קמפוס קריית שרת

קמפוס ק"ש נגד מבקר העירייה: "אי דיוקים בדו"ח על ניהול הכספים"

במכתב שהופץ להורים מטעם קמפוס קריית שרת דוחים את טענות מבקר העירייה על הליקויים ברכש, שימוש וניהול כספים

פורסם בתאריך: 15.1.19 12:29

בקמפוס קריית שרת (ק"ש) יוצאים כנגד נתוני דו"ח מבקר העירייה בנושא שימוש בכספי תשלומי הורים ושימוש בכספים בכלל. במסמך שהופץ להורי בית הספר נכתב: "הדו"ח לא מפריד באופן ברור בין חשבון הרשות לחשבון ההורים, יש לא מעט אי דיוקים והצגת נתונים שאינם בהקשר המלא".

כזכור וכפי שפורסם ב"השקמה-חולון", מבקר עיריית חולון מצא ליקויים בשימוש ובניהול הכספים בבית הספר קריית שרת ובבתי ספר נוספים בחולון. בין השאר ציין כי בקמפוס קריית שרת, בניגוד לכאורה לחוק המכרזים וההנחיות, הנהלת בית הספר רכשה מחשבים וציוד היקפי מכספי הרשות שלא באמצעות הספקים הזוכים במכרזים העירוניים וללא קבלת הצעות מחיר מסודרות. בנוסף, הנהלת בית הספר סעדה מכספי הרשות במסעדות ואף הזמינה קייטרינג לישיבותיה ללא קבלת הצעות מחיר מסודרות. עוד ציין המבקר כי הנהלת בית הספר רכשה מכספי הרשות, בין השאר, שירותי קייטרינג ואולמות אירועים לפתיחת שנת הלימודים, למסיבת פרישה למנהלת בית הספר, לסרטים באירוח VIP ומתנות פרישה למנהלת וליו"ר ועד ההורים, ללא קבלת הצעות מחיר מסודרות. זאת ועוד, הנהלת בית הספר רכשה מכספי הרשות מתנות ושירות לצוות, הכולל הסעות להלוויה וניחום אבלים ומתנות.

בתגובה לכך, במכתב שהופץ להורים מטעם בית הספר דוחים את טענות מבקר העירייה ובין השאר מציינים כי "הבקרה התקיימה בכל בתי הספר בעיר, בתי הספר לא היו שותפים לתהליך ולא עודכנו על קיומו כאשר נציגי העירייה הגיעו ולקחו את הדו"חות הכספיים. בית הספר לא התבקש להבהיר ולהסביר לא לגבי ההוצאות אלו או אחרות וגם לא את מבנה התקציב וכדומה". בקמפוס קריית שרת מציינים כי "בעקבות הדו"ח חודדו הנהלים ואנו צפויים לקבל הנחיות ודגשים שיחייבו את בית הספר. הובהר מעל לכל ספק שאף מנהל לא נהג בכספים במרמה".



בנוסף, בישיבה שהתקיימה עם נציגי הנהגת ההורים ונציגי בית הספר נטען מטעם בית הספר כי מקורותיו הכספיים הם העירייה, שהכספים ממנה מועברים בשתי פעימות בשנה – פברואר וספטמבר. תשלומי הורים, ציינו בבית הספר, מועברים על פי חוזר מנכ"ל לתשלומי הורים וועדת חריגים מחוזית/ארצית. בנוגע לכספי ההורים, ציינו, ליו"ר ההנהגה זכות חתימה בחשבון, וכל המידע על החשבון זמין עבורו. לחשבון ההורים מופקדים כל הכספים הנגבים בכפוף לחוזר תשלומי ההורים והכספים משויכים על פי סעיפי הגבייה. עוד נאמר לנציגי הנהגת ההורים כי כל קבלה שמגיעה נחתמת על ידי בעל התפקיד הרלבנטי (סגנים, רכזי מגמות, רכז חינוך חברתי) ואז היא משויכת לסעיף התקציבי.

מעיריית חולון נמסר: "דו"ח הביקורת הסופי בנושא רכש חריג, לכאורה, בבתי הספר השש-שנתיים, המופיע בדו"ח מבקר העירייה לשנת 2017, כולל בכל בית ספר הפרדה ברורה בממצאים בין כספי הרשות לבין כספי ההורים ומציג את ההתייחסות של מנהל האגף לחינוך על יסודי ומנהלי בתי הספר לממצאים. הוועדה לתיקון ליקויים בראשות מנכ"ל העירייה תקיים בקרוב דיון בממצאי הדו"ח".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר