דודי זוהר. "סוף לבדידות בחופשת הלידה"
דודי זוהר. "סוף לבדידות בחופשת הלידה"

כדי שלא תישארי לבד: אמהות מחולון תומכות זו בזו בחופשת לידה

פוסט שפרסמה תושבת חולון הפך למיזם מצליח עם מאות חברות שתומכות זו בזו באחת התקופות המשמעותיות אך גם הבודדות בחיי אמהות

פורסם בתאריך: 6.10.18 17:04

פוסט שפרסמה תושבת חולון הפך למיזם מצליח המשרת נשים בחופשת לידה, עם כ-240 חברות שתומכות זו בזו באחת התקופות המשמעותיות אך גם הבודדות בחיי אמהות. דודי זוהר, בת 35, מדריכת הנקה מוסמכת (בוגרת "דיאדה") ומלווה התפתחותית ("צעד ראשון"), נשואה "באושר וקיפצוצים" ליוני (מתכנת) זה 11 שנה, מספרת איך הכל התחיל.

במרכז הקהילתי בשכונת נאות רחל בחולון פועל זה זמן מה הפרויקט "חופשת לידה, חולון והסביבה", שאותו יזמה תושבת חולון דודי זוהר. אפשר בהחלט לזקוף את הצלחתו של הפרויקט הזה לזכותה – מדובר באישה שופעת קסם אישי, יזמית בנשמה, קהילתית ובעלת יכולת נתינה שמספרת מה גרם לצאת בפוסט ששינה את התמונה כולה: "בחופש הלידה הראשונה שלי  לפני כשנתיים וחצי התקשיתי מאוד בהנקה, דבר שגרם לי לא לצאת מהבית במשך חודשיים.

"בנוסף, לא הכרתי אף אחת בעיר כי במקור אני מהיישוב אפרת, סמוך לירושלים. באותה תקופה גם מכרתי חנות שהיתה בבעלותי  במשך חמש שנים ויצאתי לדרך חדשה. חופשת הלידה התחילה עם המון לחץ מסגירת החנות והעברת הבעלות, בנוסף לקושי ולשוק של טיפול בילדה ראשונה. מצאתי את עצמי צמאה לקשר עם נשים אחרות במצבי, בעיר חדשה שאני בקושי מכירה. בסוף כתבתי בפייסבוק בקבוצות של חולון, 'מי בחופשת לידה ומעוניינת בחברה?'. כך, בתוך זמן קצר, הכרתי 11 בנות מקסימות ויחד הקמנו קבוצת חברות".

לפני כחצי שנה ילדה זוהר את בתי השנייה, רוני מארי, והבטיחה לעצמה שהפעם זה יהיה אחרת. לאחר ששמעה מעוד נשים "על הקושי להעיז לצאת מהבית, על הבדידות והתקופה הקשה, על מחסור בידיים, מחסור בשעות שינה, מחסור בויטמין די, החלטתי שהפעם, כל מי שתבחר בכך, יהיה לה מקום לצאת, להתאוורר, לנשום, עם עוד נשים שבדיוק באותו מצב, עוד זוגות ידיים, תמיכה, עצות ואהבה.

"עוד לפני הלידה התחלתי לרקום את הפרויקט 'חופשת לידה, חולון והסביבה', לעצמי ועבור נשים נוספות. היה לי מאוד חשוב שאף אמא לא תישאר לבדה בבית. בתוך שבוע וחצי מהלידה ארגנתי את המפגש הראשון אצלי בבית. למפגש הגיעו שבע נשים עם התינוקות שלהן, אני העברתי את הפעילות של ליווי התפתחותי, זה העיסוק העיקרי שלי בנוסף למדריכת הנקה, והמפגש הוכתר כהצלחה.

אמהות ותינוקות מקבוצת "חופשת לידה, חולון והסביבה"

אמהות ותינוקות מקבוצת "חופשת לידה, חולון והסביבה""

עבדתי מאוד קשה על מנת למצוא נשים נוספות וכבר למפגש הבא הגיעו 15 נשים וזה היה הדרייב שלי. הבנתי שיש צורך, רק צריך לאתר אותן נשים. ככה עברנו למקום גדול יותר שהקצתה לנו ללא עלות קופת החולים לאומית, ואז פנתה אלי חנית וקנין, רכזת המתנ"ס בנאות רחל והציעה לי שהמקום ישמש כאכסניה לנשים ולתינוקות. זה לכשעצמו מאוד ריגש אותי ונתן לי דרייב להמשיך בעשייה. עברנו לנאות רחל וגם התנאים שלנו השתפרו".



וקנין דואגת שלאמהות ולתינוקות לא יחסר דבר ומעמידה לרשותם מזרנים, כריות, שתייה חמה, מקרן, ובקיצור, כמו שאומרת זוהר, "כל מה שיכול לשדרג אותנו ולעשות את חופשת הלידה טובה יותר ומכל הלב.

חממה לאמהות ולתינוקות

חממה לאמהות ולתינוקות

הקבוצה פעילה במפגשים חד שבועיים, מדי יום א' (10:00-12:00) וחברותיה נהנות מהרצאות ומפעילויות שמעבירות נשות מקצוע שונות בהתנדבות. נכון להיום רשומות אליה כ-240 נשים וכל מפגש משתתפות כמה עשרות נשים, כולן בחופשת לידה. "נוצרו חברויות מקסימות בין הנשים", מספרת זוהר, "אנחנו נפגשות גם בפיקניקים, בבתי קפה, בארוחות בוקר, בשופינג בקניון ועוד. כל האמהות מוקירות תודה בכל מפגש מחדש ומעידות שבזכות המפגשים הן יוצאות מהבית. כמה מהן מספרות שאחרי הלידות הקודמות הרגישו מבודדות ובודדות והיו שממש נכנסו לדכדוך".

ומה הלאה? החלום של דודי זוהר, שכל המיזם הזה החל בגלל מצוקה אישית שלה ושגשג לקבוצה מוצלחת שחברותיה נתמכות ותומכות זו בזו, הוא להקים מרכז עירוני גדול, שייתן מענה לאמהות בחופשת לידה ושם יתקיימו פעילויות וחוגים, והיא מקווה שמישהו במסדרונו עיריית חולון ישמע וירים את הכפפה. "אני עורכת את המפגשים האלה כחצי שנה בהתנדבות מלאה. הייתי שמחה שהעירייה תיקח אותי תחת חסותה ושאוכל לפתח את זה לעוד דברים כמו חוגים לאמהות עם בייביסיטר במחירים קהילתיים, קליניקת הנקה, משחקיה, הקרנות של סרטים לאמהות עם תינוקות (כשהווליום נמוך יותר והמזגן לא מקפיא) ועוד המון רעיונות".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר