ראש עיריית חולון מוטי ששון
ראש עיריית חולון מוטי ששון. הסיר את דף הפייסבוק

המלך הבלתי מעורער של חולון: ראש העיר מוטי ששון

החולונים בחרו בו שוב, ואחרי 25 שנה שבהן הוא מכהן ברציפות בראשות העיר חולון, הוא מגיע לקדנציה השישית שלו עם מלוא המרץ. קווים לדמותו של מנהיג העיר

פורסם בתאריך: 31.10.18 12:01

קשה להניח שמי מתושבי חולון הופתע הבוקר להיווכח שראש העיר מוטי ששון נבחר לקדנציה נוספת, השישית במספר. כן, ששון, ראש העיר כבר 25 שנה, יהיה ראש עיריית חולון גם בחמש השנים הבאות וזאת לאחר מערכת בחירות קשה שנוהלה בעיקר ברשתות החברתיות עם לא מעט מועמדים שערערו על מנהיגותו הבלתי נגמרת בעירו, חולון.

ואכן, שלא כבעבר כאשר ששון ניצח תמיד מועמד אחד שניצב מולו (משה רום, יואל ישורון, יעקב חרש, שמעון חזן), הפעם קראו תגר על כהונתו לא פחות מחמישה מועמדים נוספים, שכאמור בלטו בעיקר בקמפיינים שניהלו ברשת. בשורה התחתונה, רוב תושבי חולון המרוצים הביעו שוב את אמונם בששון.

ששון נולד ב-1947 להורים יוצאי העיר חלב והתחנך בבית הספר ביאליק ובתיכון קוגל בחולון. הוא בוגר החוג להיסטוריה של המזרח התיכון והחוגים לשפה וספרות ערבית באוניברסיטת תל אביב, ובעל תואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ודוקטורנט בחוג למדע המדינה, תוך התמחות במדיניות ציבורית באוניברסיטת בר אילן. בין השנים 1976-1984 שימש כמנהל מחלקת התקציבים במוסד לביטוח לאומי. טרם בחירתו לראשות העיר חולון ביצע שורה ארוכה של תפקידים במוסדותיה.

ששון מגיע לקדנציה השישית שלו עם מלוא המרץ. "יש עוד הרבה דברים לעשות בחולון", אומר מי שהפך את חולון לאחת הערים האטרקטיביות בארץ. כבר בבוקר שאחרי, הוא התייצב בשעה מוקדמת בלשכתו לעוד יום עבודה שיסתיים כמו תמיד רק לקראת חצות הלילה. ששון, וזה ברור לתושבי העיר, רואה בכהונתו כראש עיר – שליחות.

במהלך השנים הוא ויתר על הצעות רבות לכהן כחבר כנסת ושר מטעם מפלגות שונות והבהיר תמיד: "רק חולון מעניינת אותי, ואני כאן עד שהתושבים יגידו לי ללכת". בינתיים, הם בוחרים בו כבר 25 שנה וגם לחמש השנים הבאות כאמור.

מי שמכיר את ששון יודע שהוא לא ראש עיר רגיל. את יומו הוא פותח תמיד בסיורים ברחבי העיר, בדרך כלל בהליכה רגלית ולעתים רחוקות בנסיעה ברכבו. ללשכתו הוא מגיע מדי בוקר עם ערימה של תקלות וליקויים שאיתר במהלך סיורים אלה, שמתקיימים על ידו רגלית גם בכל שבת בבוקר.

מבחינת תפקודו כראש עיר, ששון שולט בכל פרט, מתערב בכל דבר ורוצה לדעת ולהחליט הכל. הוא צנטרליסט שממעט לחלק סמכויות לבכירי העירייה, בין אם נבחרי ציבור או פקידות ממונה. הנושא הקרוב ביותר לליבו הוא החינוך, וכך לדוגמה מעולם לא מונה בזמן כהונתו כראש עיר מחזיק תיק חינוך. למה? כי ששון לא ייתן לאף אחד לגעת בתחום שהכי חשוב לו.

סקטור שחשוב לששון ביותר הוא זה של הפגועים ובעלי הצרכים המיוחדים. הוא מרבה לבקר במוסדות החינוך המיוחדים בעיר, עוקב מקרוב אחרי הצרכים ומעניק תשומת לב רבה לילדים הפגועים ולהוריהם. את העירייה הוא מנהל ביד רמה, מבין בכל תחום ובמיוחד בתחום הכספי, דורש לחסוך בכל הוצאה ו"מוציא את הנשמה" לפקידות הבכירה ברגע שהוא מבחין במה שנראה בעיניו כבזבוז כספי ציבור.

ששון נבחר בעבר במקום השני ברשימת עשרת ראש הערים הטובים בעולם מטעם המגזין הבריטי "מונוקול" ואף זכה בפרס אביר איכות השלטון ובפרסי הניהול התקציבי של העירייה בראשה הוא עומד.

ואכן, אחד הדברים החשובים לששון כראש עיר הוא השמירה על הקופה הציבורית. כבר עשרות שנים שבעירייה מכהן רק סגן ראש עיר אחד בשכר, וכל השאר בהתנדבות מלאה. בנוסף, הוא מוותר על תפקידים שנראים לו מיותרים וכך לדוגמה אין לו נהג קבוע. אז מי נוהג? ששון עצמו או איש הביטחון של בניין העירייה.



גם מתנגדיו הגדולים ביותר לא יוכלו להתעלם ממידת הצניעות שששון נוהג בעצמו ומנהיג על סביבתו. מעולם לא דבק בו שום רבב – תופעה יוצאת דופן במציאות המוכרת שבה אנו חיים, לעולם לא יסתובב עם פמליה של מלווים כפי שנוהגים לעשות אנשי ציבור, לא תראו אותו במסעדות ואם כן, זה יהיה במסגרת אירוע שאליו הוזמן עם אחרים ולא לבד, הוא לא ייגע באוכל ותמיד יתעקש רק על שתיית תה.

מבחינת הקידמה, ששון בכלל לא צועד עם הזמן והוא אפילו גאה על כך. "לקח לנו מאה שנים לשכנע אותו לקבל סמארטפון", אומר אחד ממקורביו, "וגם כשכבר יש לו, הוא לא ממש משתמש בו כמו כולם". כך למשל, ששון לא נוהג לסמס, הוא לא פעיל בווטסאפ ולא משתמש ב"אנשי קשר" אלא מחייג רק מספרים מזכרונו. אין לו מחשב, הוא לא מעוניין להפעיל מחשב וגם מתעקש שלא ללמוד כיצד.

לששון אין מכשיר טלוויזיה בביתו והוא מסביר למה: "בזבוז של זמן. ממילא אני מגיע הביתה כל יום לקראת חצות מת מעייפות ואני נרדם מיד. חדשות? אקטואליה? בשביל זה יש רדיו. תכניות ריאליטי? לא יודע מה זה", הוא אומר.

במהלך יום העבודה שלו הוא לא נוהג לעשות הפסקות למנוחה או אפילו לאוכל. ימיו עמוסים תמיד ואם יאכל חס וחלילה ארוחת צהריים, זה יהיה כריך או מצלחת קטנה, רק על שולחנו בלשכתו ותוך כדי העבודה.

בנוסף, ששון מוכר כמי שעושה כבוד רב לסובבים אותו. לכל מי שיזמין אותו לאירוע, הוא ייענה ויגיע תמיד. לעתים הוא מבקר בארבעה ואפילו חמישה אירועים בערב, ולא נרתע גם ממרחקים. "אני זוכר ערב אחד שליוויתי אותו", אומר אחד ממקורביו, "נסענו לאירוע בקיסריה, ואחרי חצי שעה יצאנו משם והמשכנו לאירוע באשדוד כי מוטי התעקש להגיע לשני האירועים, למרות המרחק הרב". באירועים, הוא לא אוכל דבר ומסתפק תמיד בכוס תה. "אני לא אוכל כלום אחרי השעה 18:00, מקסימום שותה תה. זה לא בריא", הוא אומר. תה אמרנו? ששון שותה רק תה, מעולם לא שתה ולא ישתה קפה ומעולם לא נגע ולא ייגע במשקאות אלכוהוליים.

ומה עוד? ששון שומר שבת כבר שנים רבות. במהלך השבת הוא מרבה לנוח ולקרוא, ומדי שבת בבוקר עורך מסעות רגליים ברחבי העיר, בדרך כלל עם מנכ"ל החברה לבילוי ובידור שמשון חן, שהוא חברו הקרוב. השניים מגיעים יחד  לביקורים באתרים עירוניים כמו המדיטק, בריזה, ימית ותיאטרון חולון.

לששון יש כמובן מכרים רבים, אבל כמעט ואין לו חברים. אי אפשר לפנות אליו בשום בקשה "לסדר עבודה" או "לבטל קנס". הוא לא ייענה ובדרך כלל, גם ינזוף בפונה. את זמנו הפנוי ואת החגים הוא מבלה עם בני משפחתו, אחיו ואחייניו, והוא אוהב לשוחח עם חברתו הקרובה, משוררת הילדים ויקירת העיר שלומית כהן אסיף, שגרה בסמוך אליו.

לסיכום, ששון יכהן כראש עיר עוד חמש שנים. לא צריך להיות בעדו או נגדו, צריך רק להבין ולהפנים: ששון הוא באמת ראש עיר מסוג אחר, ולא בכדי בוחרים בו ושבי חולון פעם אחרי פעם לעמוד בראשות העיר ולהוביל אותה.

תגובות

15 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יום עצוב לעיר חולון.
    תושבי העיר האומללים ימשיכו לחיות בעיר מיושנת ומלוכלכת עוד 5 שנים.
    כמה חבל !

  2. אבי - 45 שנה בעיר

    כמה עלתה לששון הכתבה הזאת? באמת חבל כי רואים כמה שזה לא אמיתי
    רוב התושבים בחולון בחרו בששון?
    הוא קיבל 41 אחוז! זה אומנם עוזר לו לנצח בסיבוב הראשון אבל גם אומר ש59% (!!!!!!!!!!) חושבים שהוא לא מתאים וחיפשו אלטרנטיבה
    אז לפחות תדייקו בנתונים, בלי קשר לזה שנראה שחוץ מחנופה לראש העיר לחמש השנים הקרובות אין כאן כלום בכתבה

  3. ז

    חולון זו עיר של הלא ציונים חבל שלא הצליחו להעיף אותו לפנסיה חולון נראית כמו הפרצוף שלו נופלים במדרכות מרכז העיר מוזנח בלטות בולטות במדרכות נוסעים עם אופנים חשמליים ואופנועים על המדרכות לא רואים פקח אם יש פקח אז זה במכונית אוכלים פלפאל ומצלמים פני העיר כפני ראשה

  4. מני

    כל הכבוד אין הרבה אנשים כמותו אולי אפשר להדאיל אותו לקדנציה בראשון לציון.

  5. טובה א. גימלאים ביס גורדון חולון

    שמחה שמוטי ששון נבחר ! לא סתם חולון נקראת עיר הילדים,נוכחתי בזאת כשעבדתי כמחנכת בביס בחולון,אמו של מוטי נפטרה,סיפרתי לתלמידי,הם רצו ללכת לנחם,הסברתי להם שאי אפשר שכל הכתה תלך,הם הציעו לכתוב לו מכתב ניחומים,כך עשו,כתבו וצירו לו,אגדתי את המכתבים והבאתי למזכירות,שהעבירה לו בתום השבעה הגיע מוטי לביהס לבדו,סיפר לי שבא מיד מבית העלמין כדי להודות לתלמידים על ניחומים.ליויתי אותו לכתה ,שם למדה באותו זמן מורה אחרת,התלמידים הופתעו והתרגשו מאד מבואו של ראש העיר בכבודו ובעצמו לכיתה המעשה מעיד על מוטי שהוא רגיש אוהב ומעריך מעשה פשוט של ילד,שרוצה לנחם את ראש העיר על מות אמו.כל הכבוד לך מוטי! עלה והצלחה גם בקדנציה הזו!

  6. חנה נמה

    ללקנים מהמקומונים שלא כותבים את האמת עליו יש חלק בניצחון הדחוק שלו. הכתבה הזו היא דוגמא לכך. מה שכתוב בה לא עולה בקנה אחד עם דו"חות מבקר המדינה.

  7. שלמה

    כל מילה בכתבה נכונה אדם ישר הגון עם שיא צניעות כל כולו לעיר הרבה בריאות והצלחה

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל הפלצנים יש לכם עכשיו חמש שנים ללעוס את הכובע עד שיצא לכם מהתחת בעוד 5 שנים מוטי ששון זוכה בבחירות בפעם השביעית ברציפות 7 זה מספר המזל שלו

  9. אורנה

    לך לפנסיה. תנוח. תן לצעירים לפחת את העיר. בזכותך העיר מוזנחת. כסף זה לא הכול. תהיה גבר!!!

  10. א

    אחרי 25 שנה לא הגיע הזמן לפנות את הכסא לצעירים? עיאץר הילדים ? עיר הבינינים .עיר ללא חניות.ראש עיר שמשנה צביון של שכונות .תושבים השקיעו את מיטב כספם בשכונות יוקרתיות והוא בונה להם על הראש בנינים רבי קומות .ללא תיעול וביוב .מביא לעיר אוכלוסיית סטודנטים שמונה כחמשת אלפים איש ללא מחשבה לייצר מקומות חניה .והם שלא באשמתם חונים על ראש הדיירים.מה שמעניין אותו זה פרחים ובניה להכנסת מיסים לקופת העיריה .
    ב י ז י ו ן !!!!

  11. חולונית

    ניצחונו הגיע רק בגלל ריבוי המועמדים! אם היו רק 3 מתמודדים הוא לא היה מצליח לקחת קדנציה נוספת, וזה מראה כמה מרבית התושבים איבדו את אמונם בו. שימו בצד את האחוזים, כי הם מאד מטעים, וראו כמה קרוב היה אליו שי קינן!

  12. טוסון מרים

    כן ירבו אנשים כמו מוטי ששון ,אדם מיוחד במינו , וראוי ביותר לכהן את העיר חולון.
    כל מה רשום בכתבה זו אמת לאמיתה. הצניעות של מוטי ששון היא הגדולה שלו,
    ובו טמון ניסיון וידע עשיר לנהל את העיר חולון ,ורק עליו אפשר לסמוך.

    נאחל הצלחה למוטי ששון להמשיך לקדם את העיר חולון שאוהב ודואג בכל נפשו.

  13. לאה

    בטח לא דבק בו שום רבב כי אתם וכל העיתונות מסרבים לחקור ולפרסם את הרבב הטינופת רדיפת ועושק התושבים. אין בכם טיפת צדק עיתונאי לציבור הסובל מנחת זרועו רישעותו, איומי הסחיטה להיתעשרות בעושק ולא במישפט-עושק תושבים הוצאת כספי תושבים מחשבונות בנק ללא כל מסמך והודעה לאזרחים גנבת כספי ילדים שאינם ברישומי העיריה ומרשה לעובדים לעשות זאת והעשרת אחרים כמו אנשי שס כוללים,הפועל בכספים הניסחטים ,וקראו אצל מבקר המדינה מה מעולל ששון בכספי ציבור ואר כתבו דברי אמת. אתם צריכים להתבייש על השתקת העובדות והאמת. ובטח התגובה לא תועלה כי לא העלתם רבות .אתם משתיקי הציבור ורק מפארים אחד שמעביר לכם המון תקציבים עירוניים לפרסומות שחציין ניתן היה למנוע הן ללא צורך ובאים מפיות של קשישים מורעבים ילדים מורעבים ואיך אתם לא מתביישים!!כסף מטמטם תעולם מטמטם תעולם מזל שלא אותי! וניראה אותכם מפרסמים את האמת הזו וניראה אותכם עיתון חוקר את הטענות!

  14. זהר גולן

    כתבה מלוקקת ומגמתית שהאמת רחוקה ממנה ומביישת את כותבה ואת העיתון שבו מופיעה ושאינה משרתת את התושבים כלל. אני בחרתי במוטי ששון לפני 25 שנה וכך מידי בחירות לרשות המקומית אבל ״התעוררתי מהחלום״ שהכל ורוד והעיר מנוהלת טוב עוד לפני הבחירות הקודמות ! אחרי שבתור אזרח שאכפת לו ראיתי, הבנתי והפנמתי שאנו התושבים לא מעניינים את מוטי ששון ומה שמעניין אותו זה הכבוד והייקר שרוחשים לו. העיר חולון התדרדרה בכל המובנים לאן שהיא נמצאת היום והתהליך החל כבר לפני כעשר שנים…. וההערות וההארות ששלחנו למוטי ששון במכתבים (לא בוואטסאפ ולא בפייסבוק) אלה שחור על גבי לבן על ניירות כמו שהוא אוהב, לא עברו את המסננת של עוזרו הנאמן ומי שמטפל בפניות הציבור אורן סניה ומוטי ששון התרחק מקהל בוחריו וגם הכריזמה שהתבלט בה בשנות כהונתו הראשונות נעלמה ונותרנו עם לכלוך ברחובות, ירידה ברמת הלימודים, אחזקה לקויה של העיר והתדרדרות כללית של חולון בכל המישורים ולכן הבחירה של מוטי ששון לקדנציה שישית תהה בכיה לדורות וחבל על התושבים המסכנים שרצו שינוי….

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר