ג'ינג'ה ושומרי המסכות. צילום: כפיר בולוטין
ג'ינג'ה ושומרי המסכות. צילום: כפיר בולוטין

בובה של פסטיבל: עשרה ימים של חוויה לכל המשפחה

בפעם ה-21 יחגגו בחולון את הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות עם עשרות הצגות, מופעי חוצות בחינם ותערוכות לילדים ולמבוגרים. לא כדאי לפספס

פורסם בתאריך: 25.7.18 10:20

עשרות הצגות, הצגות בכורה, מופעי חוצות, ותערוכות לילדים ולמבוגרים יעמדו במרכז הפסטיבל הבינלאומי ה-21 לתיאטרון בובות בחולון, שייפתח מחר (26.7, חמישי) במרכז לתיאטרון בובות בעיר.

השנה יציע הפסטיבל מגוון גדול ועשיר של הצגות מחו"ל, בהן: "טי הקטן והדובונים האסורים", הצגה סאטירית למבוגרים המגיעה מדנמרק ומטפלת בנושא כאוב בדרך שנונה; "החברים הכי טובים", המגיעה מקרואטיה ובה הבובות, האביזרים והתאורה כולם מבלונים, "רחוב המלאכים" – הצגת מריונטות פיוטית מרומניה המתאימה לצעירים וגם למבוגרים.

הכל מבראשית. צילום: כפי בולטין

הכל מבראשית. צילום: כפיר בולטין

הבכורות  הישראליות יכללו את ההצגה "ספר הג'ונגל", יצירתן של ליאורה שוקרון ואילאיל מטיאש בעיבוד בניחוח הודי המבוסס על  סיפורו הידוע של ר.קיפלינג וצומח בין חבלי כביסה, חולצות ואטבים. עוד בבכורה ההצגה "ליעלי יש חווה" (תיאטרון במבולה) של ניר טל ונעה אברמובסקי, הצגה לפעוטות בהשראת השיר המוכר "לדוד משה יש חווה"; "הכל מבראשית" (מסיבת בובות) של היוצרת מאיה ציון שוטנפלד בעיבוד חופשי ועכשווי למדרש "מיעוט הלבנה", שבו השמש והירח מתקשים להחליט מי מאיר טוב יותר.

ספר הג'ונגל - אגדה הודית. צילום: כפיר בולטין

ספר הג'ונגל – אגדה הודית. צילום: כפיר בולטין

לצד ההצגות תתקיים במהלך הפסטיבל תערוכת מחווה לתיאטרון מוקיון שפעל בפלשתינה בסוף שנות ה-30 ובנוסף, הפנינג פתיחה במתחם לה פארק ובמרכזו מופע קצבי ומלא הומור עם חמישה שחקנים, 30 מסכות וג'ינג'ה אחת ועוד עשרות הצגות לילדים ולמבוגרים, תערוכות במוזיאון לאמנות תיאטרון הבובות, מופעי חוצות וסדנאות הפעלה לציבור הרחב.



הפסטיבל יארח  עשרות בובנאים מובילים מהארץ ומהעולם ועשרות פעילויות למבוגרים וילדים המשלבות מופעים וטכניקות שונות של הפעלת בובות, חלקן פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום. במשך ימי הפסטיבל יהיה המוזיאון לתיאטרון בובות פתוח חינם לציבור.

אילן סביר, המנהל האמנותי: "הפסטיבל הוא אחד האירועים המרכזיים של מרכז תיאטרון הבובות, הפועל כל השנה לקידום אמנות תיאטרון הבובות בישראל והנגשתה לקהל הרחב. מרכז תיאטרון הבובות הוא מתחם אמנותי ייחודי אחד המקיף את אמנות תיאטרון הבובות מכל צדדיה וכולל עשיה גדושה בתחומי ההופעה, ההוראה, המחקר, התצוגה השימור והפיתוח. הפסטיבל חושף ילדים ומבוגרים במשך עשרה ימים לאיכויות ולגווניה של אמנות זו, המשלבת גם אינספור השראות וטכניקות מאמנויות הבמה והמסך, משקף את המציאות הקיימת בתחום ומהווה סמן ומוביל, ובנוסף מקדם ונותן במה ליצירה ישראלית איכותית, על ידי תמיכה בהפקות מקור".

הפסטיבל יתקיים במרכז תיאטרון הבובות, רמז 13 חולון. נעילה: 4.8

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר