חינוך מיוחד. אילוסטרציה
חינוך מיוחד. אילוסטרציה

הצהרונים לחינוך המיוחד הופסקו. העירייה: "מחפשים פתרון ראוי"

"במקום לשלם 300 שקל, אנו משלמים קרוב ל-1,500 שקל לצהרון, וההוצאה כבדה עלינו", אומרים הורים לילדים בחינוך המיוחד

פורסם בתאריך: 10.10.18 09:51

הורים לילדים מהחינוך המיוחד בחולון, שילדיהם אמורים היו ללמוד בצהרונים באחריות מחלקת הרווחה, קיבלו עם פתיחת שנת הלימודים הודעה מטעם העירייה כי השנה לא יפעלו צהרונים מטעם מחלקת הרווחה. לפיכך, נאלצים ההורים לשלם מכספם על צהרונים פרטיים.

הורים רבים שילדיהם לומדים בחינוך המיוחד כבר אינם יכולים לשלוח את ילדיהם לצהרונים מטעם מחלקת הרווחה וזאת כיוון שעיריית חולון הודיעה להם, כך לטענתם, כי הצהרונים מבוטלים והחלטה בנושא תתקבל רק לאחר החגים. בלית ברירה הם נאלצים לשלוח את ילדיהם לצהרונים פרטיים, וכעת "במקום לשלם 300 שקל, אנו משלמים קרוב ל-1,500 שקל לצהרון, וההוצאה כבדה עלינו", אומרים הורים ילד בחינוך המיוחד. "אנשים צריכים להבין שילדים בחינוך המיוחד זקוקים לתרופות ולטיפולים וההוצאות גם כך גבוהות".

ההורים טוענים כי הם תלויים על בלימה וכי לא ברו להם מתי יחזרו צהרוני הרווחה לפעילות, אם בכלל. "אנו כורעים תחת העומס הכלכלי לגדל ילד המשתייך לחינוך המיוחד", מסבירה אח האמהות. "יש משפחות שיש להן אפילו שני ילדים המשתייכים למסגרת זו וכעת יוצא שנתח גדול ממשכורת של אחד ההורים הולך לתשלום על צהרונים".

הבעיה נוגעת בעשרות ילדים המשתייכים למערכת הזו ולא מקבלים מענה. "הנושא", טוענים ההורים, "הוא לא רק כספי אלא חינוכי. בצהרונים הללו נמצאים ילדים בעלי אותם צרכים וניתנים להם שיעורי העשרה וטיפולים אחרים, שכאשר הם נמצאים במסגרת אחרת, הם לא מקבלים אותם, וגם מבחינה חברתית נוצר עבורם קושי נוסף".



מעיריית חולון נמסר בתגובה: "בעיר חולון אין מועדוניות של החינוך המיוחד ומעולם לא היו, וכדאי לדייק בעניין זה. מינהל הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית חולון לקח על עצמו בשנים האחרונות מתן מענה של צהרון עבור ילדים עם עיכוב התפתחותי, השייכים לאוכלוסיית השיקום מטעם משרד הרווחה.

"המינהל יצר מענה מיטבי שהופעל על ידי רשת קהילה ופנאי ואולם השנה יצא במכרז על מנת לשפר את המענה המקצועי, בהתאמה לצרכים מיוחדים, עבור הילדים עם הצרכים המיוחדים. לצערנו, בשל הקושי לגייס עובדים טובים ומקצועיים, לא התאפשרה פתיחת צהרון. בימים אלה נבדק מתן פתרון אחר עבור הילדים השייכים לשיקום, עליהם אמון מינהל הרווחה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר