לזינוק חד במספר החולים במחלות לב בישראל. על פי התוצאות, מי השתייה ברוב הערים בישראל אינם עומדים בתקן של משרד הבריאות הממליץ על כמות של 30 מ"ג מגנזיום לליטר.

במהלך המחקר, החוקרים בדקו כ-178 אלף מבוטחים בשירותי בריאות כללית וחילקו אותם לשתי קבוצות: אחת כללה שני אזורים בארץ שמקבלים מים מותפלים במשך שש שנים; השנייה היתה מאזור aבו מקבלים מים טבעיים בלבד. מתוצאות המחקר התברר כי באזורים המותפלים היתה עלייה של 6% אחוז במחלות לב, בהשוואה לאזור שתושביו צרכו מים טבעיים בלבד. החוקרים קבעו כי ניתן לפתור את הבעיה בהוספת מגנזיום למים, אך מסיבה לא ברורה הדבר לא נעשה והתושבים אינם מקבלים את המינרל הנצרך שיכול, בפועל, להציל את חייהם.

יצוין עוד כי עוד כאשר פורסם המחקר הראשון שהצביע על עודף תמותה בקרב חולי לב באזורים המותפלים, כבר לפני יותר משנתיים, הורה ראש הממשלה להאיץ את הפיילוט להוספת מגנזיום היישר למתקני ההתפלה, ואף דרש מסגן שר הבריאות ליצמן להאיץ את הפיילוט. אך עד היום, הוא לא בוצע.

תוצאות המחקר הנוגעות לחולון, ראשון לציון ובת ים מדאיגות, כיוון שהמים המסופקים לתושבים אינם עומדים בתקן משרד הבריאות הממליץ על כמות של 30 מ"ג מגנזיום לליטר.

חולון – 5.5 מ"ג לליטר. לא עומדת בתקן

בת ים – 15.6 מ"ג לליטר. לא עומדת בתקן

ראשון לציון – 13.7 מ"ג לליטר. לא עומדת בתקן



ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות מכיר את הנתונים ותומך בהוספה מיידית של מגנזיום למים, על מנת להבטיח את בריאות הציבור. לצערנו, רשות המים מערימה קשיים מכוונים ומונעת את ההוספה".

מרשות המים נמסר בתגובה: "המים בישראל, ובכלל זה המים המותפלים, הם באיכות טובה מאוד והם עומדים בדרישות המחמירות ביותר של תקנות מי השתייה. משרד הבריאות הוא המוסמך לקבוע האם יש להוסיף מגנזיום לתזונת אזרחי ישראל".

מתאגיד מי שיקמה נמסר בתגובה: "המים בחולון הם תמהיל של מי בארות עם מי התפלה. מי שקובעים את התמהיל הם משרד הבריאות ורשות המים. לגבי הוספת מגנזיום למים, לתאגיד אין שליטה לגבי מה שמוסיפים או לא מוסיפים למים. מי שמחליט הוא, כאמור, משרד הבריאות. אנו קונים את המים ממקורות שמכילים כבר את כל מה שקבע משרד הבריאות".

 

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר