ועדת הבחירות הורתה לקינן להסיר פרסומי סקר שהפיץ

המתמודדת ד"ר קרן גונן עתרה לוועדת הבחירות בעקבות סקר שהפיץ המתמודד שי קינן בטענה להטעיית הציבור. קינן: "בניגוד לשקרים המופצים, לא היתה בהחלטת השופט שום סייג לגבי נתוני הסקר"

פורסם בתאריך: 28.10.18 14:46

קצת יותר מיומיים לפני הבחירות הורתה ועדת הבחירות למתמודד שי קינן לחדול מלהפיץ ואף להסיר פרסומים של סקר שערך. זאת, בעקבות עתירה שהגישה לקראת סוף השבוע המתמודדת ד"ר קרן גונן, לפיה הסקר מהווה חשש להטעיית ציבור הבוחרים.

ביום רביעי הגישה גונן עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בעקבות סקר שהפיץ קינן, בטענה כי הסקר נועד "לייצר תדמית של 'סוס מנצח' בבחירות ולגרום לציבור להאמין לשווא כי הוא מוביל". לטענת גונן, בשלטי החוצות וכן בפרסומים אחרים של קינן הסקר מצביע על כך שהוא המנצח בבחירות מול מוטי ששון ואולם, הסקר נערך מבלי שהוגשו כל הרשימות המתמודדות בבחירות ומבלי שצוין מתי נערך. בעקבות העתירה קבעה אתמול (מוצ"ש) ועדת הבחירות כי "לנתונים הללו חשיבות רבה. הבוחר צריך לדעת שהסקר נערך לפני הגשת רשימות המועמדים", שכן "אין הוא משקף מציאות נסקרת נכונה".

קרן גונן

גונן. "אין שום סקר בחולון שמראה מי מוביל"

עוד קבעה ועדת הבחירות כי על קינן "להימנע מהפצת מודעות או פרסומים אחרים של סקר הבחירות שנערך לפני הגשת הרשימות ושאינו מציין את מועד העריכה המדויק שלו ואת העובדה שהסקר נערך לפני הגשת רשימות המועמדים. כל פרסום קיים מן הפרסומים האמורים שניתן להסרה ממקום פרסומו, יוסר בתוך 24 שעות מקבלת החלטה זו". בנוסף, קינן חויב לשלם 1,000 שקל לעותרת גונן. גונן מצידה החליטה לתרום את ההוצאות שתקבל למחלקה לשירותים חברתיים בחולון על מנת להעבירם למשפחה נזקקת.



בתגובה להחלטה מסרה גונן: "עצוב היה לי לראות גם את כל המתמודדים האחרים עומדים בצד ורואים מועמד מבצע עבירה חמורה בטוהר הבחירות ולא עושים דבר. מנהיגות אמיתית וניקיון כפיים היו צריכים להתבצע הלכה למעשה, גם על ידם. חשוב שהציבור יידע, אין שום סקר בחולון שמראה מי מוביל, כל תושב יבחר לפי צו מצפונו ולא יחפש הימור בטוח. במבחן התוצאה, אני מאמינה כי הציבור הבין מי נלחמת עבורו ועבור טוהר הבחירות ומי לא" .

ממטה שי קינן נמסר בתגובה: "נראה שקרן גונן, שזוכה לשברי אחוזים בכל הסקרים, פועלת לא על מנת להחליף שלטון כפי שהיא מתיימרת לעשות אלא כדי לשמר את שלטון ששון. בניגוד לשקרים המופצים, לא היתה בהחלטת השופט שום סייג לגבי נתוני הסקר שמראים בבירור שרק אני יכול לנצח את ששון. כל הוויכוח היה על התאריך המדויק שנכתב על גבי חלק מהפרסומים – ספטמבר 2018, שמסתבר שאם היה נכתב היום המדויק בו נערך, העתירה היתה נדחית על הסף. אנו מכבדים את הפסיקה ועל כן השלטים יתוקנו. לשמחתנו, הציבור חכם והציבור מביע בי אמון. בשני סקרים שנערכו בשבוע שעבר מתבררת ואף מתחזקת המגמה שאני המועמד המוביל מול מוטי ששון, פי שניים מהמועמד שבמקום השלישי. לכן אסור הפעם לבזבז קולות על מועמדים חסרי סיכוי".

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא יעזור לכם שי קינן יהיה ראש העיריה הבא של חולון הבנתם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא פרסמתם? אכתוב שוב.. שי קינן הוא עסקן, מהסוג הרע. חולון זאת עיר אדומה, עיר פועלים במקור שלה, במהותה. לא רוצים כאן שחיתויות, לא רוצים כאן עסקנים. לא כאלה שמביאים איתם הרבה לכלוך. לא רוצים אותך שי קינן. שחס וחלילה לא תזכה ותהיה ראש עיר. חס ושלום. זה יהיה איום ונורא. קאפיש???

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר