המתחם הלוגיסטי בצומת חולון. ביתה החדש של התחנה המרכזית?

קרן גונן בצעד נוסף נגד מעבר התחנה המרכזית לחולון

המועמדת לראשות העיר חולון הגישה התנגדות לוועדה המחוזית להתנגדויות כנגד התכנית להקמת מרכז תחבורה ציבורית בצומת חולון

פורסם בתאריך: 20.9.18 14:57

לאחר שלפני מספר חודשים החתימה תושבים על העצומה, המועמדת לראשות העיר חולון ד"ר קרן גונן, בסיוע השמאית גלית צור, הגישה התנגדות לוועדה המחוזית להתנגדויות כנגד התכנית להקים מרכז תחבורה ציבורית בצומת חולון. "אמנע את מעבר התחנה לחולון בכל מחיר", אמרה גונן. לטענה, מסמכי התכנית וההוראות שנקבעו בהם בעניין המתחם נגועים באי חוקיות, עומדים בסתירה לתכנית המתאר המחוזית ובניגוד למטרה המוצהרת.

בחודש אפריל האחרון הצהיר שר הפנים אריה דרעי על כוונתו לזרז את תכנית המעבר של התחנה המרכזית בסמוך אל צומת חולון במסגרת תכנית המתאר ח\2030. בעקבות כך פרסמה גונן עצומה הקוראת לשלול את התכנית. "הסיבה המרכזית להתנגדותי נובעת מהעובדה שלא נכון לקבל החלטות עבור עיר אחרת באופן חד צדדי ולא בשיתוף. אני בעד תחבורה ציבורית, נוהגת להשתמש בה במידת הצורך ומאמינה שהעתיד הוא בתחבורה שיתופית וציבורית. אבל, יש דרך לעשות את זה ולא 'לנקות שולחן' בפתרון מהיר וללא שיתוף. אני מקווה שהציבור בחולון מבין את הסכנה ושיירתמו איתי ביחד למאבק החשוב הזה", אמה גונן עם פרסום העצומה. כעת ובהמשך לכך הוגשה על ידה התנגדות לוועדת ההתנגדויות המחוזית.

גונן. קריאת השכמה לתושבי חולון

גונן. קריאת השכמה לתושבי חולון

על פי התנגדותה של ד"ר גונן עולה ממסמכי הוועדה כי אכן יש כוונה להעביר את התחנה המרכזית אל צומת חולון למרות שתושבים רבים מאמינים כי אין באמת כוונה כזו. "בסעיף 6.5.1 הוגדרו השימושים המותרים כמתח"מ – מרכז תחבורה משולב, הקמת תחנת רכבת קלה, ו/או תחנת אוטובוסים מרכזית ו/או בית נתיבות ו/או מסופי נוסעים לתחבורה ציבורית ו/או חניה תפעולית או מנהלית לאוטובוסים. כן מותרים שימושים נוספים של מסחר ומשרדים המיועדים לשרת את המשתמשים במרכז תחבורה. בהגדרת המונחים בעמ' 12 להוראות התכנית המופקדת נכללת הגדרה של המונח מרכז תחבורה משולב", נאמר.

נזכיר כי התכנית להקמת מסוף אוטובוסים בצמוד למחלף חולון אינה חדשה ונדונה כבר שנים. השטח המיועד להקמת מסוף האוטובוסים המכונה "מתחם חולון" נמצא מערבית לשדרות לוי אשכול, היכן שפועל המרכז הלוגיסטי של עיריית תל אביב. חרף שמו של השטח שקושר אותו לכאורה לעיר חולון, הוא נמצא בפועל בשטחה המוניציפלי של עיריית תל אביב ותחת אחריותה. לעומת זאת, בתכנית ח\2030 מצוין כי בשטח 6א אשר נמצא כולו בתחומה של חולון תקום התחנה מרכזית ועל כך הוגשה ההתנגדות.



גונן, אגב, אינה הראשונה שמתנגדת לתכנית. הדאגות באשר להשלכות שעלולות לבוא כתוצאה ממעבר מסוף האוטובוסים אל הכניסה לחולון שימשו כחומר בערה עבור המתמודדים לראשות העיר ומועצת העיר חולון. כך במערכת הבחירות הקודמת, נושא המעבר האפשרי של התחנה המרכזית סמוך אל צומת חולון הופיע רבות בקמפיין הבחירות של עו"ד שמעון חזן שהתמודד על ראשות העיר והפסיד לבסוף לששון.

קיראו עוד באותו נושא:

שר הפנים לוחץ להעביר את התחנה המרכזית מתל אביב לחולון

האם התחנה המרכזית בתל אביב תעבור לחולון? צפו בשטח המיועד:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר