חוזים והסכמים. תמונה להמחשה בלבד
חוזים והסכמים. תמונה להמחשה בלבד

האם אתם יודעים לקרוא חוזים והסכמים? (2)

עו"ד ורו"ח בטי אדר

פורסם בתאריך: 10.6.17 17:30

בהמשך למאמר הראשון בנושא, להלן דוגמאות ממשיות נוספות של תנאים מתוך חוזים, לצד המלצה לבחינה ביקורתית שלהם טרם החתימה:

"צד א' יהא רשאי להפסיק את עבודת צד ב' לאלתר, ללא מתן כל הודעה בכל אחד מן המקרים הבאים: (1) צד ב' הפר או לא קיים הוראה מהסכם זה באופן העולה לכדי הפרת משמעת חמורה. (2) צד ב' לא ציית להוראות צד א' באופן העלול להזיק באופן מהותי לעסקי צד א' או לקשריו המסחריים". רצוי לצמצם ולהפחית את המקרים בהם ניתן לצד אחד האפשרות לסיים את החוזה באופן חד צדדי ומיידי, מה שמעניק לו כח ויתרון בלתי הדדי.

כמו כן, יש לשים לב למשל לביטוי "הפרת משמעת חמורה". יכולה להיות "הפרת משמעת", אך כזו שאינה חמורה; גם לא ברור מה פירוש נזק "באופן מהותי" לעסקי צד א'. באין הגדרה ברורה או דוגמה, יכול מאן דהוא לטעון כי כל נזק כביכול הוא "מהותי" לעסקיו.

כאשר הדברים אינם ברורים דיים בחוזה או כשיש מילים רבות משמעות, רצוי לתת הגדרה מדוייקת בחוזה. לחילופין, לציין דוגמה שתפשט ותבהיר את העניין.

"הצדדים מסכימים כי בסמוך לאחר חתימת הסכם זה, יחתמו על כל המסמכים הנדרשים לצורך…"; או, "עם הקמתה, תפתח החברה חשבון בנק כפי שייקבע על ידי הדירקטוריון". למניעת סחבת ואי הבנות, מומלץ לקבוע מועד ספציפי לביצוע פעולות עתידיות ולא להסתפק במילים "בסמוך לאחר החתימה" למשל, כך: "לאחר 30 יום מיום החתימה על החוזה".

 *** האמור במאמר אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא ***

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר