אדוה רינגל. "מורה מיוחדת וחברה"
אדוה רינגל ז"ל. "נתנה את הנשמה לילדים"

תקווה לאדוה: מופע התרמה ענק למורה חולת סרטן מחולון

"אדוה היא אם חד הורית עם שלושה ילדים ומצבה הכלכלי לא פשוט", מספרת סגנית בית הספר כצנלסון בחולון כיצד ארגנו מופע התרמה למימון הטיפול הרפואי למורה האהובה

פורסם בתאריך: 6.11.18 09:11

אדוה רינגל (43), מורה בבית הספר כצנלסון בחולון, נלחמת במחלת הסרטן כבר שלוש שנים. על אף הטיפולים שקיבלה עד כה, מצבה הידרדר לאחרונה והסרטן בשלב מתקדם מאוד – סרטן גרורתי בדרגה 4. עם זאת, חבריה, מורים ותלמידים לא מאבדים את התקווה ונערכים לקראת ערב התרמה ענק למימון הטיפולים הרפואיים עבורה.

אדוה רינגל מלמדת זה יותר מעשר שנים בבית הספר כצנלסון בחולון. היא אם חד הורית לשלושה ילדים, הקטנה ביניהם רק בת חמש, ומצבה הכלכלי אינו מזהיר. עלות הטיפולים במחלת הסרטן מגיעה לעשרות אלפי שקלים לחודש, סכומים שרינגל לא יכולה לעמוד בהם, ולכן ארגנו חברתה הטובה רוית מוכתר וסגנית מנהלת "כצנלסון" אסנת זכאי ערב התרמה עבור מימון הטיפול הרפואי. אירוע ההתרמה, עם שלל אמנים, ייערך בתיאטרון חולון ב-14.11.18. כל ההכנסות מהאירוע יוקדשו, כאמור, לטיפולים ברינגל.

"המצב של אדוה הוא בעייתי", מספרת זכאי. "אדוה היא אם חד הורית עם שלושה ילדים ומצבה הכלכלי לא פשוט. חלק מהטיפולים התומכים שהיא צריכה לא נכלל בסל התרופות. מעבר לזה, המחלה מונעת ממנה לעבוד ואנחנו כאן כדי לסייע לה".

מהי ההיכרות שלך עם אדוה?

"אני מכירה את אדוה שבע שנים, היא מלמדת בבית הספר מעל עשר שנים. היא מיוחדת בשקט ובנועם שלה, אשת חינוך המכילה את הילדים בצורה יוצאת דופן, מאוד רגישה, ממש כמו מלאך. בשביל הילדים שלי הייתי רוצה מחנכת כזו, היא מודל לחיקוי ומורה לחיים".

כרזת המופע. כולם התנדבו

כרזת המופע. כולם התנדבו

זכאי מספרת כי המחלה התגלתה אצל רינגל לפני כשלוש שנים, "אך היא המשיכה לעבוד תוך כדי בדיקות וטיפולים עם הרבה כוחות נפש ואמונה שתנצח את המחלה. לפני כמה חודשים לצערי המצב החמיר ומחודש פברואר היא לא מגיעה לבית הספר".

איך קיבלו בבית ספר את מצבה?

"המורים והתלמידים קיבלו את זה קשה. אדוה היא חלק מהותי מבית הספר, מורה מובילה. כולנו אוהבים אותה ומרגישים בחסרונה. בשנה שעברה היא הגיעה למסיבת הסיום לאחר ארבעה חודשים שלא היתה בבית הספר וכולנו התרגשנו לראות אותה. אנו תומכים בה מכל הבחינות  ומקפידים לשמור על קשר רציף איתה  ועם המשפחה".



לארגונו של ערב התרמה נתנו יד צוות בית הספר, בסיוע המפיק שידוי. תיאטרון חולון התגייס לעזור ומספק את האולם בחינם. עמותת קו לחיים עוזרת לנהל את הקמפיין ואת יחסי הציבור עושים מקסימדיה וירון לוטן בהתנדבות. "גייסנו אמנים שונים כמו רשף לוי, קובי מימון, איתי לוי, אמירם טובים, טל שגב, עדן חסון ויעל לבנטל", מציינת זכאי, "נתי רביץ ואגם שוסטר ינחו את הערב, וכולם יופיעו בהתנדבות.

"צוות בית הספר וההורים התגייסו בצורה מדהימה, גם האמנים – כולם באים מכל הלב. ענת מאור הגרפיקאית עיצבה לנו פלאייר מכובד. הנתינה של האנשים מחממת את הלב. אני לא יודעת אם היו מתגייסים ככה בשביל כל אחד. אדוה ממש נוגעת בלב של האנשים".

עלות כרטיס למופע היא 120 שקל. חצי ממכסת הכרטיסים כבר נמכרה. "אני מקווה ומאמינה שנצליח למכור את כל הכרטיסים", אומרת זכאי וקוראת לכלל הציבור "לבוא ולעזור – להעניק תקווה לאדוה".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר