הסטודנטים להנדסה מבאר שבע מסבירים לתלמידת הרצפלד על המערכת. צילום: יוסי בראומן
הסטודנטים להנדסה מבאר שבע מסבירים לתלמידת "הרצפלד" על המערכת. צילום: יוסי בראומן

מערכת חדשה תסייע לתלמידה עם שיתוק מוחין מחולון לתקשר

תלמידה בת 17 מ"הרצפלד", הסובלת משיתוק מוחין, תוכל מעתה לתקשר טוב יותר בזכות מערכת שפיתחו סטודנטים להנדסה מבאר שבע

פורסם בתאריך: 6.12.18 13:07

סטודנטים מהמכללה האקדמית להנדסה בבאר שבע פיתחו פתרון לילדים עם שיתוק מוחין מבית ספר הרצפלד בחולון. בית הספר הרצפלד מיועד לתלמידי חינוך מיוחד בגילאים שש עד 21. הוא משרת תלמידים שנכותם הראשונית היא נכות מוטורית, אשר זקוקים לתמיכה מתמשכת כדי ללמוד ולממש את הפוטנציאל התפקודי שלהם.

חיה, תלמידה בת 17 מ"הרצפלד", הסובלת משיתוק מוחין, לקחה חלק בפרויקט של שני סטודנטים מ-SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בבאר שבע, אושרת יוסף ומאור כהן, שהציגו פתרון ישים ופשוט לבעיית התקשורת עם אנשים עם שיתוק מוחין.

חיה נולדה עם שיתוק מוחין ומעולם לא הצליחה לתקשר עם אף אחד. התקשורת איתה נעשתה באמצעות המטפל שלה רפאל, ששואל שאלות כלליות והיא עונה באמצעות תנועות קטנות, כמעט בלתי נראות, בפנים. כעת, לא יהיה צורך במתווך וחיה תוכל לתקשר באופן עצמאי.

לרוב, אנשים הסובלים משיתוק מוחין, אינם יכולים לתקשר עם הסביבה ומתקשים להסביר את רצונם. הסטודנטים פיתחו מערכת היושבת על מסך עם אפליקציה מותאמת. המערכת עוקבת באמצעות מצלמה אחר תנועות העיניים של המשתמש ויודעת להציג על המסך את הנקודה עליה הוא מסתכל. על המסך מוצגת האפליקציה המותאמת המציגה למשתמש רצונות שונים כמו לדוגמה – אוכל, שירותים, מקלחת וכדומה. המשתמש מסתכל על המשבצת הרצויה וכך המערכת יודעת להעביר למטפל או למשפחה מה המשתמש רוצה.



"זהו למעשה פרויקט של העירייה אשר הוביל דוקטור משה לייבה, סגן מנהל מחלקת החינוך בעיריית חולון", מספרת רויטל וייס, מנהלת בית הספר הרצפלד. "האקתון TOM הוא פרויקט עולמי המפגיש בין מהנדסים, מתכנתים, מעצבים, מומחי שיווק, אמנים וסטודנטים במטרה למצוא פתרונות למען תלמידים עם צרכים מיוחדים. אנחנו עובדים על הפרויקט למעלה משנה. הסטודנטים הגיעו לבית הספר ועבדו בשיתוף עם חיה התלמידה שלנו. אנחנו מקבלים בברכה את כל מי שמוכן לעזור לתלמידי בית הספר. יש לציין את מכללת HIT  שלוקחת חלק פעיל בקידום התלמידים ומספקת לנו אמצעים שונים שעוזרים לילדים להביע את עצמם".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר