מדכה צררה מדי וחסומה מדי. צילום: "אור ירוק"

מדרכה להולכי רגל? ביותר מחצי המקרים בחולון הדרך חסומה

ממצאי בדיקה של "אור ירוק" בחולון מגלים: 50% מהמדרכות אינן עומדות בתקן עם חסמים של פסולת ומכוניות חונות על שפת המדרכה

פורסם בתאריך: 2.1.19 11:14

המדרכות בחולון, שאמורות לשמש נתיב בטוח להולכי הרגל, במקרים רבים אינן פנויות עבורם. תושבים רבים חשים שהמדרכות מופקרות מרגלי הצועדים לטובות רוכבי אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ודומיהם ומן הצד השני – מכוניות שחונות עליהן, פחים, מחזוריות, גזם ועמודים.

כדי להוביל לצמצום התופעה, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק בשיתוף FIDF ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT וקבוצות הנוער של אור ירוק, לבדוק את מצב המדרכות בעיר.

הפרמטרים המרכזיים שנבדקו: תקינות רוחב המדרכה שאמורה להיות ברוחב 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה; הימצאות חסמים – האם יש חסמים ומפגעים המפריעים להולכי הרגל, כגון פחי זבל המוצבים על המדרכות, מכוניות חונות, עמודי חשמל באמצע הדרך שלא מאפשרים למעבר לעגלות ולבעלי מוגבלויות, ועוד.

הבדיקה העלתה מצב חמור כאשר לפי הרחובות שנבדקו (אביבים, אז"ר, הארז, התומר, יבנה, נס ציונה, הרי שנקר, המכבים, סוקולוב, חיים ארלוזורוב) בחולון, 50% נמצאו מדרכות שאינן עומדות בתקן עם חסמים של פסולת רבה ומכוניות חונות על שפת המדרכה.



מעיריית חולון נמסר בתגובה כי "הפיקוח העירוני מבצע אכיפה נגד כלי רכב שחונים בניגוד לחוק, כולל חניה על מדרכות. כמו כן, במידה שאדם נתפס משליך פסולת על מדרכה, הוא מקבל קנס באופן מיידי ומערך התברואה דואג לפנות את הפסולת מהמקום. יש לציין כי הצבת מתקני אשפה ו/או מחזור על מדרכות נעשית בתיאום עם יועצי תנועה ולאחר בדיקה בשטח, שכוללת בחינת נגישות לנכים, הסדרי חנייה, אי חסימת שדה הראייה לכלי הרכב ועוד".

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה, התייחס לממצא המדאיג: "הולכי הרגל בישראל הם אוכלוסיה הנמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים. במפגש בין כלי רכב להולך רגל, אין להולך הרגל סיכוי לנצח. ראשי הערים והרשויות המקומיות חייבים לוודא כי המדרכות נשארות האזור הבטוח עבורם, שבו הם יכולים לצעוד מבלי להסתכן בפגיעה של רכב או של אופניים. המדרכות צריכות להיות רחבות מספיק וחפות ממכשולים. הקפדה על תקינות מצבן של המדרכות יכולה למנוע פגיעה של הולכי רגל ולהציל חיים".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר