לשכת הגיוס. צילום: דובר צה"ל
לשכת הגיוס. צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מסרבים לגייס נער מחולון: "רק כי סבל מהפרעת קשב בילדותו"

אמו של הנער שסיים 12 שנות לימוד: "למה לקבוע לו פרופיל 21 נפשי בלי שום סיבה?"

פורסם בתאריך: 24.10.18 10:04

בן 18 מחולון סיים 12 שנות לימוד עם מוטיבציה גבוהה להתגייס לצה"ל, אלא שבלשכת הגיוס החליטו כי הוא אינו מתאים לשרת בצה"ל ושחררו אותו על סעיף נפשי. עתה הוא נאבק בהחלטה, שמקורה, כך לדברי אמו, בהפרעת קשב שממנה סבל בילדותו.

טרם הצו הראשון וכנוהל קבוע, רופא המשפחה של הנער בדק אותו וקבע כי הוא כשיר להתגייס לצה"ל. לפני מספר חודשים זומן הנער לבדיקת ראייה כחלק מבדיקות הצו הראשון לצה"ל, אולם, לדברי אמו, לאחר מספר ימים הודיעו לה כי אינו צריך להגיע לבדיקת הראייה וכי התיק שלו בהקפאה עקב בדיקות רפואיות. לאחר מספר פניות גילתה אמו בעקיפין כי בנה שוחרר מצה"ל עקב סעיף נפשי והוכתה בתדהמה. "הצבא", היא אומרת, "יכול לרומם את הילד הזה ולשלב אותו בחברה נורמטיבית. אין שום מסמך שמראה שהילד שלי מסוכן לציבור, אז למה לא לגייס אותו?

"מגיל עשר, אורי אינו מטופל בשום מסגרת רפואית", מוסיפה אמו, אם חד הורית. "הוא אובחן בכיתות הנמוכות עם בעיות קשב וריכוז וכך גם דווח עליו בביטוח לאומי, ממנו קיבל קיצבה לתשלום הטיפולים. נכון, הוא טופל אצל פסיכולוגים וקיבל שיעורים פרטיים, אבל כאמור כבר שמונה שנים שהוא אינו זקוק לכל עזרה והוא נער ככל הנערים".

השבוע הגיעו האם ובנה לוועדה רפואית כדי לערער על ההחלטה הראשונית. "הפסיכיאטר קבע כי הילד לא רשאי לשרת בצבא אחרי שיחה של דקה עם בני", מספרת האם. "הוא לא ביצע איתו שום שיח מעמיק או בדיקה נוירולוגית. למה לקבוע לו פרופיל 21 נפשי בלי שום סיבה? אלה דברים שיפגעו בעתיד שלו, בהוצאת רשיון נהיגה, במציאת עבודה. זו היתה ועדה לפרוטוקול בלבד. למה למנוע ממנו לשרת בצבא?".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הפרופיל הצבאי של המלש"ב (מועמד לשירות ביטחון) הנ"ל נקבע לאחר בחינת נתוניו הרפואיים, בדיקות מקיפות והגעתו לבחינת ועדה רפואית. נציין כי ניתן להגיש ערעור על ההחלטה עד 30 יום מקביעת הפרופיל".

תגובות

תגובה אחת
  1. טובה אורן

    מהכרותי רבת השנים עם חיים כהן ומשפחתו,אין לדעתי יותר מתאים ממנו,לשמש מנטור ודוגמא אישית לנתינה,רצינות אחריות בעבודה,למשימות קשות תמיד ימצא פתרון,תמיד אפשר למצוא אצלו אוזן קשבת לבעיות שונות,יכול לשמש דוגמה לישראלים היפה ומה שקוראים" מלח הארץ".שיהייה בהצלחה לכל המנטורים וכל הכבוד על הרעיון והיוזמה⁦✌️⁩

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר