גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק
גן ילדים. אילוסטרציה: שאטרסטוק

"מצטערים הגן סגור, הסייעת לא הגיעה גם היום לעבודה"

הורים לילדים מכמה גני חובה בחולון אובדי עצות אל מול מחסור בכוח אדם של סייעות: "מודיעים לנו בבוקר שהגן סגור ואנחנו נאלצים לאחר לעבודה ולמצוא סידור לילדים"

פורסם בתאריך: 4.2.19 14:22

בחודש האחרון התקבלו במערכת "השקמה-חולון" תלונות של הורים לילדי גנים, על אי הפעלת הגנים בעקבות היעדרון של הסייעות מהעבודה. "אנו מגיעים עם הילדים בבוקר לגן והגננת מבשרת, אני מצטערת הגן סגור הסייעת לא הגיעה".

הגנים שלאחרונה חלו שיבושים בהפעלתם הם בעיקר גני חובה בקריית שרת שהסייעות העובדות בהם מועסקות על ידי חברת "מוסדות מוסדות, חינוך ותרבות חולון". כידוע, על פי חוק, לכל גננת מוצמדת סייעת ולעתים שתיים ואסור לה לפתוח את הגן ללא סייעת.

אמא לילד בן חמש מספרת על השיבושים: "בחודשיים האחרונים, כשיש צורך בסייעת מחליפה – אין כוח אדם.  אני נאלצת יותר מדי פעמים לעמוד בשער הגן בבקרים הקפואים עם הילד שלי  ולחכות עד שהגננת תפתח את השער. כאמא לילד בגן חובה, שכידוע חל עליו חוק חינוך חובה, צריכה למצוא כל פעם מחדש סידור אחר לילד שלי". אם נוספת אומרת: "זה הגיע למצב שזה כבר פוגע לי בעבודה ובשכר-  איזה בוס רוצה עובדת שמאחרת כל פעם כי לא מצא סידור לילד?! גבו מאיתנו תשלום נוסף כדי שנוכל להכניס את הילד בשעה 7:15 ובפועל, הוא נכנס בשעה 8:30 במידה שמגיעה סייעת בזמן. מי מזכה אותנו על הסכומים האלה ומי מפצה על הזמן האבוד? אף אחד".



אב לאחד מילדי הגן אומר: "מעסיקים נשים כסייעות בתנאים עלובים ושכר מגוחך ולכן התחלופה גבוהה. העובדות מרשות לעצמן לאחר או להיעדר כי במילא לא יפטרו אותן בגלל שקשה לחברה להשיג עובדות בשכר כה נמוך. אני לא רוצה שישתמע כאילו אני יוצא כנגדן, הן עובדות נהדרות שעושות עבודת קודש. הבעיה שהן עובדות קבלן שמועסקות בתנאים מגוחכים, ובסופו של דבר אנחנו ההורים והילדים סובלים – מי שאין לו סידור נדפק וכל יום הוא הימור- יהיה היום יום לימודים בגן או לא?".

כרמלה אורן, מנכ"לית חברת מוסדות, חינוך ותרבות חולון, המעסיקה את הסייעות, אמרה בתגובה: "בכל המקרים שבהן סייעות הגיעו באיחור, מדובר בסייעות שהודיעו רק בשעות הבוקר על כוונתן להיעדר מהעבודה. החברה דורשת מהן שלפחות תגענה לפתוח את הגן כדי להימנע מהמצבים המתוארים בפנייה ואולם לעתים מדובר בסייעת חולה כך שלא תמיד זה מתאפשר.

"מרגע קבלת ההודעה, סייעות ממלאות מקום נשלחות לעבודה ואולם מאחר שנעשית אליהן פנייה רק באותו הבוקר, לעתים הן אינן מצליחות להגיע בזמן לפתיחה. במקרים אלו משתדלת החברה להיעזר בגן סמוך לקליטת הילדים או בסייעת נוספת מגנים סמוכים עד להגעת הממלאת מקום. בגנים שיש שבהן שתי סייעות, לא מתעוררת בעיה כזו".

לגבי גן מסוים (הפרטים המלאים שמורים במערכת), נמסר מחברת מוסדות: "סייעת הגן הקבועה שנעדרה התנהלה בחוסר אחריות בכך שלא דאגה לעדכן מבעוד מועד על כוונתה להיעדר מספר ימים ברצף,  מה שגרם לכך שסייעות למילוי מקום נשלחו רק בבוקר. למרות זאת, מבדיקת הנוכחות של הסייעות שמילאו את מקומה נמצא שהגן  נפתח באיחור של דקות ספורות בלבד".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר