חצבת

בית החולים וולפסון: "כ-20 מקרים של חצבת הגיעו אלינו"

מגיפת החצבת הגיעה גם לחולון. ב"וולפסון" ערוכים למתן החיסונים, מעניקים טיפול תומך ומאשפזים את החולים: "אין באמת טיפול למחלה הזו"

פורסם בתאריך: 8.11.18 10:43

התפרצות מחלת החצבת בישראל הגיעה גם לחולון. בבית החולים וולפסון מדווחים: "בחודש וחצי האחרון הגיעו אלינו כ-20 מקרים של ילדים ומבוגרים נגועים בחצבת". בטיפות החלב בעיר ערוכים למתן החיסון.

חצבת היא מחלה נגיפית הגורמת לפריחה ולתחושה כללית רעה, עוברת מאדם לאדם על ידי פיזור הנגיף לסביבה בשיעול, בעיטוש או במגע עם הפרשות מהאף או ליחה. אפשר להידבק גם מנגיפים שנשארו בחדר שבו שהה חולה גם כמה שעות אחרי שעזב. שיעורי הסיכון למי שאיננו מחוסן להידבק לאחר חשיפה ומגע עם חולה – 90%. חצבת עלולה לגרום לסיבוכים קשים בדרכי הנשימה ובמערכת העצבים. כשליש מהחולים יפתחו סיבוכים, ביניהם דלקת האוזן התיכונה, שלשולים ודלקת קרנית העין.

הסיבוכים הנדירים יותר הם: דלקת ריאות ודלקת מוח. סיבוך נדיר היא מחלה ניוונית של המוח ופגיעה בלתי הפיכה במערכת העצבים המרכזית המתבטאים בהידרדרות שכלית ופרכוסים ועלולה להופיע אפילו כעשר שנים אחרי ההידבקות הראשונה. הסיכון לסיבוכים גבוה יותר בקרב ילדים מתחת לגיל חמש, אצל מבוגרים מעל גיל 20 ובחולים הסובלים מדיכוי מערכת החיסון. אחד מאלף חולים עלול למות מסיבוכי חצבת.

לאחרונה יותר ויותר אנשים נדבקים במחלה בישראל. בהודעה שהוציא אתמול (ד') משרד הבריאות צוין כי הסיבות לכך הן תיירים חולים בחצבת שהגיעו לישראל והעבירו המחלה וכן אוכלוסיות לא מחוסנות, בעיקר מהעדה החרדית וכן סרבני חיסונים שוחרי הרפואה הטבעית. מספר הנדבקים בחצבת בישראל, נכון לדיווח מתחילת השבוע (שני) של משרד הבריאות, עומד עתה על 1,401 חולים. מנה אחת של החיסון נגד חצבת ניתנת לתינוקות בישראל בגיל שנה החל משנת 1971, ומנה נוספת בכיתה א', החל מילידי שנת 1978.



ד"ר רדיאנה טשר, רופאה מתחום מניעת זיהומים בבית החולים וולפסון בחולון, התייחסה להתפרצות המחלה: "אנחנו ערוכים להתמודדות עם מחלת החצבת. כרגע יש לנו את מלאי החיסונים כדי לטפל באלה שלא חוסנו. החיסונים מחולקים לשניים, חיסון פעיל שמתאים לכל האוכלוסיה וחיסון סביל שמותאם לתינוקות מתחת לגיל חצי שנה ונשים בהריון. לעתים יש מחסור החיסון הסביל, אך כעת יש לנו אותו במלאי. בחודש וחצי האחרונים הגיעו אלינו כ-20 מקרים של ילדים ומבוגרים שנגועים בחצבת. זה חריג מאוד. אנחנו נותנים טיפול תומך ומאשפזים אותם כי אין באמת טיפול למחלה הזו. תקופת ההחלמה היא שבוע, אלא אם כן המחלה מסתבכת. לאחרונה הגיעו אלינו הרבה ילדי מהגרים שנדבקו במחלה, כנראה באחד הגנים בתל אביב".

איפה מקבלים חיסון בחולון?

חיסונים לילדים ניתן לקבל במרכזי טיפת חלב השונים בעיר. הן פועלות בימי ראשון עד חמישי משעות הבוקר עד שעות הצהריים המאוחרות. יש שלושה מרכזי טיפת חלב ברחוב משעול היהלום 6, חזית היהלום 5 ורחוב י"א באדר 2. יש ליצור קשר עם אותן מרפאות ולקבוע תור. במידה שאדם מבוגר מגלה שהוא לא מחוסן, הוא צריך לפנות ללשכת הבריאות, לקנות את החיסון באופן עצמאי ולהתחסן בקופת החולים אליה הוא שייך.

תגובות

2 תגובות
  1. שמואל עובדיה

    השקמה חולון
    בצורה קבועה וברורה משבח ומהלל
    את בית החולים וולפסון
    בית חולים גרוע מסוכן המיוחד לאנשים קשישים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר