עקיצות מהגן

הסבתא המודאגת מחולון: "הנכד שלי חוזר מהגן עקוץ ומדמם"

לטענת הסבתא, ארגז החול בגן הוא המקור לעקיצות. מנהלת הגן: "אין קשר, בחודשי הקיץ תופעת העקיצות גוברת"

פורסם בתאריך: 22.10.18 17:02

סבתא מודאגת מחולון הבחינה לאחרונה כי נכדה בן הארבע, המתחנך בגן מצדה ברחוב בן יהודה בעיר, חוזר מדי יום עם עקיצות גדולות שמגרדות ומדממות. לדבריה, המקור לעקיצות הוא חתולים שאנשי השכונה נוהגים להאכיל בקרבת הגן. לטענתה, החתולים, שעושים את צרכיהם בארגז החול בגן, מותירים אחריהם פרעושים שעוקצים את ילדי הגן וכן מחלות שבהן עלולים ילדי הגן להידבק בעודם משחקים בארגז.

חששותיה של הסבתא מחולון מוצדקים: חול המשמש מקום משחק לילדי הגן עלול להזדהם בהפרשות בעלי חיים וזיהום חיצוני סביבתי. חול מזוהם מהווה גם מקור להתרבות ומשיכת זבובים וחרקים, שגם הם עלולים להעביר מחלות מידבקות. המגע ההדוק והישיר של הילדים עם החול המזוהם, שבזמן המשחק מכניסים את הידיים המזוהמות לפה ולעיניים, עלול לגרום להדבקה במחלות קשות כגון: דלקות עיניים, גרון, עור, אוזניים ומחלות מעיים.

משרד הבריאו מפרסם את הכללים לטיפול בארגז החול: יש לנקות אותו כל בוקר, לדאוג שיהיה במקום מוצל ולכסות אותו בכל ערב. בנוסף יש  להחליפו לפחות פעמיים בשנה, אך לטענת הסבתא, בגן מצדה ככל הנראה לא מקפידים על הכללים הללו. "הנכד שלי מגיע הביתה עם עקיצות גדולות, הגירוי לעור הוא גדול ולכן יורד לו דם. התלונה לא באה רק ממני, כל ההורים מתלוננים", היא אומרת. "מאכילים את החתולים באופן קבוע ליד הגן והעקיצות מגיעות ככל הנראה מארגז החול בשל קרבת החתולים. דיברתי עם העירייה ואמרו שיטפלו בזה. למה צריכים ארגז חול בימינו? ברוב הגנים כבר אין אחד כזה, זה ממש מטרד".

ממנהלת הגן נמסר: "החול שבו משחקים הילדים מכוסה, עומד בכל הדרישות. האזור שבו נמצא הגן הוא אזור בנייה ומן הסתם בחודשי הקיץ תופעת העקיצות גוברת. השכנים המתגוררים בסמוך גם מתלוננים על כך, לכן לעניין העקיצות אין שום קשר ישיר לגן מצדה". מהעירייה נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה ובטיפול.

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר