זוג צעיר

זוג צעיר מחולון משווע לסיוע כלכלי: "המדינה מוציאה לנו את המיץ"

הוא בעל תואר במינהל עסקים שנאלץ לנקות משרדים, היא שקלה להתגרש ממנו כדי לקבל קיצבת חד הורית והם עושים הכל כדי לפרנס את הילדים: "עשינו טעויות כזוג צעיר ואנחנו משלמים המחיר"

פורסם בתאריך: 1.11.18 10:04

המציאות הכלכלית בישראל לא קלה, אך יש כאלה שמבחינתם היא קשה עד מאוד. זוג נשוי בחולון, הורים לשני ילדים, מתקשה לסגור את החודש. השניים שמתאמצים מאוד ומנסים למצוא פתרונות למשבר הקשה שפוקד אותם, מספרים שגם גירושים עמדו על הפרק: "היינו על סף גירושים כדי שהאישה תוכל לקבל קיצבה של אם חד הורית מביטוח לאומי – עד כדי כך המצב שלנו קשה".

השניים, תושבי חולון נישאו לפני שש שנים. בנם הבכור, בן 14, נולד מחוץ לנישואים. לפני כארבע שנים, עם הולדת בנם הצעיר, החלה ההידרדרות הכלכלית. "עשינו טעויות של זוג צעיר שעליהן אנחנו משלמים את המחיר. היינו צריכים לשים לב להוצאות", אומר האב (השם המלא שמור מערכת).

הוא למד מינהל עסקים, עבד כאיש מכירות עד שהעסק נסגר ועתה הוא מתקשה למצוא עבודה במקצוע ונאלץ לנקות משרדים ובתים. הוא עושה ככל שביכולתו כדי להביא פרנסה הביתה. "אני בחור מלומד, עם ראש על הכתפיים, יש לי תעודה של מנהל עסקים אבל קשה מאוד למצוא עבודה בתחום ולכן אני עובד בניקיון משרדים ובתים ואשתי עובדת בעבודות מזדמנות".

על המצב הכלכלי שהידרדר ובגללו פנו ל"השקמה חולון" לבקש את עזרת הציבור, הוא אומר: "הכל יקר, המדינה מוציאה לנו את המיץ. שכר לימוד, תשלום לגן, אוכל ושכירות, לא פשוט לעמוד בכל זה, אנחנו מנסים לשרוד. אנחנו גרים בשכירות, שהיא עצמה נורא גבוהה – 3,000 שקל בחודש על דירה קטנה מאוד. הילד הקטן ישן איתי ועם אשתי בחדר. הבעיה היא שאין לנו עוד אופציות או מקור הכנסה נוסף".



האב מעיד על עצמו שהוא הורה מסור. "אני עושה כל מה שצריך למען אשתי וילדיי. לצערי, היינו על סף גירושים, כדי שהיא תוכל לקבל קיצבה מביטוח לאומי של אם חד הורית. אנחנו קשורים מאוד לילדים והבנו שדבר כזה עלול לפגוע בהם מאוד, לכן החלטנו שננסה לשרוד ולחיות יחד למרות הקושי."

יש לכם חובות?

" כן, לי יש חוב של 50,000 שקל ויש גם הוצאה לפועל. אני משלם את זה לאט לאט אבל זה הרבה כסף. לאשתי יש חוב של 60,000 שקל והיא נכנסת עכשיו לתהליך של פשיטת רגל. אנחנו מכניסים ביחד 10,000 שקל. 3,000 לשכר דירה, עוד גנים בתי ספר והוצאות נלוות – זה מגיע ל-5,000, וזה עוד בלי אוכל. המצב לא פשוט בכלל, אנחנו מנסים לעמוד על הרגליים".

ניסיתם תכנית הבראה כלכלית?

"ניסינו אבל זה לא הסתדר. במה אני אוריד? בחינוך ובאוכל של הילדים שלי?".

מה לגבי סיוע כלכלי?

"נשמח לקבל סיוע כלכלי, אבל חשוב לי להבהיר שאני לא מחפש נדבות. רק שמישהו יבוא ויעזור כדי שנוכל לעמוד על הרגליים. אשמח גם להצעות עבודה מתגמלות. אני בנאדם שלומד מאוד מהר, אני יודע מה אני שווה ומעדיף לא לעבוד על מינימום. אני מאוד חרוץ וכרגע עושה מה שאפשר, שזה לנקות משרדים ובתים".

אתם מקבלים עזרה מהמשפחה המורחבת?

"לצערי, אין לנו עזרה מאף גורם מהמשפחה. המצב קשה מאוד וזה משפיע על היחסים שלי עם אשתי כמובן, אבל אנחנו מבינים אחד את השני ומחפשים פתרונות כל הזמן".

על עזרה מגורמי הרווחה הוא אומר, ש"זה ממש לא מספיק כדי להסתדר. אנחנו כל הזמן מנסים לשרוד, אבל בחודשים האחרונים המצב בלתי נסבל, אנחנו פשוט לא עומדים על הרגליים ונשמח לכל עזרה".

תגובות

5 תגובות
  1. ליה

    עצוב אבל אתם לא הראשונים או האחרונים שנמצאים במצב כלכלי קשה אז תעשו מה שכולם עושים עובדים בכמה עבודות זו לא בושה ולא מוציאים שקל על שום דבר שהוא לא שכ"ד ואוכל וגם באוכל אפשר להצטמצם וחא לקנות ענבים ב 30 שח בקיצור אל תתרגלו לפשוט יד כי זה עצוב ולא מכבד את ילדיכם

  2. אני

    אם תתגרשו לא תקבלי עזרה הוא יחוייב במזונות וניקיון עצמאי 70 שח לשעה לא הראשונים ולצערי לא האחרונים יאלה אתם צעירים לעבוד ולסגור חובות כמו רוב המדינה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם מעוניין בעבודה במכירות מהבית בתחום של יעוץ מס או ביטוח עם שכר מתגמל והכשרה על חשבון החברה שירים צלצול 0549070789

  4. הגיון בריא.

    גם לחשוב פעמיים לפני שממשיכים להביא ילדים… ויודעים שהראש מיתחת למים… ואין שום בסיס לגדל אותם בכבוד… עם אחד אפשר ליסתדר.. ולא להגיד" יהיה בסדר".. כי לפעמים לא בסדר… לא מבינה את הזוגות הצעירים שמיתחתנים מוקדם לפני שיש בסיס להקים מישפחה.. וכניראה אף פעם לא אבין..!!!

  5. דורית

    איך מי שעובד בניקיון לא מגיע ל-400 ש"ח ליום עבודה??? 20 יום זה כבר 8,000….
    שני אנשים עובדים בנקיון מגיעים במהירות ל-16,000…ואם לא עושים שטויות, ובלי לקנות דירה,כבר צברו חוב של מעל 100,000 ש"ח… אפשר לחיות….
    בטוחה שהחתונה שלהם הייתה מפוארת…טוב, למה לעשות חתונה פשוטה, ולהשתמש בכסף של המתנות כדי להתבסס??? זה רטרו….

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר