תאורת רחוב בחולון. צילום: עיריית חולון
תאורת רחוב בחולון. צילום: עיריית חולון

כמה עולה להאיר את העיר? נתוני המאור בחולון

כמה עולה להאיר את רחובות העיר חולון, כמה עמודי תאורה יש בעיר וכמה פנסים? רגע לפני חג האורים, מפרסמת עיריית חולון את הנתונים

פורסם בתאריך: 26.11.18 15:55

כמה עולה להאיר את רחובות העיר חולון, כמה עמודי תאורה יש בעיר וכמה פנסים? רגע לפני חג האורים, מפרסמת עיריית חולון את נתוני המאור:

ברחבי העיר מותקנים כ-11,100 עמודי תאורה, בהם כ-14 אלף גופי תאורה. עמודי התאורה בעיר מגוונים: יש עגולים, מרובעים, מתומנים ועוד צורות, הם גם  בעלי גובה משתנה שנקבע בהתאם למיקום: בין ארבעה לעשרה מטרים. בעירייה מוסרים כי בעת תכנון התאורה באזור מסוים מובא בחשבון נושא האחידות ובפרויקטים חדשים מותקנים כיום רק עמודים מרובעים בגובה שמתאים לתנאי הכביש.

גופי התאורה מותקנים עם נורות נל"ג (נתרן לחץ גבוה), שמפיצות אור צהוב ונורות מסוג "מיטל הייד" שמפיצות אור לבן. בחודשים האחרונים, במסגרת פרויקט להתייעלות אנרגטית שמקיימת עיריית חולון, משודרגים גופי התאורה בעיר לגופי תאורה בטכנולוגיית לד. לאחרונה הסתיימה החלפת כ-100 גופי תאורה קיימים בשכונת תל גיבורים לגופי תאורה חדשים בטכנולוגיה זו. העבודה בוצעה על עמודי רשת חברת החשמל וכן על עמודי חשמל חדשים שהותקנו עם תשתית תת קרקעית, כדוגמת רחוב גוש עציון. תאורה בטכנולוגיית הלד, יש לציין, היא תאורה חסכונית  שמפיצה אור נעים.

בכל עשרות אלפי עמודי האורה והפנסים ברחבי העיר מטפלים רק ארבעה חשמלאים ממחלקת מאור בעיריית חולון וכן קבלן חיצוני שמופעל במידת הצורך. עובדים אלה נשאלים לא אחת מדוע תאורת הרחובות דולקת לעתים בשעות היום כאשר השמש זורחת? התשובה לכך היא שבמהלך היום החשמלאים מבצעים בדיקות שונות ואף תיקונים ולשם כך מודלקות מרכזיות המאור בעיר, מדי פעם בפעם, באופן יזום.



ומהן שעות ההדלקה והכיבוי האוטומטיות של תאורת הרחובות בחולון בקיץ ובחורף? במרכזיות המאור קיימים שעונים אסטרונומיים שעל פיהם נקבעת שעת ההדלקה והכיבוי. התאורה נדלקת בהתאם לשעת שקיעת השמש ונכבית בעת הזריחה. זאת, למעט הגנים הציבוריים שבהם התאורה נכבית בשעה 23:00.

כמה זה עולה לנו? בשנה האחרונה צריכת החשמל במאור הרחובות בחולון עמדה על 10,383,324 קוט"ש (קילוואט לשעה), כאשר התשלום בגין הצריכה עומד על סך 4,465,004 שקל.

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר