הקאוצ'רית מחולון: "המקרה של הילדה שנאנסה על ידי החבר של אמה היה לי טראומטי"

אילנה יהב, מאמנת אישית ומומחית לטיפול רגשי, מספרת כיצד היא מסייעת למטופליה, בעיקר נשים ובני נוער, לצאת ממשברים קשים ומורכבים ונותנת להם תקווה לחיים טובים

פורסם בתאריך: 23.3.19 11:12

בחולון היא שם דבר בהעצמה אישית, החזרה לחיים שגרתיים אחרי משברים וטיפול בכל מי שחוו בעיה נפשית-רגשית. לאילנה יהב, מאמנת אישית ומומחית לטיפול רגשי בשיטת "המסע", חשוב לסייע לאחרים לאחר החיים הלא פשוטים שעברה בעצמה וההצלחות – מוכחות.

"אני מנוסה בטיפול בבעיות שהחיים מזמנים, אבל המקרה של אותה צעירה בשנות ה-30 לחייה שמגיל חמש נאנסה על ידי בן הזוג של אמה כשאמא שלה נוכחת ונמצאת פיזית תוך כדי לקול צרחות הילדה, מבלי שהיא מונעת את המעשה הדוחה והקשה, היה לי קשה וטראומטי.

"אף אחד לא ידע מה עובר על הילדה האומללה הזו", ממשיכה אילנה, "כל הזמן איימו עליה שהיא תיזרק לרחוב אם תתלונן, והיא אף נכנסה להריון מהגבר הזה בגיל 13 ועברה הפלה בסתר. היא היתה נערה אבודה, עם מספר רב של נסיונות אובדניים, בריחה מהבית, נשרה מהלימודים והסתובבה ברחובות. נפשה זעקה לעזרה על שטימאו לה את הגוף והנשמה".

איך את משתלבת בסיפור הקשה?

"היא הגיע אלי כמקום מפלט אחרון לנפשה המיוסרת וחסרת השקט, כשהיא שונאת את אמה שנאת מוות ואין לה אף אחד בעולם. זה היה המקרה הכי קשה, כואב ומסובך שטיפלתי בו. איך יוצרים אמון אצלה? איך מתחילים? ותוך תהליך עמוק בשיטת 'המסע', לאט לאט היא שחררה את כל הרעל הרגשי שהיה בתוכה וחזרה לחיים, הפסיקה עם הבולימיה בה לקתה, הבינה שהיא לא אשמה ושהיא היתה בעצם קורבן של הנסיבות ואגב – לא היה כבר מקום להגיש תלונה במשטרה כי הפדופיל נפטר. היא הבינה עד כמה אמא שלה נתנה שירמסו ויטמאו את גופה ונפשה.

"זה היה תהליך מאתגר לשתינו שבסופו היא רזתה, קיבלה ביטחון עצמי והדימוי העצמי שלה התחזק. היא גם מצאה זוגיות מכילה ואוהבת והיום, היא נשואה עם שני ילדים קטנים. זה הניצחון הכי גדול שלי, הסיפוק והאושר העילאי על התעוזה והאומץ שיש לי כדי להתמודד עם נושאים קשים וכואבים ולרפא פצעים רגשיים שמודחקים לאורך שנים".

אילנה יהב החולונית היא מאמנת אישית ומומחית לטיפול רגשי בשיטת "המסע", בעלת תואר ראשון בחינוך וניסיון של למעלה מ-25 שנה, מתוכם 15 שנה בברזיל, כמורה וכמנהלת בית ספר. לא מעט שנים היא עוסקת בתחום הרגיש של הטיפול בזולת, ומספרת: "הייחוד שלי כמאמנת, וזה בהחלט הבידול שלי, זו היכולת להתאים לאנשים פתרונות שונים ומענה כולל בהתאמה אישית לצרכים שלהם ובכל הרבדים: פיזי, רגשי, נפשי ורוחני".

יש לה הסבר למה דווקא היא באה מהמקום המתאים לטיפול: "אומרים שמטפל טוב הוא אותו מטפל שבעצמו חווה אתגרים ומשברים קשים ויצא מהם מחוזק. כמי שחוותה אתגרים לא פשוטים בחייה ויצאה מהם חזקה, מחוזקת ועוצמתית, אני רואה היום בעבודתי שליחות גדולה לעזור לאנשים לצאת ממשברים קשים ומורכבים, ולתת להם תקווה לחיים טובים יותר וליציאה לעצמאות אישית וכלכלית. בנוסף ובזכות הניסיון הרב שלי כמחנכת ומנהלת, קיים בי הרצון העז להציל בני נוער שאיבדו את דרכם, נשרו ממסגרות, עם חרדה חברתית ומצוקות רגשיות עמוקות ומורכבות.

מה קורה עם המטופלים אחרי הטיפול?

"עם כולם אני תמיד שומרת על קשר, משתתפת בשמחות שלהם והם יודעים שתמיד ימצאו אצלי את הפינה החמה בלב שלי לכל ייעוץ או תמיכה".

במי בדיוק את מטפלת ומה ההעדפה שלך בטיפול?

"אני מקבלת גברים ונשים, זוגות ובני נוער – אבל התשוקה הגדולה ביותר שלי היא להעצים נשים ולהראות להן שאפשר אחרת ושיש להן זכות בחירה להיות בהגשמה, מימוש ותחושת סיפוק וביטחון. זו הסיבה שאני מתנדבת בעמותת 'רוח נשית' מזה ארבע שנים ועוזרת בתהליך אימון וטיפול ממושך. המטרה העיקרית מול המטופלות היא להוציא אותן ממעגל האלימות, מילולית, פיזית, מינית, כלכלית ופוסט טראומה, לתת להן משמעות וביטחון, לעזור להן בניהול משברים ולתת להן תחושה שהן טובות, שוות ויכולות להשתלב בשוק העבודה ואף לפתוח עסק. אני מלווה אותן באהבה בתהליך הקשה, תוך הכלה גדולה והקשבה. אני מחזירה להן את האימון בעצמן – כנגד כל הסיכויים".

מה זה דורש ממך?

"אין ספק שזה דורש ממני חוסן נפשי, יכולת הכלה והקשבה ומאתגר אותי. זה מוציא ממני את העוצמות, הנחישות והאסרטיביות. לא לוותר להן כדי שלא תוותרנה על עצמן".

לאילנה יש סיפור נוסף של מתאמנת מ"רוח נשית" שבנוסף לכל ההתעללות שהיא וילדיה חוו, הבעל נטש את המשפחה יומיים לפני ראש השנה. היא נותרה ללא כסף וללא יכולת לרכוש מצרכים ולעשות את החג, בלי מכונת כביסה ואביזרים מינימליים ועם ילדים מפוחדים.

אילנה: "תוך יומיים התגייסתי ודרך העמותות בעיר חולון וגיוס כסף מחבריי בפורומים השונים, מילאנו לה את הבית במצרכי מזון בשפע לתקופה ארוכה ורכשנו את כל מה שהיה חסר לה. עד היום אני בקשר עם המשפחה ואני דואגת לכל מחסורם, כולל טיפול רגשי לבת הבוגרת. אני תמיד מוודאת שלא חסר להם כלום. האמא ממשיכה לקבל סיוע מהעמותות בעיר עד היום ובאופן קבוע. בינתיים, היא הצליחה להתגרש ולקבל את המגיע לה. יש לה קורת גג, היא עובדת ומפרנסת בכבוד את הבית ומטפחת את עצמה. זה מעורר בי אושר עילאי – שיש לי יכולות לעזור לנשים במצב הזה ולראות את השינוי הענק שחוללתי בהן".



יש לאילנה תחומי טיפול נוספים: "הנישה השנייה שמאוד מאתגרת אותי, אלו פניות שאני מקבלת מיועצות בתי ספר תיכוניים בחולון, פניות לגבי נערים בוגרים שנמצאים בחרדה חברתית, במשברים בבית, בהפרעות אכילה, דכאונות קשים עד כדי אי יציאה מהבית כשההורים כבר נואשים ובפאניקה, מקרים שניסו כבר הכל ושום דבר לא עבד".

ומה עושים במקרים כאלה?  

"עם מלוא הצניעות, הדרך שלי, הכלים שלמדתי, הניסיון שלי כאשת חינוך ומגוון הכלים העוצמתיים שיש לי בתחום – כבר הפכו אותי לאוטוריטה ולשם דבר בחולון. אני מתגייסת כל כולי להגיע לנפש שלהם, בגובה העיניים, לכל אחד ואחת. הם העתיד שלנו. אני מראה להם שיש דרכים להתמודד עם כל אתגר, שכל קושי זו הזדמנות לצמיחה ולמידה. חשוב לי להחזיר את עצמם לעצמם, לחבר אותם לחיים, לתת להם משמעות ושיוכלו גם להתגייס לצבא".

מה תרצי לומר לסיכום?

"העסק שלי נקרא 'אימון אישי רב תחומי', מתוך ההבנה שצריך לתת מענה כולל ופתרונות גם מתחום האימון ובשילוב טיפול רגשי. אם העבודה לא נעשית לעומק ולשורש הבעיה, מבחינתי זה כמו לשים פלסטר ולכן, אני בחיפוש מתמיד לרכוש עוד ועוד ידע, כלים, שיטות ואני כל הזמן ממשיכה להשתלם וללמוד. בנוסף, אני מרצה ומנחת סדנאות, NLP, דמיון מודרך וערבי גיבוש ומאמנת אישית בגישה הוליסטית הרואה את האדם כמכלול".

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה חולון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר