אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

למה תושבי אגרובנק לא יוצאים מהבית בשעות הערב?

האם לעוצר שנכפה על התושבים בעקבות בעיית החניה יימצא פתרון?

פורסם בתאריך: 1.1.19 13:21

תושבי שכונת אגרובנק הוותיקה במרכז חולון מיואשים. אין חניה ואת המעט שיש, תופסים תושבים משכונות אחרות שמגיעים למרכז העיר. "הגיע הזמן שהעירייה תתעורר ותטפל בבעיה", הם אומרים בזעם.

"מצוקת החניה בשכונת אגרובנק במרכז העיר ממש בלתי נסבלת וגורמת סבל רב לתושבים. כל יציאה שלנו מהבית מחייבת להביא בחשבון שכאשר נחזור, כמעט בטוח שלא יהיה לנו מקום חניה וניאלץ להסתובב לפעמים שעה ויותר כדי לחפש חניה. הפתרון: לפעמים פשוט לא יוצאים מהבית בגלל הבעיה הזו, ממש כך". כך אומרת השבוע ל"השקמה-חולון" תושבת ותיקה בשכונה.

אגרובנק היא שכונה ישנה שמרבית בנייני המגורים בה אינם כוללים חניה והדיירים נאלצים להחנות את רכבם ברחובות השכונה. "בשנות ה-60 בנו בניינים ואיש לא חשב על מקומות חניה, כי לא היה צורך. הזמנים השתנו ולכל אחד יש רכב, שניים ולפעמים גם שלושה למשפחה. המצוקה שלנו גדולה ביותר כי יש מעט מאוד מקומות חניה ברחובות השכונה ויש בעיה נוספת קשה מאוד: תושבים משכונות אחרות שמגיעים למרכז העיר, נכנסים לרחובות הקטנים והצרים של השכונה, מחנים את רכביהם וגם מקומות החניה המעטים שיש לנו נתפסים ונלקחים", אומר תושב השכונה.

לדברי תושבי השכונה מדובר בבעיה קשה שקיימת בכל שעות היממה אבל בולטת במיוחד בשעות אחר הצהריים, בסיום יום עבודה, כאשר התושבים חוזרים לבתיהם. "כל מה שאנחנו רוצים זה להחנות את הרכב ולעלות הביתה לנוח, אבל זו משימה ממש בלתי אפשרית. מסתובבים ומחפשים חניה, מרחיקים לשכונות אחרות כי אין ברירה. למי בדיוק נראה סביר שתושב יחנה את רכבו חצי קילומטר או יותר מביתו? זה המצב המצער אצלנו", אומרת התושבת.

למי בעצם מופנית התלונה? 

"לעירייה כמובן. שיבואו וייראו את המצוקה הבלתי נסבלת. יש אפשרויות לפתרונות וחובה לעשות מעשה. למשל, שיקצו רק לנו תושבי השכונה היתר לחניה וימנעו חניה מאחרים, שיפתחו עוד מקומות חניה על ידי שינוי תשתית המדרכות, שיעשו משהו. אי אפשר לחיות ככה".



תושב נוסף מספר ל"השקמה-חולון": "המהנדס שתכנן את שיפוץ כיכר השבעה בשכונה ביטל תוך כדי כך 90 אחוז ממקומות החניה סביב הכיכר. איזה מין תכנון לא מתחשב זה? אני בטוח שהוא לא גר באזור, שזה ממש לא מעניין אותו. בנוסף, על פי חוקי התנועה, יש זכות נסיעה קדימה למי שכבר נמצאים בנסיעה בתוך הכיכר, ורק בכיכר השבעה זכות קדימה היא לנוסעים מרחוב חנקין לכיכר. זה מצב שמנוגד לחוקי התנועה ובמקרים רבים גורם לכמעט תאונות. אף אחד לא יודע למי יש זכות קדימה ובזה חובה לטפל מיידית".

מעיריית חולון נמסר בתגובה: "במסגרת שדרוג רחוב חנקין לכל אורכו, הוסדרו שני נתיבי נסיעה רציפים ובוטלו כתשע חניות בלבד. בעבר, רצף הנסיעה של שני נתיבים באזור כיכר השבעה נותק עקב חניית רכבים בנתיב הימני. כדי להבטיח נסיעה ללא הפרעות בציר זה, בוטלו חניות לאורך תוואי הנסיעה בכיכר. ההסדר מחזק את הרחוב כציר תנועה שכונתי מאסף שמחבר את השכונה לרחוב מקווה ישראל ולמערכת הכבישים הבינעירוניים, דבר שתורם באופן משמעותי לשיפור זרימת התנועה בשכונה ולשחרור הפקקים ברחובות הפנימיים".

תגובות

8 תגובות
  1. דוד

    יש בזה צד חיובי , זה יגרום לתושבים ללכת ברגל וה טוב לבריאות.

  2. ליאורה פור - המשמר החברתי חולון

    זו לא השכונה היחידה שסובלת ממצוקת חניה והתעמרות העיריה ! אין איכות חיים בעיר לתושבים. אנשים חיים בכלא מזהב. מפחדים לצאת עם הרכב אחרי הצהריים ו/או בערב שמא לא תהיה להם חניה.
    לבטל 9 חניות זו קטסטרופה במיוחד כשכבר קודם הייתה מצוקת חניה. יש אפשרות של הוספת חניות ונעשה פיילוט בעיריית ירושלים. שיילכו וילמדו איך לשפר !

  3. זהבה

    יש להאיץ התחדשות עירונית (תמ"א 38/2), כך תהיה תמורה משולשת – חניה לדיירים, חידוש פני העיר, שיפור דיור.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אנחנו סובלים מחוסר תחבורה ציבורית קרובה.לא ברחוב חנקין ולא ברחוב מקווה ישראל.
    כמה תושבים מדושני עונג החתימו על עצומה,לביטול קו 2 ברחוב ומאז נשארו מרוחקים מכל קו אוטובוס.

  5. דליה שירי

    פעם ראשונה שאני מגיבה.
    כנראה שיש סובלים נוספים מחוסר תחבורה ציבורית

  6. מומו

    ובנוסף חסומים רחובות רבים בגלל העבודה של הקבלנים בקראוזה ובחנקין. הם תופסים מקומות חניה רבים עם הכלים שלהם ולעיריה לא אכפת. להם חשובים הקבלנים ולא האזרחים. ואז הם גם שולחים פקחים מהבוקר עד הערב שידפקו לנו דוחות. שראש העיר יבוא לגור פה שבוע ללא חניה ונראה

  7. דיירת ותיקה

    אכן קטסטרופה ואין יום שאין ריבים וצעקות על חנייה
    גם עם ינתנו אישורי חנייה אנחנו המון דיירים על מרחב חנייה קטן מידי שלא לדבר על הביניינים החדשים שיוסיפו ללחץ שנוצר .
    משיחות בעבר עם העירייה התשובה שנמסרה הייתה שהעירייה לא מעודדת נסיעה ברכב פרטי ולכן אין לה עניין בהסדר חנייה ואם אני רוצה שאעשה מנוי לחניון בבניין צמרת . אז אין תקווה כמו שנראה

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חחחח "צרות של עשירים". ..
    חאלס אנשים מפונקים. . אז לכו קצת ברגל..

    ישנם בארץ צרות אחרות להתעסק איתם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר