ארז מנשה, היועץ של מוטי ששון, רוצה לעשות בית ספר

הוא נולד וגדל בחולון, הוא יד ימינו של מוטי ששון בנושאי תקשורת והוא מקווה שימצא את מקומו במועצה ובעיקר כדי להניע תהליכים לקידום החינוך בעיר

פורסם בתאריך: 16.10.18 16:00

מאחורי הקלעים ארז מנשה הוא אחת הדמויות המשמעותיות והמשפיעות על מערכת הבחירות בעיר. מנשה, שהוצב במקום השביעי ברשימה של מוטי ששון למועצת העיר, במקביל לתפקידו כיועצו של מוטי ששון, מכוון לתיק החינוך בעירייה. "אני מאמין בכך שלכל ילד וילדה מגיעה הזדמנות שווה להצלחה ולכן מטרתי היא לשמר את האחוז הגבוה של מסיימי י"ב גם ללא זכאות לתעודת בגרות מלאה ובמקביל, לשפר את אחוז הזכאים לתעודת בגרות איכותית", הוא אומר.

מנשה, בן 48, תושב שכונת אגרובנק בחולון, מומחה בפיתוח מערכות למידה מקוונת, נשוי לענת ואב לשלושה ילדים, בגילאי 18, 13, ו-11, אומר כי הדבר החשוב לו ביותר בקדנציה הקרובה הוא נושא החינוך: "כולם מסביב נורא עסוקים במרוץ לממוצעי ציוני הבגרות שאותם יוכלו לתלות על שלט חוצות בעיר שלהם, בעוד בעיריית חולון בוחרים לצד איכות תעודת הבגרות להשקיע גם בערכים שהם מעבר לממוצע המדד המספרי".

לדבריו, על פי נתוני משרד החינוך, חולון עומדת על 90.2 אחוז מסיימי י"ב, שזה עשרה אחוזים יותר מהממוצע הארצי. "זה הישג בעל משמעות אדירה וחשוב לשמר אותו", אומר מנשה, "אבל צריך במקביל לדאוג לילדות ולילדים החלשים, אלה שציוני הבגרות שלהם נמוכים ומפריעים לממוצע, לדאוג  שיישארו במערכת כי הרי הכי קל למערכת להנשיר אותם.

"צריך לדאוג לא רק שכולם יסיימו י"ב שנים", מציין מנשה, "אלא גם שלכולם תהיה תעודת בגרות מושלמת. גם התלמידים החזקים, שיוכלו ליהנות ממגוון מגמות עכשוויות שיקדמו אותם בצבא ובחיים, המורים הטובים ביותר, תנאי הלמידה הראויים ביותר, וגם החלשים, שתהיה להם מטרה לשאוף אליה, ולהצליח".

לפני כארבע שנים היה מנשה בין ההורים שנאבקו בנושא הצפיפות בכיתות. המאבק נשא פרי ומספר התלמידים בכיתות בכל הארץ הצטמצם. "אשתי, אני ושותפות נהדרות אחרות מחולון – דנה שקד, יפעת תרנין ואורטל שניצר – פתחנו במאבק מחאתי לצמצום מספר התלמידים בכיתה, מאבק שהחל בחולון והצית מדינה שלמה. כיום ירד מספר התלמידים מ-40 ל-34-32 תלמידים בכיתה. זה הישג לא מבוטל שתרם רבות למערכת החינוך הארצית".

מנשה נולד וגדל בחולון להורים ילידי חולון. אביו הוא בעלים של מסגריה ואמו ניהלה במשך שנים רבות עסק בחולון. "אני הצעיר מבין ילדי המשפחה. שתי אחיותיי גם הן מתגוררות בחולון. למדתי בבית הספר בן צבי בעיר".

הוא נושא תואר ראשון במינהל עסקים, תעודות מתחום השיווק והפרסום, ואל נושא החינוך הוא מגיע מתחום הלמידה המקוונת. "כמי שאובחן בילדותו כבעל הפרעת קשב, יש לי מודעות ורגישות גדולה מאוד לתלמידים עם צרכים ייחודיים ללמידה. לכל ילד יש פוטנציאל והאתגר הוא כיצד לממש את האיכויות הייחודיות לו".

לדבריו, מרבית הצעירים היום אינם מתעניינים בפוליטיקה אך "המודעות הפוליטית שלי החלה עוד בהיותי ילד כאשר קראתי והתעניינתי לא רק בחיים הסובבים אותי אלה גם במנהיגות הארצית ומתווי דעת קהל חברתית. כך למשל עוד מילדות הערכתי מאוד את מנחם בגין וכמובן את יצחק רבין".

"אני מאמין שחינוך לערכים ולמודעות לסביבה מתחילים קודם כל בבית וכפי שחונכתי, אני מנסה להקנות את חשיבות קבלת האחר, שאיפה למצוינות, סובלנות וסבלנות גם לילדי", מנשה מסכם את משנתו, "לצערי, האווירה היום רוויה באלימות מילולית, בהפרה בוטה של חופש הביטוי ואי קבלת השונה והאחר. רואים את זה היטב ברשתות החברתיות שהיא חלק אינטגרלי ממערכת החינוך. זה האתגר של מדינת ישראל לשנים הבאות. אני מקווה להיות חלק מהמשפיעים בהתמודדות עם אתגר זה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר