צילום: פרטי
צילום: פרטי

ה"תיאוריה" של עדי לאון: למה אשכנזים מתחתנים עם ערבים

המוזיקאי עדי לאון מחולון לא מסתפק בסערה שעוררה תגובתו לחתונת האריש-הלוי ועובר לאשכנזים

פורסם בתאריך: 14.10.18 14:46

בין התגובות והפוסטים הרבים שעלו בעקבות חתונתם בשבוע שעבר של העיתונאית ומגישת החדשות לוסי האריש והשחקן צחי הלוי, בלטה הערתו הגזענית של עדי לאון, המשמש כשופט ב"אייל גולן קורא לך", שלא נעצר שם.

"חתונת ההפתעה" בשבוע שעבר הסעירה את התקשורת והתפצלה בין תומכים ומברכים לבין אלה שמתחו ביקורת והשמיעו הערות גזעניות על כך שהאריש, ערביה מוסלמית, נישאה להלוי היהודי. אחת התגובות הגזעניות שבלטו היתה זו של חבר הכנסת מהליכוד.

גם המוזיקאי והיוצר המוכר מחולון עדי לאון הצטרף לדיון התקשורתי סביב החתונה של האריש והלוי, ותגובתו על החתונה גררה לא מעט ביקורת על אופיה הגזעני. לאון, החתום על לא מעט להיטים בז'אנר הים תיכוני ומשמש כשופט בתכנית הריאליטי "אייל גולן קורא לך", העלה בסוף השבוע פוסט שבו כתב: "ולאחר כל הדיונים שהיו על הזוג החדש, יש לי שאלה פשוטה לעם הפשוט. רוב אנשי התקשורת מאוד בעד ומפרגנים, אז נעלה את זה לעם: האם היית רוצה שהבן/ בת שלך יתחתנו עם ערבי/ערביה?".

לפוסט היו מאות תגובות, בהם של אנשי תקשורת שמתחו ביקורת על לאון וטענו כי מהדברים עולה נימה גזענית. לאון עצמו לא מתרגש, ועל הדרך מנצל את ההזדמנות כדי להתייחס לאשכנזים ולמזרחים: "מעולם לא הייתי פוליטיקלי קורקט ואני ידוע כמי שאומר את הדברים בצורה ישירה", אומר לאון ל"השקמה חולון". "אני חושב שבעקבות הדיון הזה למדתי שיש הבדל ענק בין התפישה של אשכנזים וספרדים: רוב הספרדים שהגיבו לי אמרו שהם לא היו מסכימים לנישואי תערובת, והאחרים – רובם אשכנזים – חשבו אחרת. אלו תגובות של מתייפייפים, זה אותם אלה שבעד מסתננים כי הם לא גרים לידם והם לא מרגישים את הבעיה הזו מתחת לאף שלהם. מה שאתה לא רואה לא מפריע לך עד שזה מגיע אליך".

אז אתה לא מצטער על הפוסט?

"על מה יש לי להצטער? הצבתי מראה מול הפנים של האנשים ושמעתי תגובות, אין לי על מה להתנצל. אגב, קיבלתי בסוף השבוע לא מעט שיחות מאמנים וחברים למקצוע, חלקם חיזקו אותי וחלקם הביעו עמדה נגדית, וזה בסדר".



תגובות

14 תגובות
  1. יאובי

    התאוריה של הבחור הנ"ל מהווה סיכון בנהיגה בדרכים. לוסי ממש ניראת טוב טובלת באינטליגנציה של אדם מן השורה בניגוד לבחור הגזעני הנ"ל. חבל שכך, מצער מאוד.

  2. ח.ש

    אתה תחליט את החלטותיך לגבי עצמך ומשפחתך וזה בסדר גמור ולגיטימי – תשאיר את הבחירות של האחרים לעצמם.
    אני לדוגמה לא הייתי רוצה שילדיי יתחתנו עם אנשים גזעניים, בעלי דעה קדומות… אבל מי שהחליט/ה להתחתן עם גזען/נית ובעל/ת דעות קדומות זה גם בסדר, בחירה פרטית שלו/ה ולכן תחסוך את דעותיך ותשמור אותם לעצמך ולמקורביך.

  3. יעקב

    עדי ליאון שאלה:
    מה השורשים שלך?? מהיכן הגיעו אבותיך?. ואיזה תרבות שאבו?? תביט על עצמך בראי ואולי האיסמון יפול לך !!!

  4. אוהד

    אתה בכלל משתמט עם פה גדול, איך אתה לא מתבייש להעביר ביקורת על אחרים?

  5. הוא מניאק אבל צודק האשכנוייזים נאצים גזעניים

    הרבה יותר מהמזרחים רק שהם משחקים עצמם כ"ליבראלים"

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עדי ליאון לא התכוון לאשכנזים אלא לאנשי הסאלב אשר אמורים לשמש דוגמא אישית ומחריבים את הבית היהודי . הוא כן צודק אבל אתה רואה שזה לא מזיז ליהודים מעניין אם היו נכנסים לעזה ומתנהגים אותו דבר מה הערבים היו עושים ליהודים ובמיוחד למה ערביות מתחתנות והולכות עם יהודי כי הן פוחדות מהגבר הערבי שירצח אותן או יביא להן עוד אישה הביתה לכן שלא יגידו שעדי גזען אלא הנשים הערביות אשר התחתנו עם יהודים הן גזעניות כי הן בעצמן אומרות שגבר ערבי זה רע ואכזרי…………………………..

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר